کتاب

تاج سریع ترین خودروی برقی نوربرگ بر سر کدام خودرو است؟، عکس

در این مقاله سریع ترین خودروهای برقی پیست مشهور نوربرگ رینگ را خدمت شما معرفی خواهیم کرد.

27 اسفند 1402

3 راز غیرقابل شرح زندگی روی زمین

همان طور که می دانیم زمین تنها سیاره ای است که روی آن حیات وجود دارد، اما این حیات چگونه شروع شد؟ ویژگی معین کننده دنیای ما زندگی است. همان طور که می دانیم زمین تنها سیاره ای است که روی آن حیات وجود دارد. علی رغم عصر تخریب محیط زیست؛ زندگی در هر گوشه ای...

13 اسفند 1401

چطور یک قفسه شناور در خانه بسازیم؟

برای داشتن یک قفسه شناور در خانه خود منتظر نجار نباشید. با مقداری وقت آزاد ، تخته سه لا ، اره و مته می توانید یک قفسه کاربردی برای خانه تان بسازید. این مقاله در خصوص نحوه ساخت و نصب یک قفسه دیواری مدرن راهنمای شما خواهد بود. با ما همراه باشید.

7 بهمن 1401

سرپرست مرکز ملی نظام کیفیت و استاندارد های اتمی ایران منصوب شد

رئیس سازمان انرژی اتمی در حکمی سرپرست مرکز ملی نظام کیفیت و استاندارد های اتمی ایران را منصوب کرد.

25 مهر 1401

رقابت حدود 44 هزار اصفهانی در آزمون کارشناسی ارشد

رئیس ستاد آزمون های اصفهان از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی در استان اصفهان همزمان با سراسر کشور اطلاع داد و گفت: در مجموع 43هزار و 904 داوطلب در سه روز در استان اصفهان با هم به رقابت می پردازند.

12 تیر 1401

رمضونیکه آیینی دیرین با قدمت 1400 سال، فرهنگ کهن سیستانی ها با رویکردهای دینی و مذهبی

به گزارش خبرنگاران، مراسم رمضونیکه در دهه دوم تا 19 ماه رمضان در سیستان اجرا می شود و از جایگاه ویژه ای بین مردم برخوردار است. بر اساس اطلاعات کتاب های فرهنگ عامه و حتی منابع مرتبط با تاریخ سیستان، آیین های رمضان در این منطقه ریشه و تاریخی غنی دارد.

5 تیر 1401

ارسال روزانه 700 بسته کتاب از سوی نشر قدیانی در دومین نمایشگاه مجازی

به گزارش خبرنگاران، در روزهایی که دومین نمایشگاه مجازی کتاب در حال برگزاری است، در دفاتر نشر فعالیت های جدی برای پاسخگویی به مخاطب ها و ارسال بسته های پستی انجام می شود. ناشران تلاش دارند تا کتاب هایشان را به شکلی بسته بندی کنند که سریع و سالم به دست مخاطب...

5 اردیبهشت 1401

اطلاعیه درباره تعرفه های پستی نمایشگاه مجازی کتاب

ستاد برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران درباره تعرفه های پستی ارسال کتاب از سوی ناشران به خریداران کتاب اطلاعیه ای منتشر کرد.

28 فروردین 1401

12 حقیقت ناگفته درباره استیو کارل؛ ستاره فیلم های کمدی

چه کسی فکرش را می کرد بازیگر جوانی که در فیلم سو موفرفری (Curly Sue) نقشی کوتاه و بدون دیالوگ داشت، روزی تبدیل به ستاره ای مطرح و محبوب گردد که گیشه ها را فتح کند و با نقش آفرینی های مثال زدنی اش نامزد اسکار گردد؟ نقش حاشیه ای استیو کارل در آن فیلم اتفاقی نبود...

24 بهمن 1400

انتشار کتاب های پرتو مشکوه و مدیریت فراداده برای حفاظت یکپارچگی اسناد رقمی تصویب شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، هفتمین جلسه شورای انتشارات با حضور اشرف بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، معاونان و اعضای این شورا برگزار گردید.

15 بهمن 1400

دپارتمان گردشگری و معنویت در دانشگاه علم و فرهنگ تاسیس می گردد

دپارتمان گردشگری و معنویت در دانشگاه علم و فرهنگ تاسیس می گردد.

11 بهمن 1400

رعایت بهداشت در تغذیه

در روایات زیاد اشاره ای به اسراف و تبذیر که باعث سوء استفاده و آلودگی محیط می گردد، و اسراف که خود انواعی دارد، از جمله آن مصرف بیش از احتیاج غذاست که تقبیح شده است.

15 آبان 1400

10 علامتی که نشان می دهد فرزندتان فوق العاده باهوش است

اگر فرزندتان جزو باهوش ترین هاست، درهمان سال های اولیه زندگی اش متوجه نشانه هایی در او خواهید شد.

7 شهریور 1400

انتشار عوامل شکل گیری شخصیت

کتاب عوامل شکل گیری شخصیت تالیف شقایق درویشی و احسان شرافتی پور منتشر شد.

16 تیر 1400

تعبیر خواب زعفران - دیدن زعفران در خواب چه تعبیری دارد؟

خبرنگاران | سرویس سرگرمی - زعفران از گیاهانی است که معمولا به عنوان چاشنی و ادویه در غذاها استفاده می گردد. اگر حضور زعفران باعث تغییر رنگ و طعم غذا گردد می توان از تفاسیر گفته شده استفاده کرد. دقت داشته باشید که تعابیر خواب بایستی بر اساس شرایط زندگی افراد...

21 اردیبهشت 1400

درمان عفونت ها با این روش باستانی بدون نیاز به آنتی بیوتیک

خبرنگاران : درمان های ضد میکروبی از زمان باستان برای درمان عفونت استفاده می شده است، اما هیچ یک به اندازه درمان ضد میکروبی مدرن قابل اعتماد نیستند.

19 اردیبهشت 1400

نخستین جشنواره کالاهای فرهنگی خراسان شمالی به ایستگاه آخر رسید

به گزارش خبرنگاران از خراسان شمالی نخستین جشنواره کالاهای فرهنگی خراسان شمالی شامگاه روز پنج شنبه 14 اسفند در محل نگارخانه بجنورد و با حضور جمعی از مسئولان استانی و هنرمندان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد.

31 فروردین 1400

ملکی: جشنواره های رشد باید از حاشیه به متن بیایند و به بهره برداری عملی برسند

تهران (پانا) - رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در اختتامیه پنجاهمین جشنواره بین المللی فیلم رشد، بر توجه به جشنواره های مختلف رشد تاکید کرد.

28 اسفند 1399

اکبر زنجانپور در ایران صدا تجلیل شد

ایران صدا از اکبر زنجانپور بازیگر پیشکسوت تئاتر و تلویزیون و همچنین کارگردان نمایش های رادیویی تجلیل کرد.

24 اسفند 1399

از خودشناسی تا خداشناسی

اثبات وجود خداوند از چالش های دائمی بین خداباوران و خداناباوران بوده و هست. برداشت های اشتباه از وجود خداوند یکی از دلائل مهم این اختلاف نظرها است. تفکر و توجه بیشتر به نشانه هائی که قابل دسترس همگان است می تواند تأثیر مثبتی در شناخت حقایق عالم داشته...

19 اسفند 1399
تعداد: (36)