کاهش هزینه های جستجوی مکان گردشگری از طریق برندسازی مقصد

به گزارش وبلاگ دبستانیها، ایسنا/ براساس آخرین اخبار واصله، کاهش هزینه های جستجوی مکان گردشگری از طریق برندسازی مقصد صورت می گیرد.

کاهش هزینه های جستجوی مکان گردشگری از طریق برندسازی مقصد

مدیریت گردشگری با برندسازی مقصد

در سراسر جهان، بسیاری از مقاصد گردشگری خدمات تقریبا مشابهی را به مسافران ارائه می دهند پس چگونه مقصدی می تواند از سایر مقاصد و تجارب فردی برای مسافران متمایز شود؟ برندسازی مقصد می تواند راهکاری برای نزدیک کردن تصویر مقصد به مسافران باشد.

برندسازی مقصد باید با ویژگی ها و عوامل منحصربفرد مقصد و ارتباطات بازاریابی از منظر مسافران سازگار باشد و همچنین توسط افراد بومی شناخته شود. چشم انداز این دو مورد اثربخشی برند سازی مقصد را در نظر مخاطبان تقویت می کند؛ بنابراین، برند سازی مقصد، شناسایی رقابتی ترین و جذاب ترین مقصد از نظر مسافران است و گزارش هایی پیرامون این ارزش ها و برقراری ارتباط مداوم از طریق ارتباطات مختلف بازاریابی ارائه می شود.

با توجه به تعریف کارمن بلین، استوارت ای لوی، جی آربرنت ریچی (2005)، ممکن است برند سازی مقصد به عنوان مجموعه فعالیت های بازاریابی تعریف شود که از ایجاد نام، نماد، آرم، واژه، نشان یا نگاره ای برای شناسایی راحت تر مقصد و تمایز آن با موارد دیگر حمایت می کند. در این موارد، انتظار تجربه سفر به یادماندنی را بیان کرده و برای تحکیم و تقویت ارتباط عاطفی بین بازدیدکننده و مقصد باید خدماتی انجام داد.

هدف از برندسازی، کاهش هزینه های جستجوی مقصد برای مصرف کننده و خطرات آن با ایجاد تصویری برای تحت تاثیر قراردادن تصمیم های بازدیدکننده از مقصد موردنظر در مقابل یک گزینه جایگزین دیگر است.

چگونه برند مقصد را ایجاد کنیم؟

کتاب راهنمای UNWTO در مورد برندسازی مقصد گردشگری، فرایند برندسازی مقصد را شامل سه مرحله مهم بیان می کند:

توسعه برند

سازمان مدیریت مقصد (DMO) برای ایجاد برند مقصد، قبل از هر چیز باید ویژگی ها و ارزش های اصلی مقصد و درک مسافران از مقصد را بیابید. این مرحله اساسی مستلزم این است که DMO ها در تحقیق و تجزیه وتحلیل بازارها، رقبا و گروه های بالقوه مشتری برای شناسایی مزیت رقابتی مقصد و بخش مشتری سرمایه گذاری کنند. براساس این نتایج، DMO ها می توانند برند مقصد و داستان برند را برای برجسته کردن ارزش های مقصد و استفاده از آنها را به عنوان مبنایی برای فعالیت های بازاریابی در آینده بسازند.

پیاده سازی برند

در مرحله اول، از برند ایجادشده مقصد به بازار از طریق ارتقاء مهارتهای ارتباطی مناسب برای افزایش آگاهی استفاده شود. تصویر مقصد را برای ارائه به مسافران هدف در زمان مناسب و با محتوای مناسب و نام تجاری مقصد در ذهن بسازید.

مدیریت و ارزیابی

پس از فرآیند پیاده سازی برندسازی مقصد، DMO ها نیز نیاز به نظارت و ارزیابی اثربخشی برند مقصد از طریق تحقیق، سنجش اثربخشی ارتباطات و پیاده سازی نام تجاری دارند. بدین ترتیب، DMO ها می توانند عوامل موفقیت و شکست برند مقصد را برای انجام سازگاری مناسب معین کنند.

گردشگری در حال توسعه است و همچنین با مقاصد بیشتر گردشگری، مسافران گزینه های بیشتری برای سفر خود دارند؛ بنابراین، برند سازی مقصد، فرآیندی اساسی در مدیریت مقصد برای تمایز از سایر مکانهای گردشگری است. فعالیت های بازاریابی از فرایند نام تجاری مقصد، باعث افزایش آگاهی و ایجاد تصویر مثبتی از مقصد برای مسافران می شود. علاوه بر این، برند مقصد شناخته شده تضمینی برای کیفیت تجربه سفر است. در نتیجه، مقصد می تواند به هدف جذب مسافران بیشتر دست یابد.

منبع: همگردی

به "کاهش هزینه های جستجوی مکان گردشگری از طریق برندسازی مقصد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش هزینه های جستجوی مکان گردشگری از طریق برندسازی مقصد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید