ویژگی های مربی حرفه ای؛ چگونه به یکی مربی خوب تبدیل شویم؟

به گزارش وبلاگ دبستانیها، مربی گری در حال حاضر یکی از داغ ترین مشاغل در حوزه های مختلف و از شغل های پر درآمد است. مربیان کسب و کار، مربیان اجرایی، مربیان روابط انسانی، مربیان سلامتی، مربیان زندگی و انواع و اقسام مربی های دیگر را در رأس هرم فعالیت های متنوع می بینیم. اما در تمام این موارد یک سوال بزرگ وجود دارد؛ چگونه به یکی مربی خوب تبدیل شویم؟ ویژگی های مربی حرفه ای کدامند؟

ویژگی های مربی حرفه ای؛ چگونه به یکی مربی خوب تبدیل شویم؟

بر اساس یک مطالعه که در سال 2012 میلادی اجرا شده، در هر سال چیزی نزدیک به 2 بیلیون دلار برای خدمات مربی گری صرف می شود. به علاوه بیلیون ها دلار نیز برای کسب و کار و مربی اجرایی هزینه شده است. زمینه های مربی گری در حال افزایش هستند و بسیاری از مردم در زمینه اشتغال خود، به مربی های حرفه ای تبدیل می شوند.

اما در این جهان که مربی های زیادی را در خود جای داده، چگونه به یکی مربی خوب تبدیل شویم؟ چگونه می توانیم در این مقام، بهترین خدمات رسانی و راهنمایی مشتری های خود را داشته باشیم؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به پاسخ این سوالات بپردازیم.

ویژگی های مربی حرفه ای

1. محدوده خود را مشخص کنید

برای این که یک مربی موثر و پیروز باشید، باید یک محدوده فعالیت مشخص برای خود انتخاب کرده و بر آن تمرکز کنید. امکانات بی پایان هستند، اما شما باید حوزه مناسب توانایی های خود را جستجو کرده و آن را بیابید. مربیانی هستند که به مادران پس از زایمان یاری می نمایند، برخی دیگر به مردم یاری می نمایند تا در هیاهوی زندگی، عشق را بیابند و برخی دیگر به مدیران برای پیروزیت در کسب و کار مشاوره داده و آن ها را راهنمایی می نمایند.

کافی است به حوزه ای وارد شوید که در آن توانمندی بالایی داشته و می توانید تاثیرگذار باشید.

اگر بخواهید به همه جهان یاری کرده و مسائل همه را حل کنید، به حتم نمی توانید آن قدرها موثر اقدام کنید! در عوض تصمیم بگیرید که به طور دقیق چه خدمتی را انتخاب کرده و قرار است به کدام بخش جامعه یاری برسانید. از ویژگی های مربی حرفه ای این است که با تمرکز بر یک حوزه خاص، می تواند زمان و تلاش خود را برنامه ریزی کرده و آن ها را در یک راستا آگاهانه و توأم با مهارت، به کار گیرد. به این شکل نتایج به مراتب بهتر و مطمئن تری کسب خواهد شد.

2. مهارت های ارتباطی خود را تقویت کنید

برای داشتن ویژگی های مربی حرفه ای، باید پیش از هر چیزی مهارت های ارتباطی خود را باور داشته و آن ها را تقویت نمایید. شما باید یک شنونده بزرگ باشید. همین طور لازم است که برای کشف مسائل مراجعان خود، به ریشه یابی آن ها پرداخته و از هیچ چیزی به سادگی عبور نکنید.

لازم است که پیش داوری های خود را کنار گذاشته و روی نیازها و مسائل مراجعان خود، تمرکز کنید. با داشتن ارتباطات قوی، مراجعان بهترین خط ارتباطی را با شما ایجاد کرده و بازخورد این رابطه سریع تر و بهتر شکل می گیرد.

3. مانند یک اسفنج، همه چیز را به خود جذب کنید

برای تبدیل شدن به یک مربی شگفت انگیز و تاثیرگذار، مهم است که بدانید همیشه چیزهایی برای یادگیری وجود دارند. هر هفته زمانی را به یادگیری بیشتر اختصاص دهید. به سراغ کتاب ها، گوش دادن به سایر کارشناسان و مربی ها، مقالات پژوهشی و … بروید.

در طول جلسات مربی گری، نمی توانید از سوالات و مسائل مراجعان خود، اطلاع قبلی داشته باشید؛ برای همین همیشه نیاز به فراگیری اطلاعات و داده های بیشتر وجود دارد. شما باید متعهد باشید که تا پایان راستا یک آموزنده و دانش پژوه دائمی هستید و همیشه برای بهبود کیفیت خدمات خود، به یادگیری بیشتر می پردازید.

4. زندگی شخصی خود را بهبود بخشید

شما باید پیش از هر چیزی مربی شخصی خود باشید. اگر به عنوان یک مربی بهداشت فعالیت می کنید، پیش از همه باید به بهداشت و بهبود سلامت خود توجه داشته باشید. اگر یک مربی کسب و کار هستید، پس توسعه ویژگی های رهبری در خود را در دستور کار قرار دهید. نخستین درس تجربی مربی گری در حوزه ای خاص، همان مراحلی است که در زندگی شخصی خود پیاده می سازید. به واقع با این تمرین شخصی، الگوی کامل و دقیقی از شکل مربی گری خود و نتایج حاصل از آن را در اختیار خواهید داشت.

5. به اندازه کافی تمرین کنید

لازم است که حتما در حوزه مربی گری خود تمرین کافی داشته باشید. به طور مثال می توانید در شروع، جلسات و خدمات رایگان در اختیار مشتریان خود قرار دهید و در ازای آن نقدها و پیشنهادات آن ها را طلب کنید. به این صورت می توانید ایراد ها و کاستی های خود را دریافته و آن ها را برطرف سازید.

به علاوه این به شما یاری می کند تا اعتماد به نفس خود را افزایش داده و تکنیک هایتان را بیازمایید. همچنین در خلال جلسات رایگان، در می یابید که آیا این حوزه مربی گری، به اندازه کافی برایتان جذاب و لذت بخش است یا خیر؟

خط پایان

با استفاده از توصیه های فوق و استفاده از راه های افزایش خودباوری و رسیدن به پیروزیت، می توانید به یک مربی پیروز تبدیل شده و در این راستا بهترین ها را برای همنوعان خویش خلق کنید. شما نیز تجربیات و نظرات خود را درباره اینکه چگونه به یک مربی خوب تبدیل شویم، با ما و خوانندگان انگیزه از طریق ارسال پیام در میان بگذارید.

منبع: مجله انگیزه

به "ویژگی های مربی حرفه ای؛ چگونه به یکی مربی خوب تبدیل شویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویژگی های مربی حرفه ای؛ چگونه به یکی مربی خوب تبدیل شویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید