هشدار معاون وزیر بهداشت در خصوص بازگشت ویروس کرونا

به گزارش وبلاگ دبستانیها، فارس/ معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: شرایط در کشور و استان قزوین عادی نشده است و ممکن است دوباره شاهد بازگشت ویروس باشیم و این نیازمند هوشیاری همگانی است.

هشدار معاون وزیر بهداشت در خصوص بازگشت ویروس کرونا

ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت و علوم پزشکی امشب در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا که در سالن باقرالعلوم استانداری قزوین برگزار گشت اظهار کرد: باید بدانیم شرایط در کشور و استان قزوین عادی نشده است و ممکن است دوباره شاهد بازگشت ویروس باشیم و این احتیاجمند هوشیاری همگانی است

وی بیان نمود: باید انسجامی که در مبارزه با ویروس بود حفظ گردد و اینکه مردم فکر نمایند شرایط عادی است یک خطر عظیم است.

معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه سه استراتژی برای مبارزه با این ویروس وجود دارد و همه اقدامات در این سه استراتژی نهفته است، گفت: استراتژی نخست رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت بهداشت عمومی است.

وی اظهار کرد: صنعت و اقتصاد باید فعال شوند ولی آنچه مهم است این است که مردم فاصله گذاری اجتماعی و بهداشتی را رعایت نمایند .

معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی بیان نمود: شناسایی افراد مبتلا در مراحل اولیه یکی دیگر از راه های مباررزه است که با غربالگری و تست بیشتر ممکن می گردد.

وی تأکید کرد: در استانی به مانند قزوین احتیاج است که روزانه 800 تست غربالگری صورت بگیرد تا شاهد شناسایی بیماران بیشتری در همان مراحل اولیه باشیم.

این مسؤول گفت: 21درصد افرادی که با بیماران در ارتباط بوده اند به این ویروس مبتلا می شوند و این احتیاج است که افراد مرتبط با این بیماران سریع شناسایی شوند.

وی با اشاره به اینکه استانها به زودی به سه رنگ سفید، زرد و قرمز تقسیم خواهند شد، گفت: استانهای سفید استانهایی خواهند بود که میانگین بستری آن ها در دو هفته اخیر روزانه یک نفر بوده است.

حریرچی ادامه داد: از مردم درخواست می کنیم کاملا هشدارها را جدی بگیرند و شرایط به هیج وجه عادی نشده است و تا وقتی که یک بیمار هم داریم نباید شرایط را عادی بدانیم.

وی با بیان اینکه هرچقدر بازگشایی بیشتر گردد احتیاط نیز باید افزایش یابد، گفت: درمان فرایند بسیار خوبی را طی می نماید اما این نباید اعتماد به نفس کاذب ایجاد کند .

معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: مهمترین عامل موفقیت در کشورما بعد از لطف خدا همراهی مردم، کوشش مسؤولین و کادر درمان بوده امیدواریم این فرایند ادامه داشته باشد.

وی در خاتمه گفت: به مردم اطمینان می دهیم وسایل حفاظتی مرود احتیاج در بیمارستان ها فراهم است و مردم می توانند برای کنترل و درمان به بیمارستان مراجعه نمایند و مردم حتما در مراحل ابتدایی به بیمارستان مراجعه نمایند تا درمان سخت نگردد.

منبع: همگردی

به "هشدار معاون وزیر بهداشت در خصوص بازگشت ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار معاون وزیر بهداشت در خصوص بازگشت ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید