هزینه استفاده از پهنای باند پیامرسان های داخلی یک پنجم می گردد و شاد شاید دیگر رایگان نباشد!

به گزارش وبلاگ دبستانیها، روز گذشته (شنبه 9 اسفند) مجلس در آنالیز بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1400 تصویب کرد که تعرفه اینترنت برای استفاده از پیغام رسان های داخلی، یک پنجم تعرفه اینترنت پیغام رسان خارجی باشد.

هزینه استفاده از پهنای باند پیامرسان های داخلی یک پنجم می گردد و شاد شاید دیگر رایگان نباشد!

اما تفسیر معاونین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات این است که این مصوبه، ضد رایگان بودن پیغام رسان های داخلی از جمله پیغام رسان دانش آموزی شاد است.

عملا اما نمی دانیم که طبق توافقات قبلی پیغامرسان ها با اپراتورهای داخلی، چه تعرفه ای برای کاربران هر کدام از این سرویس ها در هر اپراتور خواهیم داشت.

از دید کلی اما تصور می کنم تنها کشوری باشیم که دیتای اینترنت را به داخلی و خارجی تقسیم می کنیم و می خواهیم کاربرهایی از قشر دانشجو و دانش آموز را به واسطه نیازمندی شان به سمت استفاده از یکی از این سرویس ها، جهت دهی می کنیم.

کلا بی اعتنایی به Net neutrality و گیج کردن کاربران با تعرفه گذاری های متغیر، چیز ثمربخشی نخواهد بود و به علاوه کمتر پیش می آید که کاربران -هر میزان نیازمند- به وسطه تعرفه بیشتر یا کمتر به صورت دیرپا، تشویق به استفاده از سرویسی گردد یا سرویسی دیگر را ترک کند.

از سوی دیگر به گمان ما آوردن اختلاف دولت - مجلس در خصوص چیزهای کم اهمیت تری نسبت به مهمات کشور، به عرصه سایت ها و روزنامه ها، باز هم چیز مطلوبی نباشد و بهتر است این دو رویکرد واحد و هم افزایی در جهت رفاه شهروندان و کاربران اینترنت را در پیش بگیرند.

ضمن اینکه صاحبان خود سایت ها و سرویس های داخلی، خودشان یک سمت این معادله هستند و باز من تصور می کنم که باید روی کیفیت کارشان تمرکز نمایند و نه توافقات ارزان کردن پهنای باند مصرفی برای جلب کاربر موقت.

منبع: یک پزشک

به "هزینه استفاده از پهنای باند پیامرسان های داخلی یک پنجم می گردد و شاد شاید دیگر رایگان نباشد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه استفاده از پهنای باند پیامرسان های داخلی یک پنجم می گردد و شاد شاید دیگر رایگان نباشد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید