ارز 4200 تومانی از دارو حذف شد

به گزارش وبلاگ دبستانیها، معاون وزیر صمت از حذف ارز دولتی برای دارو اطلاع داد و گفت که هدف وزارت صمت کاهش 50 درصدی ارزبری در این حوزه تا سرانجام سال است.

ارز 4200 تومانی از دارو حذف شد

به گزارش ایسنا، محمدمهدی برادران در حاشیه مراسم تفاهم نامه همکاری مشترک در راستای ارتقا صنعت غذا و دارو با ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اظهار کرد: پیرو نامگذاری سال جاری، اولین جلسه کاری وزیر صمت با مجموعه معاونت علمی ریاست جمهوری برگزار گردید و در آن جلسه مکلف شدیم تا شاخص های صنعتی شدن فراوری دانش بنیان و شاخص های دانش بنیان شدن فراوریات صنعتی را به عنوان دو راهبرد اصلی دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه ارزش واردات سالانه دارو حدود دو میلیارد دلار است، توضیح داد: با همکاری با بعضی از پتروشیمی ها و سرمایه گذاری های اجرا شده در حوزه دارو های بیوتکنولوژی و بعلاوه همکاری سه جانبه وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو و دفتر صنایع غذایی و دارویی وزارت صمت، واردات دارو می تواند تا 50 درصد، معادل یک میلیارد دلار کاهش یابد.

برادران با بیان اینکه بازار های منطقه ای و بازار های خوبی در سطح دنیا برای دارو های با کیفیت ایرانی وجود دارد، اظهار کرد: با توجه به اینکه تا به امروز ارز 4200 تومانی به دارو اختصاص می یافت ترجیح بر این بود که این ارزبری برای مصرف داخلی باشد. اما با توجه به حذف ارز ترجیحی و اعمال آن به روش های دیگر می توان از ظرفیت فراوری دارویی کشور در بازاریابی صادراتی نیز استفاده کرد.

به گفته وی در تفاهم نامه ای بین وزارت صمت و سازمان غذا و دارو مقرر شده هزینه های تحقیق و توسعه تا هفت درصد در قیمت گذاری محصولات اعمال گردد که این مهم یاری می نماید واحد های صنعتی هزینه بیشتری را جذب نیرو های دانش بنیان نمایند. بعلاوه مقرر شده از ظرفیت شهرک های صنعتی استفاده گردد.

منبع: فرارو

به "ارز 4200 تومانی از دارو حذف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارز 4200 تومانی از دارو حذف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید