حقوق پرستاران 50 درصد افزایش می یابد ، نظام سلامت 119 شهید در دوران کرونا تقدیم نموده است

به گزارش وبلاگ دبستانیها، حضرتی گفت: حقوق پرستاران 50 درصد افزایش پیدا می نماید، که مشمول نیرو های شرکتی نمی گردد.

حقوق پرستاران 50 درصد افزایش می یابد ، نظام سلامت 119 شهید در دوران کرونا تقدیم نموده است

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ دبستانیها، مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و حیدرعلی عابدی نماینده مجلس امشب 23 اردیبهشت با حضور در برنامه گفت وگوی ویژه خبری به آنالیز موضوع پرستاران چشم انتظار اجرای قوانین بر زمین مانده پرداختند.

حضرتی با اشاره به اینکه در دوره کرونا 4500 پرستار بدون کار های اداری جذب شدند، گفت: 119 نفر از نظام سلامت در دوره کرونا شهید شدند.

او با اشاره به اینکه مجوز استخدام سه هزار نیرو گرفته شده است، اضافه نمود: مجوز استخدام 2284 نیروی قراردادی نیز گرفته شده است، اما منتظر تامین اقتصادی از سوی سازمان برنامه و بودجه هستیم.

حضرتی با اشاره به اینکه امیدواریم تا بودجه این عده هم تامین گردد، اعلام کرد: حقوق پرستاران 50 درصد افزایش پیدا می نماید البته این موضوع مشمول نیرو های شرکتی نمی گردد، اما به دنبال یافتن راه حلی مناسب برای آن ها نیز هستیم.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به اینکه کسانی که در بیمارستان های مرتبط با بیماران کرونایی فعالیت می کردند در اولویت استخدام قرار می گیرند، مطرح نمود: 100 هزار پرستار در ارتباط مستقیم با بیماران کرونایی بودند، به طوری که 400000 تریاژ پرستاری در بیمارستان ها توسط پرستاران انجام شد و همچنین 16 هزار پرستار از بیماران بخش مراقبت ویژه پرستاری کردند.

او با اشاره به اینکه با بخش خصوصی جلساتی را برگزار کردیم که مسئله تعدیل نیرو آنالیز گردد گفت: مسئله تعدیل نیرو برای پرستارانی که در بخش کرونا فعالیت داشتند، عادلانه نیست. متاسفانه بیمارستان های خصوصی در زمینه کرونا درآمدهایشان کاهش یافت، اما پرستاران نباید دغدغه ای جزء مراقبت از بیماران داشته باشند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت تاکید نمود: به زودی پرستاران کارانه ویژه کرونا را دریافت می نمایند.

داریوش چیوایی کارشناس سلامت طی تماس تلفنی با برنامه با اشاره به اینکه باید اختلاف پرداخت حقوق بین دکتر و پرستار کم گردد ادامه داد: نظام پرداخت کارانه پاشنه آشیل نظام سلامت است و این سیستم پرداخت اشتباه است و تقاضای القایی می نماید. امروز پرستاران نسبت به حقوق و دستمزد شان معترض هستند.

او با اشاره به اینکه نظام پرداخت کارانه اشتباهی عمیق است که باید اصلاح گردد، گفت: این نظام ما به ازای کاری که انجام می گردد پول پرداخت می نماید، در صورتی که در هیچ جای جهان این گونه نیست.

چیوایی با اشاره به اینکه اگر زیرساختی غلط باشد باید به دنبال اصلاح آن باشیم، اضافه نمود: اصلاح نظام پرداخت در دستور کار است، البته طرحی از سوی سازمان نظام پرستاری ابلاغ شده است و زودتر باید آنالیز و اعلام گردد. طرح قاصدک مبتنی بر عملکرد نبود بلکه مبتنی بر درآمد اعمال می شد.

حیدرعلی عابدی نماینده مجلس با اشاره به اینکه اضافه کار پرستاری در قالب طرح کارانه باید پرداخت گردد، گفت: متاسفانه از نظر اجرایی وزارت بهداشت همکاری لازم را در این ارتباط نداشت، به طوری که برای آن ها قضیه تعرفه گذاری خدمات پرستاری و محاسبات آن غیرمتصور است.

او با اشاره به اینکه در برنامه ششم بار اقتصادی این طرح را حل کردیم، اضافه نمود: باید نظام پرداخت عادلانه گردد، طرح بهره وری و طرح بازنشستگی زودهنگام ربطی به بحث حقوق ندارد، این دو تا از مسائل اصلی پرستاران به حساب می آیند که متاسفانه اجرا نمی شوند، در طرح بهره وری کمتر از 170 ساعت کار باید انجام گردد این در حالی است که به اجبار اضافه کاری هم از سوی پرستاران صورت می گیرد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه اضافه کردن حقوق پرستاران عملی نیست ادامه داد: تعرفه پرستاری جزء مصوبات مجلس است. مراقبت از یک بیمار در بخش های مختلف بیمارستان به صورت یک بسته تعریف می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "حقوق پرستاران 50 درصد افزایش می یابد ، نظام سلامت 119 شهید در دوران کرونا تقدیم نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقوق پرستاران 50 درصد افزایش می یابد ، نظام سلامت 119 شهید در دوران کرونا تقدیم نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید