کرونا در کره ، 123 مبتلای تازه و دو مرگ دیگر

به گزارش وبلاگ دبستانیها، با افزوده شدن 123 نفر دیگر به فهرست مبتلایان، تعداد افراد درگیر با ویروس کرونا در کره جنوبی به 556 نفر و تعداد قربانیان به چهار نفر افزایش یافت.

کرونا در کره ، 123 مبتلای تازه و دو مرگ دیگر

به گزارش وبلاگ دبستانیها به نقل از رویترز، از 123 نفری که به تازگی به کرونا مبتلا شده اند، 75 مورد آن به کلیسای شینچونجی در دئگو، چهارمین شهر بزرگ کره جنوبی و یک بیمارستان نزدیک آن مربوط می گردد. مرکز پیشگیری و پایش بیماری ها در کره بیان کرد بیش از 9 هزار عضو کلیسا را در قرنطینه قرار داده و هزاران نفر از عبادت کنندگان را برای آزمایش های ابتلا به کرونا فراخوانده است.

تا امروز 18 نفر از بیماران مبتلا به کروناویروس پس از پشت سر گذاشتن مراحل درمان از بیمارستان مرخص شده و به خانه بازگشته اند. با این حال، کوشش های وزارت بهداشت کره جنوبی نتوانسته جلوی شیوع ویروس را در این کشور بگیرد و تقریبا هر روز موارد تازه از ابتلای شهروندان گزارش می گردد. از آنجا که منشاء بیماری در شهر دئگو است، مقام های رسمی امیدوارند با قرنطینه شدن کامل شهر رشد بیماری کاهش یابد.

از سوی دیگر، وزیر بهداشت ژاپن از مردم این کشور به خاطر مثبت اعلام شدن آزمایش یکی از مسافران کشتی دایاموند پرینسس عذرخواهی کرد. روز چهارشنبه یک زن اجازه یافت از این کشتی اشرافی خارج گردد و سه روز بعد یعنی روز شنبه تعیین شد او به ویروس کرونا مبتلاست. همین امر تردیدها را در شیوه مدیریت ژاپنی ها در مواجهه با کرونا افزایش داد و باعث شد کاتسونوبو کاتو، وزیر بهداشت ژاپن بابت این کوتاهی از مردم عذرخواهی و اعلام کند 23 مسافر دیگر کشتی هم دوباره آزمایش خواهند داد.

منبع: همشهری آنلاین

به "کرونا در کره ، 123 مبتلای تازه و دو مرگ دیگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در کره ، 123 مبتلای تازه و دو مرگ دیگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید