توجه به توسعه گردشگری مذهبی در کهک قم لازم است

به گزارش وبلاگ دبستانیها، استاندار تازه قم در سفر به شهرستان کهک، بر لزوم توجه به توسعه و تامین زیرساخت های گردشگری مذهبی، راه دسترسی و ارتقای شاخص های سلامت و بهداشت در این شهرستان تاکید نمود.

توجه به توسعه گردشگری مذهبی در کهک قم لازم است

ایرنا: استانداری قم، سید محمدتقی شاهچراغی در سفر خود به شهرستان کهک که با همراهی بعضی مدیران استانداری صورت گرفت، با اشاره به لزوم عمل به تکالیف اجرایی و خدمت به مردم گفت: توسعه زیرساخت ها، برطرف موانع و ایجاد ادارات در شهرستان شهیدپرور کهک باید بیش ازپیش مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی با اشاره به موقعیت گردشگری کهک و حضور گردشگران در این شهرستان اضافه نمود: باید از این ظرفیت در زمینه توسعه گردشگری مذهبی بهره برداری گردد و در کنار آن مسایل اجتماعی و فرهنگی شهر نیز مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

وی موضوع راه دسترسی و خدمات بهداشت و درمان در سطح شهرستان کهک را مورد توجه قرار داد و اضافه نمود: در راستای آنالیز مسائل و ارایه راهکارهای عملی در این زمینه ها، برگزاری نشست هم اندیشی با شوراها و دهیاری های این شهرستان در دستور کار قرار گیرد.

شاهچراغی با تاکید بر ضرورت قانع کردن سازی و اطلاع رسانی اهمیت فرآیند واکسیناسیون در مقابله با ویروس کرونا در تمام استان ادامه داد: در راستای ترویج واکسیناسیون در سطح شهرستان ها مدیران مرتبط با جدیت پیگیر امور باشند.

استاندار قم با بیان ضرورت احصای مسائل و موانع توسعه شهرستان تازه تاسیس کهک توضیح داد: مدیران استان و شهرستان کهک تمام توان خود را برای برطرف این موانع به کار ببرند.

در این برنامه یک روزه که با غبارروبی مزار شهدای والامقام گلستان شهدای کهک و ادای احترام به مقام شامخ این شهیدان شروع شد، مسایل مربوط به گردشگری مذهبی، راه های دسترسی، توسعه روستاها و بوم گردی، ایجاد مراکز آتش نشانی و موضوع گازرسانی به روستای امامزاده اسماعیل(ع) مورد آنالیز نهاده شد.

سید محمد تقی شاهچراغی روز دوشنبه طی آیینی با حضور احمد وحیدی وزیر کشور و جمعی از علما و مسئولان کشوری و استانی به عنوان یازدهمین استاندار قم فعالیت خود را شروع کرد و جایگزین بهرام سرمست شد.

طبق مصوبه 19 اردیبهشت ماه امسال هیات دولت، بخش های جعفرآباد و کهک در استان قم به شهرستان ارتقا پیدا کردند.

شهر کهک در جنوب استان قم قرار گرفته است و فاصله آن تا شهر قم حدود 30 کیلومتر است و این شهرستان از 2 بخش مرکزی و فردو تشکیل شده است.

استان قم در حال حاضر دارای سه شهرستان قم، جعفرآباد و کهک و سه شهر سلفچگان، دستجرد و قنوات است./

منبع: توریسم آنلاین

به "توجه به توسعه گردشگری مذهبی در کهک قم لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توجه به توسعه گردشگری مذهبی در کهک قم لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید