ژوزه مورینیو از تاتنهام اخراج شد؛ خاتمه کار آقای خاص در لندن

به گزارش وبلاگ دبستانیها، خبرگزاری خبرنگاران- دوران ژوزه مورینیو در تاتنهام پس از 18 ماه و بدون جام انتها یافت.

ژوزه مورینیو از تاتنهام اخراج شد؛ خاتمه کار آقای خاص در لندن

به گزارش وبلاگ دبستانیها، مطابق انتظار، خیلی سریع خبر اخراج ژوزه مورینیو، سرمربی پرتغالی تاتنهام تایید شد. به نقل از وب سایت تاتنهام، ژوزه مورینیو سرمربی تاتنهام به همراه ژائو ساکرامنتو، نونو سانتوس، کارلوس لالین و جیووانی سرا از این باشگاه اخراج شدند. رایان میسون به صورت موقت تا انتها فصل راهنمایی تاتنهام را برعهده خواهد داشت. دنیل لوی، رییس تاتنهام در خصوص اخراج ژوزه مورینیو گفت:

ژوزه مورینیو و کادرفنی اش در طول سخت ترین دوران باشگاه همراه ما بودند. ژوزه یک حرفه ای واقعی است که در طول پاندمی کرونا، بردباری زیادی از خودش نشان داد. از نظر شخصی، از کار کردن با مورینیو لذت بردم و افسوس که اوضاع آن طور که ما می خواستیم پیش نرفت. از مورینیو همواره استقبال می کنیم و از او بابت کارهایش در این باشگاه و مشارکتی که داشت، متشکریم.

پیش تر شایعاتی مبنی بر این که ژوزه مورینیو به خاطر تشکیل سوپرلیگ اروپا درخواست قطع همکاری داده بود، به گوش می رسید اما تاتنهام رسما تایید کرد که مورینیو اخراج شده است.

مورینیو در میانه های فصل قبل جانشین مائوریسیو پوچتینو شد تا آرزوهای طرفداران تاتنهام برای کسب جام را برآورده کند. تیم او فصل قبل در نهایت در رتبه ششم نهاده شد و به لیگ اروپا راه پیدا کرد اما در این فصل تاتنهام نمایش های پرانتقادی داشت و در لیگ برتر خیلی زود از جمع مدعیان قهرمانی دور افتاد و در لیگ اروپا نیز با شکست تحقیرآمیز 3-0 مقابل دینامو زاگرب، از دور رقابت ها کنار رفت.

البته تاتنهام با راهنمایی مورینیو به فینال جام اتحادیه رسید؛ دیداری که کمتر از یک هفته دیگر برگزار می گردد اما مورینیو فرصت حضور در آن نبرد مقابل منچسترسیتی را از دست داد. علاوه بر این مورینیو به دلیل انتقادهای بیش از اندازه از بازیکنانش در رسانه ها، رابطه خوبی با تعدادی از آنها نداشت و مدیران باشگاه هم نگران بودند اظهارنظرهای او باعث اختلاف در تیم شده است.

در بیانیه باشگاه تاتنهام آمده است: باشگاه امروز اعلام می نماید که ژوزه مورینیو و کادر فنی اش، ژوائو ساکرامنتو، نونو سانتوس، کارلوس لالین و جیووانی سرا از پست شان کنار گذاشته شدند. دنیل لوی، رئیس باشگاه گفت: ژوزه و کادر فنی اش در یکی از چالش برانگیزترین دوره های باشگاه، همراه ما بود. ژوزه یک حرفه ای تمام عیار است که در دوره پاندمی کرونا، انعطاف پذیری بالایی نشان داد. از جنبه شخصی، من از کار با او لذت بردم و افسوس می خورم که شرایط آنطور که هر دو فکر می کردیم، پیش نرفت. همواره از او به گرمی در اینجا استقبال خواهیم کرد و باید از او و کادر فنی شان به دلیل همکاری شان تشکر کنیم.

با جدایی مورینیو قرار است رایان میسون و کریس پاول، یاری های تیم، تا انتها فصل راهنمایی تاتنهام را برعهده داشته باشند. سفیدهای لندنی با کادر فنی جدید اولین بازی شان را روز چهارشنبه مقابل ساوتهمپتون انجام خواهند داد. بعضی شایعات ابتدا حاکی از مخالفت مورینیو با ایده برگزاری سوپرلیگ و اخراج او به او این علت بود. اما میگل دلانی خبرنگار ایندپندنت و فابریتزیو رومانو اعلام کردند این تصمیم به علت نتایج ضعیف اخیر تاتنهام و خدشه دار شدن ارتباط او با بازیکنان در روز آدینه گرفته شده و ربطی به مخالفت احتمالی این سرمربی پرتغالی با برگزاری سوپرلیگ ندارد.

در حال حاضر حدس جدی در خصوص اخراج مورینیو و موضوع سوپرلیگ اروپایی در رسانه ها شکل گرفته است و بسیاری این تصمیم باشگاه را ناشی از مخالفت او با طرح حضور تاتنهام در سوپرلیگ اروپایی می دانند. یکی از منابع خبری ادعا نموده مورینیو از تمرین دادن بازیکنان پس از انتشار خبر رسمی ایجاد سوپرلیگ اروپایی خودداری نموده و همین مسئله باعث اخراج وی شده است، اما تا زمانی که خود او در این زمینه اظهار نظر نکند، همه چیز مبهم خواهد بود.

شایعات کذب در فضای مجازی در این ساعات در حال انتشار است؛ ژوزه مورینیو به دلیل کسب نتایج ضعیف از تاتنهام اخراج شده است. ژوزه مورینیو در فصل 21-2020 نتایج ضعیفی با تاتنهام گرفت و به همین علت دنیل لوی، رییس تاتنهام تصمیم به اخراج او گرفت. اخیرا شایعاتی در فضای مجازی مطرح شد که ژوزه مورینیو با تشکیل سوپرلیگ اروپا مخالف است و به همین علت به شاگردانش امروز اجازه تمرین نداده است. به همین دلیل هم تاتنهام تصمیم به اخراج او گرفته است. با این حال یک منبع مطلع از باشگاه تاتنهام به اسکای خبر داده اخراج ژوزه مورینیو هیچ ارتباطی به تشکیل سوپرلیگ اروپا و مواضع او نداشته است و نتایج ضعیف، دلیل اخراج او بوده است. فابریتزیو رومانو، خبرنگار مشهور اسکای ایتالیا و گاردین نیز این خبر را تایید نموده است؛ اخراج مورینیو فقط به دلیل کسب نتایج ضعیف بوده است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "ژوزه مورینیو از تاتنهام اخراج شد؛ خاتمه کار آقای خاص در لندن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژوزه مورینیو از تاتنهام اخراج شد؛ خاتمه کار آقای خاص در لندن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید