بیش از یک هزار مرگ ناشی از شدت گرما در پرتغال

به گزارش وبلاگ دبستانیها، درحالی که رئیس سازمان بهداشت پرتغال خاطرنشان کرد که باید برای مقابله با تاثیرات افزایش دمای هوا آماده شد، این کشور مرگ بیش از یک هزار تن را در جریان موج کنونی گرما گزارش نموده است.

بیش از یک هزار مرگ ناشی از شدت گرما در پرتغال

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، گراسا فریتاس رئیس سازمان بهداشت پرتغال سه شنبه شب گفت، این کشور یکی از منطقه ها کره زمین است که ممکن است بیشتر تحت تأثیر گرمای شدید قرار گیرد.

وی تاکید نمود: ما باید برای دوره های گرمای شدید آمادگی بیشتری کسب کنیم.

هفته گذشته دمای هوای پرتغال که تحت تاثیر خشکسالی واقع شده است از 40 درجه سانتیگراد گذشت. اگرچه این دما در چند روز گذشته کاهش یافته، اما فریتاس گفت که دمای هوا همچنان فراتر از سطح عادی خود در این دوره از سال است.

سازمان بهداشت پرتغال پیش از این اعلام نموده بود که در دوره 7 تا 13 جولای 238 نفر در این کشور به علت افزایش گرما جان خود را از دست داده اند، اما فریتاس روز سه شنبه خاطرنشان کرد که شمار قربانیان گرما در پرتغال تا 18 جولای به یک هزار و 63 نفر رسیده است.

دمای بالا، خشکسالی مداوم و مدیریت ضعیف جنگل ها عامل چندین آتش سوزی جنگلی در سراسر پرتغال اعلام شده است. آتش نشانان بعلاوه در حال مبارزه با آتش سوزی در سایر کشور های جنوب اروپا از جمله اسپانیا هستند.

به گزارش ایرنا، در انگلیس و فرانسه به علت گرمای شدید هوا به عنوان تهدیدی علیه سلامت شهروندان، شرایط قرمز اعلام شده است. این دومین موج گرما در اروپای غربی در کمتر از یک ماه گذشته است.

شرایط اضطراری بدین معناست که شرایط آنقدر حاد است که ممکن است افراد سالم و آسیب پذیر دچار بیماریشده و جان خود را از دست دهند. اعلام هشدار قرمز بعلاوه این معنا را می دهد که اختلالات گسترده ای در خدمات بهداشتی، مدارس و حتی نیروگاه های هسته ای ایجاد خواهد شد.

گرمای شدید 40 درجه پدیده ای است که بیشتر مردمان جنوب اروپا با آن آشنایی دارند. در غرب اروپا این پدیده آب وهوایی نادر بوده است اگرچه این منطقه ها نیز از پیامد های ناگوار اقلیمی به دور نمانده اند. یک سال پیش مردم در بعضی نقاط که اکنون با موج گرما روبرو شده اند، شاهد باران های سیل آسا بودند.

موسسه هواشناسی هلند نیز از شرایط هشدار زرد در روز های دوشنبه و سه شنبه اطلاع داد و خاطرنشان کرد دمای هوا به موجب گرمای استوایی در جنوب این کشور ممکن است از 38 درجه فراتر رود.

در منطقه های از غرب و مرکز ایتالیا، دمای هوا تا 42 درجه سانتیگراد افزایش داشته و این کشور با بدترین خشکسالی در 70 سال گذشته روبرو شده است. پدیده خشکسالی موجب رانش زمین در کوه های آلپ نیز شده است.

منبع: فرارو

به "بیش از یک هزار مرگ ناشی از شدت گرما در پرتغال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از یک هزار مرگ ناشی از شدت گرما در پرتغال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید