برترین گذرنامه ها متعلق به کدام کشورها است؟ (قسمت دوم)

به گزارش وبلاگ دبستانیها، تهیه گذرنامه و ویزا از جمله ملزومات سفر به کشورهای خارجی است. در این مقاله، با بعضی از باارزش ترین و برترین گذرنامه های دنیا آشنا خواهیم شد. همراه خبرنگاران باشید.

برترین گذرنامه ها متعلق به کدام کشورها است؟ (قسمت دوم)

در ادامه معرفی برترین گذرنامه های جهان، به آنالیز گذرنامه شش کشور دیگر خواهیم پرداخت.

اسپانیا (اجازه ورود به 175 کشور جهان بدون ویزا)

شهفرایندان اسپانیایی که گذرنامه این کشور را در اختیار دارند، در دسترسی بدون ویزا به 175 کشور جهان با ایتالیا، فرانسه و فنلاند برابر هستند؛ با این حال هنوز هم برخی از کشورهای آفریقایی و چند کشور قدرتمند آسیایی محدودیت ویزا برای ورود شهفرایندان اسپانیایی به خاک خود را حذف ننموده اند.

اسپانیایی ها گزینه های بسیاری برای سفر کردن پیش روی خود دارند که برخی از مهم ترین آن ها عبارتند از لندن، پاریس، رم و کشورهای اسپانیایی زبان آمریکای لاتین مانند مکزیک و کوبا.

طبق آمار و ارقامی که از بانک جهانی منتشر شده، اسپانیایی ها در سال 2013 مبلغ 22.5 میلیارد دلار برای گذران تعطیلات خود هزینه نموده اند.

ایتالیا (اجازه ورود به 175 کشور جهان بدون ویزا)

شهفرایندان ایتالیایی که گذرنامه این کشور را در اختیار دارند، در دسترسی بدون ویزا به 175 کشور جهان با فرانسه و فنلاند برابر هستند؛ با این حال هنوز هم برخی از کشورهای آفریقایی و چند کشور آسیایی محدودیت ویزا برای ورود شهفرایندان ایتالیایی به خاک خود را حذف ننموده اند.

با این حال، از آنجایی که 175 کشور دیگر برای ایتالیایی ها در دسترس است، محدودیت چند کشور آسیایی و آفریقایی برای آ ن ها اهمیتی خاصی نخواهد داشت. مردم ایتالیا نیز مانند مردم دیگر کشورها، عاشق مسافرت هستند. فرانسه، اتریش، سوئیس، یونان و کرواسی از جمله پرطرفدارترین مقاصد گردشگری نزد ایتالیایی ها است.

طبق آمار و ارقامی که از بانک جهانی منتشر شده، ایتالیایی ها در سال 2013 مبلغ 33.5 میلیارد دلار برای گذران تعطیلات خود هزینه نموده اند.

فرانسه (اجازه ورود به 175 کشور جهان بدون ویزا)

شهفرایندان فرانسوی که دارای گذرنامه این کشور هستند، می توانند بدون احتیاج به ویزا، به 175 کشور مختلف جهان سفر نمایند. تنها برخی از کشورهای خاورمیانه و کشورهای آفریقایی از فرانسوی ها درخواست ویزا برای ورود به خاک خود را می نمایند.

فرانسوی های اهل سیر و سفر معمولا در ماه جولای و آگوست به تعطیلات می فرایند. جزایر مدیترانه ای، شبه جزیره ایبریا و کشورهای آمریکای جنوبی در صدر لیست سفر فرانسوی ها واقع شده است.

در سال 2009، گردشگران فرانسوی در حدود 38.9 میلیارد دلار برای تعطیلات خود هزینه کردند. البته سفرهای داخلی فرانسوی ها معمولا به برتانی و کوت دازور ختم می گردد.

طبق آمار و ارقامی که از بانک جهانی منتشر شده، فرانسوی ها در سال 2013 مبلغ 53.2 میلیارد دلار برای گذران تعطیلات خود هزینه نموده اند.

فنلاند (اجازه ورود به 175 کشور جهان بدون ویزا)

شهفرایندان فنلاندی که دارای گذرنامه این کشور هستند می توانند بدون احتیاج به ویزا، به 175 کشور مختلف جهان سفر نمایند. منطقه های که هنوز هم از فنلاندی ها درخواست ویزا می نمایند، عمدتا کشورهای آفریقایی هستند که از کشمکش ها و مسائل داخلی رنج می برند.

بسیاری از مردم دوستدار سفر هستند؛ فنلاندی ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در این میان، کشورهای مورد علاقه گردشگران فنلاندی عبارتند از سوئد، ایتالیا، یونان و اسپانیا. برخی از این گردشگران به تایلند، آمریکا و آفریقا نیز سفر می نمایند. برخی برای کسب وکار و برخی دیگر نیز به منظور گذران تعطیلات به منطقه ها یاد شده می فرایند.

طبق آمار و ارقامی که از بانک جهانی منتشر شده، فنلاندی ها در سال 2013 مبلغ 6.4 میلیارد دلار برای گذران تعطیلات خود هزینه نموده اند.

2. سوئد (اجازه ورود به 176 کشور جهان بدون ویزا)

گذرنامه ای که دولت سوئد برای شهفرایندان خود صادر می نماید، این امکان را برای آنان فراهم می نماید تا بدون احتیاج به ویزا بتوانند به 176 کشور مختلف جهان سفر نمایند. این موضوع، گذرنامه کشور سوئد را به دومین گذرنامه قدرتمند جهان تبدیل می نماید.

کشورهایی که هنوز هم از شهفرایندان سوئدی برای ورود به خاکشان درخواست ویزا می نمایند، یا منطقه های هستند که درگیر منازعات داخلی اند یا کشورهایی هستند که محدودیت ویزا برای ورود شهفرایندان سوئدی به کشور خود را حذف ننموده اند.

بیشتر سوئدی ها علاقه مند به سفر به اسپانیا هستند که البته با 2.04 میلیون بار سفر به این کشور در سال 2013، این موضوع را به خوبی ثابت کردند. این رقم طی سال های اخیر 2 برابر شده است.

از جمله دلایلی که اسپانیا برای سوئدی ها و نیز آلمانی ها و بریتانیایی ها مقصد گردشگری پرطرفداری محسوب می گردد، می توان به هزینه های داخلی مقرون به صرفه، مردم خونگرم، سواحل آفتابی و آب وهوای گرم آن اشاره نمود. سه گزینه آخر، جزو مواردی است که همواره در اسپانیا در دسترس است.

طبق آمار و ارقامی که از بانک جهانی منتشر شده، سوئدی ها در سال 2013 مبلغ 20 میلیارد دلار برای گذران تعطیلات خود هزینه نموده اند.

آلمان (اجازه ورود به 177 کشور جهان بدون ویزا)

شهفرایندان آلمانی که گذرنامه این کشور را در اختیار دارند، می توانند بدون احتیاج به ویزا به 177 کشور مختلف جهان سفر نمایند. این موضوع گذرنامه آلمان را در صدر برترین گذرنامه های جهان قرار می دهد. بعلاوه سازمان جهانی گردشگری نیز مانند سازمان Henley & Partners، بالاترین امتیاز گذرنامه های جهان را به آلمان داده است.

با این حال، برخی از کشورهای آفریقایی به علت ناآرامی های داخلی خود، هنوز هم از شهفرایندان آلمانی درخواست ویزا می نمایند. کشورهای یاد شده علاوه بر آلمان، از بیشتر منطقه ها جهان نیز درخواست ویزا می نمایند.

گردشگران آلمانی عمدتا در تابستان و به مدت شش هفته از سال به مسافرت می فرایند. طبق آمار و ارقامی که از بانک جهانی منتشر شده، آلمانی ها در سال 2013 مبلغ 105.2 میلیارد دلار برای گذران تعطیلات خود هزینه نموده اند.

از جمله مقاصد گردشگری پرطرفدار آلمانی ها می توان به اتریش، آمریکا، شرق اروپا و سوئیس اشاره نمود.

منبع: کجارو / worldatlas.com

به "برترین گذرنامه ها متعلق به کدام کشورها است؟ (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین گذرنامه ها متعلق به کدام کشورها است؟ (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید