شیطانی یا بامزه؛ تصاویری متفاوت از چهره خفاش ها

به گزارش وبلاگ دبستانیها، دکتر مرلین تاتل الان بیش از شصت سال است که دارد از خفاش ها عکاسی می نماید و دربارۀ آن ها مطلب می نویسد. او از سی سال قبل یک مرکز گفتگوی بین المللی دربارۀ خفاش ها پایه گذاری نموده و هدفش این است که به همۀ جهان نشان بدهد این پستانداران کوچک موجودات بی آزار، ارزشمند و حتی دوست داشتنی و جذابی هستند. او هنر عکاسی و علم زیست شناسی را در کنار هم قرار داده تا تصویر منفی خفاش ها را در فکر مردم از بین ببرد.

شیطانی یا بامزه؛ تصاویری متفاوت از چهره خفاش ها

به گزارش فرادید، در حال حاضر بیش از 1400 نوع خفاش در جهان وجود دارد که هر کدام تاثیر مثبت مخصوص به خودش را بر زیست بوم کرۀ زمین دارد. آن ها جمعیت حشرات را متعادل نگه می دارند و به پراکندن بذر گیاهان یاری می نمایند. برخی از گونه های خفاش امروزه در معرض خطر انقراض هستند و این تا حد زیادی به خاطر ترس مردم از انتقال بیماری به وسیله آنهاست. این موضوعی است که تاتل فکر می نماید دربارۀ آن خیلی بیش از حد اغراق شده است.

عکس های پرتره ای که تاتل از خفاش ها گرفته، شاید جذابترین بخش از مجموعۀ عکس های او باشند. این عکس ها به برترین شکل، تفاوت میان انواع مختلف خفاش ها را به ما نشان می دهند و به نوعی انگار ما را با شخصیت خاص و منحصربه فرد هر نوع از آن ها آشنا می نمایند.

تاتل می گوید: خفاش ها اغلب اوقات از چشم ما پنهان هستند و بنابراین این عکس ها می توانند به افزایش آگاهی مردم نسبت به این جانوران یاری نمایند؛ این آگاهی می تواند ترس مردم را از خفاش ها از بین ببرد و کنجکاوی و اشتیاق ما را نسبت به آن ها افزایش بدهد.

برخی از عکس های پرتره ای که تاتل از خفاش ها گرفته چهرۀ متفاوتی از این جانوران را به ما نشان می دهد که تا به حال ندیده ایم. برخی از این عکس ها بامزه و دوست داشتنی به نظر می رسند؛ هر چند که برخی از آن ها هم (با کمال احترام به حسن نیت دکتر تاتل) همچنان ترسناک و اهریمنی جلوه می نمایند!

منبع: فرارو

به "شیطانی یا بامزه؛ تصاویری متفاوت از چهره خفاش ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیطانی یا بامزه؛ تصاویری متفاوت از چهره خفاش ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید