دو راه چاره اساسی برای تناسب اندام

به گزارش وبلاگ دبستانیها، ورزش باعث افزایش کالری مصرفی شما می گردد و اینگونه است که کاهش وزن با ورزش و رژیم، همراه با هم، ثمربخش خواهد بود.

دو راه چاره اساسی برای تناسب اندام

حقیقت این است که تناسب اندام، همواره با اصلاح و رعایت تغذیه حاصل می گردد و هیچ راه تقلبی یا جادویی وجود ندارد پس بدون داشتن رژیم و تنها با ورزش، شما به هدف تان نخواهید رسید.

داشتن تناسب اندام یکی از مواردی است که ممکن است فکر طیف گسترده ای از افراد را به خود مشغول کند. پس در قدم اول ضروری است به این باور برسید که تنها فردی نیستید که با این مشکل دست وپنجه نرم می نماید.

حسن موسوی مربی ورزش و پژوهشگر سلامت در این رابطه گفت: بدن شما مانند یک بانکدار امین، تمام مواد غذایی اضافی (بیشتر از میزان مورد احتیاج برای متابولیسم پایه بدن) را ذخیره می نماید. طبیعی است که هر چه سپرده بیشتری در اختیارش قرار دهید، سهم اندوخته شما هم بیشتر خواهد بود.

حقیقت این است که تناسب اندام، همواره با اصلاح و رعایت تغذیه حاصل می گردد و هیچ راه تقلبی یا جادویی وجود ندارد پس بدون داشتن رژیم و تنها با ورزش، شما به هدف تان نخواهید رسید. اما برای کنترل تغذیه چه کاری باید انجام داد؟

صبح به صورت ناشتا، روی ترازو بروید؛ عددی که می بینید، وزن واقعی شماست. آن را یادداشت کنید یا به خاطر بسپارید. با استفاده از یک متر، قد خود را میزان بگیرید. می توانید از یک نفر از اطرافیان تان بخواهید که به شما یاری کند.

با وارد کردن اعداد مربوط به قد و وزن خود در BMR calculator، میزان کالری مورد احتیاج برای متابولیسم پایه بدن تان را محاسبه کنید. چنانچه هدف شما کاهش وزن و لاغری است، میزان کالری دریافتی شما باید کمتر از میزان پایه باشد.

محدود کردن کالری ها

برای موفقیت بیشتر در این راستا، مهم است که میزان کالری مصرفی خود را از میان مواد غذایی سالم، انتخاب کنید. مصرف قند های ساده (شکلات و بیسکوئیت و تنقلات دارای قند مصنوعی) را به حداقل برسانید. در این زمینه افراطی و وسواسی عمل نکنید و فکر نکنید که هرچه کالری مصرفی تان را کم کنید، زودتر به هدف تان خواهید رسید.

اگر کالری مصرفی تان را بیش از میزان کاهش دهید، صدمات جبران ناپذیری را به سلامتی خود وارد خواهید کرد. اتفاقی که به وفور در میان افرادی که درگیر اضافه وزن هستند، مشاهده می گردد، پیروی از رژیم های غیراصولی و نادرست است.

زمانی که افراد بدون در نظر گرفتن ترکیبات بدن خود اعم از درصد عضله و درصد چربی، آغاز به رژیم های بی اساس می نمایند، غالبا عضلات خود را از دست می دهند.

کاهش وزن با ورزش

ورزش یکی از مهم ترین پارامتر های داشتن یک سبک زندگی سالم است. به این معنی که شما حتی اگر در پی کاهش وزن هم نباشید، باید در هفته حداقل زمانی (حداقل 3ساعت در هفته - فعالیت میانه) را برای سلامتی خود، صرف ورزش کنید.

ورزش باعث افزایش کالری مصرفی شما می گردد و اینگونه است که کاهش وزن با ورزش و رژیم، همراه با هم، ثمربخش خواهد بود. داستان از این قرار است که زمانی که شما میزان کالری مصرفی خود را کاهش می دهید، در واقع کمتر از میزان مصرفی هر روز، به بدن خود مواد غذایی می رسانید.

در این حالت بدن شما برای تأمین کالری مورد احتیاج خود برای انجام اعمال حیاتی، مجبور می گردد از ذخایر و پس انداز خود (چربی ها) استفاده کند. این باعث می گردد به مرور زمان، ذخایر چربی بدن شما کم و کمتر گردد.

منبع: همشهری آنلاین

منبع: فرادید

به "دو راه چاره اساسی برای تناسب اندام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو راه چاره اساسی برای تناسب اندام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید