اقدامات لازم بعد از استفاده از کرم لایه بردار

به گزارش وبلاگ دبستانیها، بعد از استفاده از کرم لایه بردار چه کنیم؟ اگر شما هم از کرم لایه بردار استفاده نموده اید، احتمالا برایتان سؤال پیش آمده که قدم بعدی چیست. چه کاری باید انجام دهید که بیشترین بهره را از لایه برداری ببرید. با ما باشید تا با هم به پاسخ این سؤال برسیم.

اقدامات لازم بعد از استفاده از کرم لایه بردار

کرم لایه بردار چیست؟

بهتر است اول ببینیم این کرم چیست تا بعد به این فکر کنیم که بعد از استفاده از کرم لایه بردار چه کنیم.

ما در طول روز، بخش زیادی از سلول های پوستی خود را از دست می دهیم اما برخی از این سلول ها باز هم روی پوست ما می مانند. اگر از کرم لایه بردار بهره ببرید، می توانید این پوست های مرده را از روی پوست شاداب زیرین جمع کنید. اسکراب لایه بردار پوست موجب شفافی، شادابی، روشن شدن پوست، از بین رفتن جوش هایی که در سطح پوست ایجاد شده اند یا جوش های سرسیاه می شوند. در واقع می توانیم بگوییم که دلیل استفاده از انواع لایه بردارهای پوست، یاری به پوست شما برای جوان ماندن و با طراوت شدن است.

طرز استفاده از کرم لایه بردار

اگر پوست حساسی دارید، پیش از استفاده از لایه بردار صورت باید آن را روی بخشی از پوست خود، مانند پوست ساعد خود امتحان کنید. چنانچه هیچ واکنش آلرژیکی مانند سرخی یا خارش پوست نسبت به این ماده نداشتید، می توانید مصرف آن را شروع کنید. بعد از این که کرم آزمایش خود را پس داد، باز هم ضروری است جوانب احتیاط را به جا بیاورید؛ پس دو شب در میان، در نواحی بدنتان که کمتر حساس هستند میزان خیلی کمی، مقدار یک نخود، بزنید و ماساژ دهید.

وقتی پوستتان با این ماده آشنا شد و متوجه شدید که خطری پوستتان را تهدید نمی نماید، یک شب در میان کمی از این ماده را بهره ببرید. بعد از مدتی مصرف خود را بالا ببرید و شبانه کرم را به صورت خود بزنید.

مطلب پیشنهادی: روغن روشن نماینده پوست صورت

برترین زمان استفاده از کرم لایه بردار

برای استفاده از این کرم، برترین زمان شب است چون در طول روز، اشعه های فرابنفش به پوستتان و این کرم آسیب می زنند.

در صورت قرمزی پوست بعد از استفاده از کرم لایه بردار چه کنیم؟

همانطور که گفتیم، پوست حساس ممکن است به این ماده حساسیت نشان دهد و پوستتان سرخ گردد و به همین دلیل ضروری است آن را آزمایش کنید.

برای برطرف قرمزی پوست بعد از کرم لایه بردار، چنانچه قرمزی اندک است، احتیاج نیست کاری بکنید. به طور کلی این کرم کمی پوست را سرخ می نماید؛ پس اگر قرمزی پوستتان سطحی بود، نگران نباشید و درمان را ارائه دهید. اما اگر پوستتان خیلی سرخ شد، درد گرفت و به خارش افتاد، و یا در صورت جوش زدن بعد از استفاده از لایه بردار، فورا مصرف آن را متوقف نموده و به پزشک مراجعه کنید.

انواع لایه بردارهای پوست

مدت زمان استفاده از کرم لایه بردار پوست و دفعات آن، بستگی به نوع پوست شما دارد. برای برخی پوست ها، بهتر است هر شب این کار را بکنید و برخی دیگر چند شب یکبار.

  • کرم لایه بردار برای پوست حساس: برای این پوست ها، لایه بردار قوی انتخاب نکنید.
  • پوست چرب: پوست چرب در برابر این محصولات خیلی مقاوم است. بهتر است اگر این پوست را دارید 5 بار در هفته از کرم لایه بردار بهره ببرید. (برای آشنایی با روتین مراقبت از پوست چرب، این مقاله به دردتان می خورد!)
  • پوست معمولی: پوست هایی که جوش نمی زنند و چربی معمولی ای دارند، در دسته پوست های معمولی قرار دارند. فقط 3 بار در هفته از کرم لایه بردار بهره ببرید.
  • پوست خشک: با مشورت پزشک و تشخیص وی، از کرم های گیاهی بهره ببرید. (روتین مراقبت از پوست خشک در این مقاله شرح داده شده است!)

دلیل استفاده از کرم لایه بردار پوست چیست؟

در صورتی که از این کرم استفاده نکنید، پوستتان تا حدی کدر خواهد بود. بعلاوه، طراوت و شادابی اش با زمانِ بعد از استفاده از کرم لایه بردار، قابل مقایسه نیست.

کرم لایه بردار، سلول های مرده را از بین می برد و جا برای سلول های تازه باز می نماید. باعث می گردد که رطوبت پوستتان تامین و حفظ گردد؛ بعلاوه، پوست را روشن و شاداب می نماید.

نکات مهم قبل و بعد از مصرف لایه بردار پوست

برای استفاده از این کرم، یک سری بایدها و نبایدها وجود دارد که رعایت آن ها برای سلامت پوستتان و اثرگذاری کرم مهم است. پیش از استفاده از این کرم، صورت خود را خوب بشویید تا موادی که در طی روز بر صورت نشسته و مواد آرایشی از صورت پاک شوند. بعد یک شستشوی عادی، با تونر صورت خود را مجددا بشویید که منافذ و عمق پوست پاکیزه گردد.

حال که کرم را زدید روی پوست و پاک کردید، باید اقدامات بعد از مصرف را طی کنید.

بعد از استفاده از لایه بردار، صورت خود را با کرم مرطوب نماینده رطوبت دهید. اگر پوستتان خشک است، از یک مرطوب نماینده سرمی بهره ببرید که رطوبت صورت را به خوبی تامین نمایند. اگر مصرف کرم لایه بردار را به روتین پوستی تان اضافه نموده اید، باید در طی روز حتما از کرم ضدآفتاب بهره ببرید چون پوستتان حساس شده و ممکن است به بیماری های پوستی دچار شوید.

از کرم های رنگدانه دار استفاده نکنید. آرایش سنگین نکنید و اگر پوستتان واکنش آلرژیک به لایه بردار نشان داده، از کانسیلر برای محو کردنش استفاده نکنید چون پوستتان صدمه بیشتری می بیند. برای شستن صورت بعد از کرم لایه بردار حتما از شوینده مخصوص صورت بهره ببرید. با پوست ملایم رفتار کنید و حوله را روی صورت خود نکشید؛ بلکه آرام آرام روی صورت قرار دهید. تا مدتی از رفتن به مکان های گرم مانند سونا، یا قرار گرفتن زیر آفتاب پرهیز کنید چون پوستتان حساس شده و ممکن است آسیب ببیند. اگر ورزشکار هستید، روزهای اولیه بعد از لایه برداری پوست، به باشگاه نروید و فعالیت بدنی بالایی نداشته باشید چون افزایش دمای بدن، برای پوست در آن شرایط خوب نیست.

مطلب پیشنهادی: از کجا بفهمیم ضد آفتاب خراب شده است؟

آیا همه می توانند از کرم لایه بردار پوست استفاده نمایند؟

اگر صورتتان پر شده از جوش ها و دانه های سرسیاه یا این که پوستتان کدر و بی حال شده، بهتر است حتما استفاده از این کرم را شروع کنید. اما اگر روی پوستتان زگیل، تبخال، جوش های چرکی و دردناک، زخم یا عارضه های دیگر وجود دارد، بهتر است استفاده از این ماده را به زمانی موکول کنید که پوستتان بهتر شده و حتما با یک پزشک متخصص در مورد استفاده، مشورت کنید.

منبع: آچاره

به "اقدامات لازم بعد از استفاده از کرم لایه بردار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدامات لازم بعد از استفاده از کرم لایه بردار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید