خوردن شکلات تلخ ممکن است باعث بهبود بینایی گردد!

به گزارش وبلاگ دبستانیها، شاید شکلات تلخ نتواند جای عینک شما را بگیرد اما طبق تحقیقات تازه، چند گاز از این شکلات می تواند به طور موقت کیفیت بینایی را بالاتر ببرد.

خوردن شکلات تلخ ممکن است باعث بهبود بینایی گردد!

به نظر می رسد ترکیبات سالمی که در شکلات تلخ وجود دارد مانند فلانول ها می تواند بینایی فرد را برای مدتی بهتر کند. این مطالعه بر روی یک گروه افراد 30 نفره، سالم و جوان انجام شد.

تغییرات مشاهده شده بینایی، کم اما قابل توجه بود. با اینحال نویسندگان این تحقیق گفتند هنوز برای چشم پزشکان زود است که شکلات تلخ را به عنوان یک درمان چشم پیشنهاد دهند.

یک تیم تحت راهنمایی دکتر جف رابین از دانشگاه سن آنتونیو، تگزاس، گفت: تشخیص مدت زمان این اثرات و تاثیر آنها در عملکرد واقعی نیازمند آنالیز بیشتر است.

همانطور که تیم دکتر جف رابین شرح داد، شواهدی در مطالعات قبلی وجود دارد که نشان می دهد آنتی اکسیدانی به نام فلانول در شکلات تلخ ممکن است به افزایش جریان خون به سیستم عصبی یاری کند، عملکرد قلب را تقویت کند و حتی پیری مغز را به تعویق بیاندازد.

برای روشن شدن موضوع، محققان بر روی 30 جوان (میانگین سن 26 ساله) آزمایشی را آغاز کردند که در آن به آنها 1.5 اونس شکلات تلخ 72 درصد یا شکلات شیرین شیری دادند. برچسب از روی شکلات ها برداشته شده بود بنابراین شرکت کنندگان نمی دانستند که چه نوع شکلاتی را می خورند.

پس از دو ساعت بر روی هر شرکت کننده بر اساس استاندارد ها آزمایشات چشم انجام شد.

طبق گزارشات معین شد پیشرفت های کوچکی در بینایی و کنتراست افرادی که شکلات تلخ خورده بودند نسبت به افرادی که شکلات شیری خورده بودند، وجود داشت.

نویسندگان این مطالعه گزارش دادند با اینکه تغییرات و بهبودی ها در بینایی کوچک بود اما این بهبود ممکن است نتیجه افزایش جریان خون به شبکیه، راستا های بصری یا قشر مغزی باشد.

منبع: فوت و فن / webmd.com

به "خوردن شکلات تلخ ممکن است باعث بهبود بینایی گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوردن شکلات تلخ ممکن است باعث بهبود بینایی گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید