تاریخچه کشور سوئد

به گزارش وبلاگ دبستانیها، تاریخچه کشور سوئد فراز و فرود های بسیاری دارد. اما با وجود این تغییرات همیشه کشور پیشرفته و رو به پیشرفتی خود را نشان داده است. اما در دوره ای نیز به شدت رو به زوال قدم برداشته است که البته در این دوران بیش تر کشورهای اروپایی همین راستا را طی نموده اند. اما ما در این مقاله می خواهیم بیش تر درباره تاریخچه سوئد صحبت کنیم و اطلاعات مفیدی را نیز در اختیار شما قرار دهیم. اگر شما هم دوست دارید درباره تاریخ سوئد بیش تر بدانید با ما همراه باشید.بلیط هواپیما را مقرون به صرفه بخرید.

تاریخچه کشور سوئد

قدمت حضور انسان در سوئد به 8000 سال پیش از میلاد مسیح باز می شود. در این زمان عصر یخبندان به انتها رسید. مردمی که در ابتدا وارد سوئد شدند، در کنار آب زندگی می کردند و پیشه اصلی آن ها در آن موقع شکار بود. پس از این دوران یعنی 2000 سال قبل از میلاد مسیح عصر برنز آغاز شد و مردم به کشاورزی نیز مشغول شدند. اما این دوران از تاریخچه سوئد نیز سپری شد و سپس در 500 سال قبل از میلاد عصر آهن آغاز شد. در این هنگام مردم با مبادله کالا با دیگر افراد و سرزمین ها به امرار معاش می پرداختند.

تاریخچه سوئد در دوره وایکینگ ها

تاریخچه سوئد در دوره وایکینگ ها به قرن 9 پس از میلاد باز می شود. در این دوران جنگ های زیادی در سراسر اروپا رخ داد، اما سوئد در این زمان به هیچ وجه در این جنگ ها مداخله نمی کرد و بیش تر در پی پیشرفت خود و ثروت اندوزی بود. صلح سوئد ادامه داشت تا این که در قرن 11 میلادی به دین مسیحیت گرویدند. آن ها با کشورهای مختلفی وارد جنگ صلیبی شدند و توانستند بر فنلاند و روسیه چیره شوند. البته جنگ با روسیه در خاک فنلاند رخ داد و بیش تر برای حفظ فنلاند به وسیله سوئد این جنگ انجام گرفت.

تاریخچه سوئد در قرون وسطی

در دوره قرون وسطی سوئد با فراز و نشیب های زیادی رو به رو شد. در ابتدا همه چیز خوب و عالی پیش می رفت. کشاورزی، صنایع و … در حال پیشرفت و توسعه بودند. شهرها روز به روز توسعه پیدا می کردند و همه چیز خوب بود تا این که در اواسط قرن 13 میلادی بیماری طاعون سراسر اروپا را فرا گرفت، در آن موقع این بیماری مهلک دامن گیر سوئد نیز شد. در این بیماری فراگیر بسیاری از مردم سوئد کشته شدند و شرایط سختی به وجود آمد.

تاریخ سوئد در هیچ زمانی این خاطرات را فراموش نخواهد کرد. این انتها ماجرا نبود در چند دهه بعد عده ای از مردم بر علیه پادشاه وقت قیام کردند و او را سرنگون ساختند. پس از آن تاریخ ، کشور سوئد یک پادشاه زن را برای اولین بار به خود دید. در این دوران از تاریخچه کشور سوئد ، این کشور بسیار سقوط کرد.

تاریخ مدرن سوئد

تاریخچه سوئد در قرن های تازه دست خوش تغییر شد و این شکوفایی از قرن 19 و با انقلاب صنعتی رو به پیشرفت گذاشت. آغاز پیشرفت و توسعه این کشور از دهه 1920 میلادی آغاز شد. در دهه بعدی اقتصاد سوئد کمی سقوط کرد. اما دوباره در دهه 1990 این کشور رشد چشم گیری پیدا کرد و جهش بزرگی رو به توسعه و صنعتی شدن برداشت. در حال حاضر سوئد یکی از کشور های پیشرفته اروپا و دنیا می باشد که به عضویت اتحادیه اروپا نیز درآمده است. مجله گردشگری دورو نزدیک

منبع: مجله دور و نزدیک

به "تاریخچه کشور سوئد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاریخچه کشور سوئد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید