برای توسعه صنعتی از ظرفیت های قزوین صیانت خواهیم کرد

به گزارش وبلاگ دبستانیها، خبرنگاران/قزوین استاندار قزوین گفت: برای توسعه صنعتی استان از ظرفیت های قزوین صیانت خواهیم کرد و به صنعتگران یاری می کنیم تا محصول خود را فراوری و در بازار کشورهای همسایه و منطقه عرضه نمایند.

برای توسعه صنعتی از ظرفیت های قزوین صیانت خواهیم کرد

راهنمایی الله جمالی پور در کارگروه توسعه صادرات و تجلیل از صادرنمایندگان نمونه استان اظهار کرد: قزوین یک استان صنعتی است و در اقتصاد کشور تأثیر بسزایی دارد؛ قزوین یکی از استان های با قدمت و تاریخی بسیار درخشان است و علاوه بر اینکه در دوره ای از تاریخ پایتخت کشور بوده به واسطه جاده ابریشم نیز در اقتصاد نقش بسزایی داشته است.

وی ادامه داد: قزوین یکی از استان های مهم کشور در حوزه کشاورزی، صنعتی و گردشگری است که در فراوری ثروت ملی موثر خواهد بود؛ یکی از عظیمترین معادن مس کشور در قزوین وجود دارد که در آینده نزدیک افتتاح خواهیم کرد، علاوه بر آن نیز معادن دیگری در استان وجود دارد که باید از این پتانسیل ها به نحو احسن استفاده کنیم.

استاندار قزوین گفت: در حوزه صنعت، عظیم ترین شهر صنعتی ایران به نام البرز در استان قزوین احداث شده که بسیاری از نیازهای روزگار خود را تأمین نموده و هم اکنون نیز کماکان عظیم ترین واحدهای فراوریی در آن مستقر بوده و مشغول به فراوری هستند، صنایع لوازم خانگی، کاشی و سرامیک و شیشه در این شهر صنعتی مستقر بوده و از قدمت چند 10 ساله برخوردار هستند.

وی بیان نمود: متأسفانه اراضی شهر صنعتی البرز موقوفه است و در حال رایزنی با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین هستیم تا مشکل آنان مرتفع گردد؛ قزوین در حوزه کشاورزی حرف های بسیاری برای گفتن دارد ولی متأسفانه صنایع تبدیلی در این استان فعال نیستند.

جمالی پور توضیح داد: استان قزوین به عنوان شاهراه کشور در راستا عبور 14 استان واقع شده است و در آینده نزدیک نیز با راه اندازی عظیمراه آبیک- چرمشهر اتوبان به راستا حرم تا حرم متصل شده و 150 کیلومتر نیز به فرودگاه امام خمینی(ره) نزدیک تر خواهیم شد و بدین ترتیب شهرک صنعتی کاسپین واقع در شهر آبیک یکی از بهترین شهرک های صنعتی ایران خواهد شد؛ برای شهرک کاسپین توسعه 300 هکتاری را در برنامه داریم و با احداث راستاهای جدید دسترسی به آن نیز سهل خواهد شد.

وی تأکید کرد: باید روینمودها در فراوری اصلاح گردد و فراوری مبتنی بر صادرات باشد تا به صندلی تعریف شده در سند چشم انداز دست یابیم و تحقق آن در گرو رویکرد صادرات محور است.

استاندار قزوین یادآور شد: شرکت های لوازم خانگی قزوین پیش از راه اندازی کارخانه های لوازم خانگی کره راه اندازی شدند ولی به دلیل عدم رویکرد صادرات محور پیشرفت نکردیم؛ در فراوری باید حتماً رویکرد صادراتی داشته باشیم و علاوه بر آن به مقوله برندسازی نیز توجه کنیم.

وی اشاره نمود: سند آمایش در استان قزوین نگارش شده است؛ تا پیش از این بدون چشم انداز استانی اقدام می کردیم ولی با تدوین این سند به هر صنعتی مجوز نمی دهیم و تمامی برنامه ریزی ها مبتنی بر سند آمایش استانی است.

جمالی پور تأکید کرد: برای توسعه صنعتی استان از ظرفیت های قزوین صیانت خواهیم کرد و به صنعتگران یاری می کنیم تا محصول خود را فراوری و در بازار کشورهای همسایه و منطقه عرضه نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "برای توسعه صنعتی از ظرفیت های قزوین صیانت خواهیم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای توسعه صنعتی از ظرفیت های قزوین صیانت خواهیم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید