به جای خودرو، خودروساز وارد کنید

به گزارش وبلاگ دبستانیها، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران معتقد است برای اینکه مسئله خودرو در کشور بهتر حل گردد و خودرو باکیفیت، با هزینه کمتری در اختیار مصرف کننده قرار گیرد باید به جای واردات خودرو، خودروساز وارد کنیم.

به جای خودرو، خودروساز وارد کنید

محمدرضا نجفی منش، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران اظهار کرد: خودروسازان داخلی از آزاد شدن واردات خودرو استقبال می نمایند و این امیدواری وجود دارد که فشاری که در سال های گذشته بر بخش های مختلف این صنعت وارد شده، با آزاد شدن ورود خودروهای خارجی کاهش پیدا کند و صنایع داخلی با مسائل کمتری به کار خود ادامه دهند.

وی با بیان اینکه در واردات خودرو باید بعضی شروط در واردات خودرو رعایت گردد، تشریح کرد: ما در این سال ها با مسائلی در زمینه ارتباط با شرکت های خارجی روبرو بوده ایم که یکی از آنها، نبود خدمات پس از فروش در ایران است. به این ترتیب که اگر قطعه یک ماشین خارجی در ایران خراب گردد و در بازار وجود نداشته باشد، عملا آن خودرو قابل استفاده نیست. به این ترتیب شرکت های خارجی از محدودیت ها و تحریم ها علیه ایران به سود خود استفاده نموده اند.

عضو اتاق بازرگانی تهران با اشاره به توقف فروش بعضی قطعات به شرکت های ایرانی، اعلام کرد: ما باید این سوال را خودمان بپرسیم آیا منطقی است که از کشوری که به ما قطعه خودرو نفروخته، خودرو وارد کنیم؟

نجفی منش به قیمت بالای خودروهای استاندارد در بازار جهانی اشاره نمود و گفت: یک خودرو که استانداردهای 85 گانه را رعایت نموده باشد، احتمالا قیمتی بین 10 تا 12 هزار دلار خواهد داشت و باید دید این ماشین زمانی که به ایران برسد با چه قیمتی عرضه خواهد شد. حتی خودرویی هندی که با اهداف مالی فراوری شده نیز قیمتی بین شش تا 7000 دلار دارد و از این رو این تصور که خودرو خارجی وارد بازار می گردد و اقشار کم عایدی امکان خرید آن را پیدا می نمایند، از اساس غلط است.

وی ادامه داد: واردات یک خودرو بین 10 تا 15 هزار دلار هزینه دارد اما فراوری همان خودرو در ایران حدود 1500 دلار هزینه دارد. از این رو ای کاش به جای آنکه اصرار بر واردات خودرو باشد، تصمیم گیران به واردات خودروساز و استفاده از آنها در ظرفیت های داخلی برنامه ریزی نمایند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "به جای خودرو، خودروساز وارد کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به جای خودرو، خودروساز وارد کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید