برترین کمپرسور اسکرو

به گزارش وبلاگ دبستانیها، انتخاب برترین کمپرسور اسکرو برای خریداران همواره چالش برانگیز است. کدام برند یا کدام توان از دستگاه برای خریدار عاقلانه است؟ تجربه شرکت هوایار نشان داده است افراد در زمان انتخاب کمپرسور هوا تنها به نام برند توجه می نمایند، حال آنکه فاکتورهای مهم دیگری در انتخاب کمپرسورها دخیل هستند که باید به آن ها توجه گردد و اگر قرار است نوع برند خاصی انتخاب گردد، این انتخاب آگاهانه و همراه با آینده نگری است.

برترین کمپرسور اسکرو

ضروری است در زمان انتخاب کمپرسور اسکرو به عنوان یکی از رایج ترین کمپرسورها در دنیا صنعت نگاه وسیع به همه جوانب کار شود و بعد به انتخاب برترین گزینه پرداخت.

کمپرسور اسکرو چیست؟

کمپرسورها بخش جدایی ناپذیر زندگی انسان امروزی هستند؛ در خانه، اتومبیل، بیمارستان و صنایع وجود آن ها حیاتی است. درواقع کمپرسور دستگاه مکانیکی است که هوا را تبدیل به نیروی محرکه می نماید؛ یعنی، هوا را ابتدا از اطراف مکش و بعد متراکم نموده و تحت فشار و دمای تعیین مجدد به بیرون انتقال می دهد. مثالی ساده از یک کمپرسور تلمبه باد است. تاریخ استفاده از کمپرسور باد به هزاران سال قبل از میلاد برمی شود، زمانی که مصریان با استفاده از دمنده ها آتش کوره های ذوب فلزات را افروخته می کردند. در گذر زمان، رشد تکنولوژی موجب شده است کمپرسور در انواع مختلف ساخته شود که یکی از آن ها کمپرسور اسکرو است. کمپرسور اسکرو نوعی کمپرسور روتاری یا چرخان است که به شکل جابه جایی مثبت هوا فراوری می نماید.

کمپرسور اسکرو چگونه عمل می نماید؟

قبل از همه بهتر است درباره اجزاء اصلی کمپرسور بدانیم. یک کمپرسور اسکرو به طور معمول شامل اجزاء زیر است:

  • موتور
  • ایرند
  • مخزن هواساز

سه قسمت گفته شده بخش های کلیدی یک کمپرسور اسکرو است. زمانی که موتور حرکت نموده و هوا را از قسمت بیرون مکش نموده یا براثر حرکت پروانه داخل موتور باد فراوری می نماید، هوای فراوریشده به قسمت ایرند یا محفظه هواساز می رود. هوای فراوریشده در این قسمت از بین دو روتور نر و ماده حرکت می نماید. حرکت روتورها موجب می شود هوا بین آن ها محصور و فشرده شود. هوای فشرده شده از ایرند خارج و به مخزن کمپرسور خواهد رفت و از آن قسمت خارج خواهد شد.

انواع کمپرسور اسکرو

قبل از آنکه درباره برترین کمپرسور اسکرو شرح دهیم، بهتر است به شکل مختصر درباره انواع آن بنویسیم. کمپرسور اسکرو به دو شکل در بازار فروخته می شود:

  • کمپرسور اسکرو روغنی
  • کمپرسور اسکرو بدون روغن

تفاوت این دو کمپرسور در کیفیت هوای فراوریی است. در کمپرسور اسکرو روغنی هوای فراوریی دارای روغن خواهد بود؛ اما در کمپرسور اسکرو بدون روغن که به آن اویل فری نیز گفته می شود، هوای فراوریی شامل کمترین آلودگی خواهد بود و بسته به اندازه آلودگی هوا کمپرسورها کلاس بندی می شوند؛ مثلاً کمپرسور اسکرو که اندازه آلودگی در آن نزدیک به صفر است کلاس صفر نام گذاری می شود.

شاید در فکر شما این فرضیه ایجاد شود که کمپرسور بدون روغن بهتر از روغن دار است. در پاسخ به این فرض باید پاسخ داد صحت این فرضیه زمانی مورد تأیید است که شما احتیاج به هوای خالص دارید. به طور مثال دستگاه های دندانپزشکی احتیاج به کمپرسور بدون روغن دارند، زیرا وجود روغن در هوای فراوریشده و خارج شدن آن از دستگاهی مثل ساکشن باعث آلودگی فضای دهان خواهد شد. پس بسته به کاربرد می توان برترین کمپرسور اسکرو را انتخاب کرد.

البته باید همواره این مطلب را مدنظر داشت که همواره پای کیفیت هوا در میان نیست و عوامل دیگر در انتخاب برترین کمپرسور دخیل است.

انتخاب برترین کمپرسور

برای انتخاب برترین کمپرسور و خرید آن عوامل متعددی باید در نظر گرفته شود. این عوامل لزوماً برای همه خریداران یکسان نیست؛ لذا عنوان می شود علاوه بر موارد ذکرشده حتماً باید از مشورت کارشناسی متخصصان فن همچون شرکت هوایار بهره گرفت.

دبی هوا

اندازه هوای مورداحتیاج یک شرکت یا یک کارگاه صنعتی یکی از فاکتورهایی است که باید به آن توجه شود. متأسفانه دیده می شود خریداران فکر می نمایند هرچه هوای فراوریی بیشتر است، کمپرسور برای آن ها بهتر خواهد بود. این مطلب کاملاً اشتباه است. اگر کمپرسوری بخرید که دبی هوای فراوریی بیشتر از هوای مورداحتیاج است، ناچار خواهید بود دستگاه را مدام خاموش و روشن کنید که این باعث خرابی دستگاه خواهد شد. اگر هم به علت نفع اقتصادی کمپرسوری کوچک تر انتخاب کنید، ناچار می شوید فشار بر دستگاه را بیشتر کنید که شکستگی قطعات را در پی خواهد داشت. پس برای انتخاب برترین کمپرسور احتیاج به محاسبات ریاضی و تجربه کارشناسان فن است.

فشار هوا

عامل مهم دیگر فشار هوای فراوریی است که بسته به دستگاه های برخط اندازه فشار هوا فرق دارد. احتیاج فشار یک دستگاه ساکشن دندانپزشکی با یک ساکشن هوای صنعتی فرق دارد؛ لذا بهتر است اندازه فشار مورداحتیاج قبل از خرید محاسبه شود.

قطعات یدکی

یکی از مهم ترین عوامل در انتخاب کمپرسورها وجود قطعات یدکی است. فراموش نباید کرد کمپرسورها تحت فشار و با سرعت بالا کار می نمایند؛ همین عامل موجب می شود احتیاج به قطعات یدکی بیشتر از هر زمان دیگری احساس شود. متأسفانه دیده می شود بیشتر فروشندگان تنها توصیه به خرید برند خاص می نمایند، حال آنکه باید دقت کرد وسایل یدکی برند در بازار موجود است؟

این فروشندگان اشاره به قطعات چینی موجود در بازار می نمایند که آن هم از روی ناآگاهی است. یک کمپرسور اسکرو تمام قطعاتش بالانس شده اند؛ مثلاً فاصله بین دو روتور بسیار مهم است. اگر تلورانس فاصله به هم بخورد، اندازه هوای متراکم نیز متفاوت خواهد بود، درنتیجه فشار هوای فراوریی نیز تلورانس خواهد داشت. پس ضروری است در زمان انتخاب کمپرسور اسکرو آینده نگر بود. توصیه می شود با کارشناسان و متخصصان مشورت شود.

کمپرسور اسکرو بدون روغن

یکی از نکاتی که اشاره شد، خرید کمپرسور بدون روغن در صنایع است. باید به این نکته توجه شود که لزوماً هوای فراوریی بدون آلودگی نخواهد بود و همواره درصدی هرچند ناچیز در هوای فراوریی وجود دارد. برای خالص بودن هوای فراوریی ضروری است فیلترها در زمان مناسب تعویض شود یا مطمئن شد که فیلترهای کار گذاشته در دستگاه اصل است که در این مورد باید از فروشنده قابل اطمینان و شناخته شده در بازار کمپرسور خریداری شود.

خرید کمپرسور اسکرو تنها قدم اول است، نکته مهم نگهداری و تعمیرات دستگاه است که باید منظم و به شکل یادآور انجام شود. فراموش نباید کرد کاربران دستگاه اولین وظیفه آن ها مراقبت و چک کردن دستگاه است. شرکت های معتبر نصب و تعمیر کمپرسور در برنامه های خود آموزش به اپراتور را در اولویت کار خود قرار می دهند. اپراتور دستگاه اولین کسی است که می تواند خرابی یا مشکل دستگاه را متوجه شود و با اعلام به مدیران از خرابی بیشتر دستگاه جلوگیری کند.

برترین کمپرسور با هوایار

23 سال سابقه در یک زمینه کسب وکار، گنجینه بی بدیلی است. تجربه، دانش فنی و آگاهی به مسائل علمی موجب شده است، هوایار انتخاب اول بسیاری از صنایع بزرگ ایران باشد. هوایار علاوه بر شرکت فنی که کار فروش، نصب و راه اندازی کمپرسورها را انجام می دهد، یک شرکت مشاوره ای نیز هست. برای یک شرکت به خصوص صنایع نوپا بسیار حیاتی است که منابع اقتصادی خود را به درستی هزینه نمایند؛ لذا هوایار در کنار شماست تا برترین کمپرسور اسکرو را انتخاب کنید. نکته دیگری که در خصوص شرکت باید ذکر شود که بسیار اهمیت نیز دارد، خدمات پس از فروش آن است. پشتیانی تجهیزات در هوایار بالاتر از استانداردهای ارائه شده است و هر زمان که یک شرکت احتیاج به قطعه یا خدمات داشته، شرکت برای ارائه دهی خدمات در کنار مشتریان حاضر بوده است.

منبع: فرارو

به "برترین کمپرسور اسکرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین کمپرسور اسکرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید