اختصاص 30 میلیارد ریال اعتبار برای احیای قنات های استان سمنان

به گزارش وبلاگ دبستانیها، رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان سمنان گفت: 30 میلیارد ریال اعتبار از سوی بنیاد برکت برای لایروبی و احیای 17 قنات استان سمنان هزینه می گردد.

اختصاص 30 میلیارد ریال اعتبار برای احیای قنات های استان سمنان

وبلاگ دبستانیها از سمنان - حامد احمدی رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان سمنان گفت: طبق گفتگو ها و اعلام سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان لایروبی و احیای 17 قنات استان به بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) معرفی و مقرر شد پس از انجام عملیات مقدماتی به وسیله سازمان جهاد کشاورزی، بنیاد برکت نسبت به واریز وجه اقدام کند.

بهره برداری متناسب با توان سفره آب زیرزمینی، اشتغال زایی در مراحل لایروبی، عملیات اجرایی و بهره برداری، تقسیم عادلانه آب به وسیله تحویل حجمی به بهره برداران و کاهش هدررفت آب براثر تبخیر و نفوذ به علت ماهیت زیرزمینی بودن کانال های انتقال آب از جمله مزایای بازسازی و احیای قنات ها است که اکنون در دستور کار قرار گرفته است.

محرومیت زدایی از جامعه از اولویت های اصلی این ستاد است و برای تحقق این راهبرد بنیاد از تمام ظرفیت خود استفاده می نماید.

تاریخچه قنات در استان سمنان به بیش از 2 هزار سال پیش می رسد که می توان به قنات نصرتیه در شهرستان میامی به عنوان قدیمی ترین قنات استان اشاره نمود.

آب مورد احتیاج بیش از 14 هزار و 196 هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان به وسیله قنات تامین می گردد و این اندازه اراضی کشاورزی تغذیه کننده از آب قنات نشان دهنده اهمیت لای روبی و بازسازی قنات است.

773 رشته قنات دایر و بایر در استان سمنان وجود دارد که بیشتر این قنات ها در منطقه ها خشک و بیابانی قرار گرفته است.

انتهای پیغام / ن

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اختصاص 30 میلیارد ریال اعتبار برای احیای قنات های استان سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 30 میلیارد ریال اعتبار برای احیای قنات های استان سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید