اجرای 28 پروژه ملی به توسعه فراوری فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل یاری می نماید

به گزارش وبلاگ دبستانیها، حوزه سلامت یکی از عرصه های با ارزش افزوده بالایی است که می تواند به جهش اقتصاد زیستی در کشور یاری کند. به همین علت هزینه کردن در این زمینه یعنی سرمایه گذاری برای توسعه کشور.

اجرای 28 پروژه ملی به توسعه فراوری فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل یاری می نماید

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ دبستانیها، حوزه سلامت یکی از عرصه های با ارزش افزوده بالایی است که می تواند به جهش اقتصاد زیستی در کشور یاری کند. به همین علت هزینه کردن در این زمینه یعنی سرمایه گذاری برای توسعه کشور. بر همین اساس 6 برنامه در حوزه های مختلفی، چون فراوری داروها، حد واسط ها و مواد اولیه دارویی فراوری واکسن های انسانی، فراوری محصولات آرایشی و بهداشتی، فراوری فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل، فراوری تجهیزات و ملزومات پزشکی و تکمیل زنجیره ارزش مواد صنعت دارویی تعریف شده تا جهت جهش مالی با یاری فناوری های زیستی هموار گردد.

فراوری فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل یکی از این برنامه ها است که با اجرای 28 پروژه ملی در حال پیگیری است. طرح هایی که قرار است فراوری این فرآورده ها را در کشور توسعه دهد و با این کار فراوری ناخالص ملی در کشور افزایش یابد.

فراوری 25 ماده اولیه مکمل یکی از این برنامه ها است که در صورت اجرای درست و کامل می تواند برای 400 نفر اشتغال زایی کند. اجرای 3 طرح در حوزه فراوری ماده اولیه شیرخشک نیز برنامه دیگری است که با اجرای آن 50 شغل پایدار در کشور ایجاد خواهد شد.

افزایش خوداتکایی، اشتغال زایی و استفاده حداکثری از توان داخلی در حوزه فرآورده های طبیعی، سنتی، مکمل تغذیه ای، ویژه متابولیک، شیرخشک رژیمی و ... از جمله مزایایی است که اجرای این طرح ها برای کشور به همراه دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اجرای 28 پروژه ملی به توسعه فراوری فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل یاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای 28 پروژه ملی به توسعه فراوری فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل یاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید