اجرای فاصله گذاری فیزیکی در قطار محلی سرخس

به گزارش وبلاگ دبستانیها، مسئول روابط عمومی اداره کل راه آهن خراسان گفت: طرح فاصله گذاری فیزیکی میان مسافران در قطار محلی مشهد - سرخس با روزانه چهار رام قطار رفت و برگشت اجرا می گردد.

اجرای فاصله گذاری فیزیکی در قطار محلی سرخس

به گزارش وبلاگ دبستانیها به نقل ازایرنا، جواد معراجی فر سه شنبه 20 خرداد اضافه نمود: مجموع ظرفیت جابه جایی مسافر در چهار رام قطار یاد شده 864 نفر و برای هر رام قطار 216 مسافر است و با توجه به این که در هر سفر مسافران قطار کمتر از ظرفیت جایگاه های آن است فاصله گذاری اجتماعی در آن رعایت می شود.

وی ادامه داد: این قطار همه روزه ساعت 10 و 40 دقیقه از مشهد راهی سرخس شده و ساعت 14 و 45 دقیقه به مشهد بازمی شود، این قطار دوباره ساعت 23 و 50 دقیقه از مشهد به سوی سرخس حرکت می نماید و ساعت پنج و 40 دقیقه بامداد روز بعد از سرخس راهی مشهد می شود.

مسئول روابط عمومی اداره کل راه آهن خراسان گفت: قطار محلی مشهد - آزادور نیز از ابتدای سال جدید تا به امروز برنامه و ترددی برای جابه جایی مسافر نداشته است.

پیش از این مدیرکل راه آهن خراسان گفته بود در پی کاهش تقاضای سفر و کمبود مسافر در راستاهای محلی مشهد - سرخس و مشهد - آزادور حرکت قطارهای مسافربری در این راستاها از روز آدینه یکم فروردین ماه سال 1399 متوقف شد.

مصطفی نصیری ورگ اضافه نمود: این کاهش تقاضای سفر ریلی در پی رعایت توصیه های بهداشتی مبنی بر عدم انجام سفر در ایام نوروز و با هدف جلوگیری از کاهش شیوع کرونا به وجود آمده است.

وی ادامه داد: قطار محلی مشهد - آزادور با 324 جایگاه روزانه در راستا شهرستان های سبزوار و جغتای و مناطق غربی استان به صورت رفت و برگشت تردد داشت و قطار مشهد - سرخس با 216 جایگاه دوبار در روز و به صوررت رفت و برگشت مسافران را بین مشهد و شهر مرزی سرخس در شمال شرق خراسان رضوی جابه جا می کرد.

راه آهن خراسان 23 ایستگاه قطار دارد. پیش از شیوع بیماری ویروسی همه گیر کرونا روزانه حدود 38 هزار مسافر در راستا مشهد به 31 شهر و مرکز استان کشور جابه جا می شدند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تا به امروز 173 هزار و 832 نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده اند. این بیماری تا به امروز جان هشت هزار و 351 را در کشور گرفته است. همچنین تا به امروز 136 هزار و 360 نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته اند.

منبع: همشهری آنلاین

به "اجرای فاصله گذاری فیزیکی در قطار محلی سرخس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای فاصله گذاری فیزیکی در قطار محلی سرخس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید