نیمه نخست امسال 100 هزار مرسوله پستی وارد گناباد شد

به گزارش وبلاگ دبستانیها، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس اداره پست گناباد از افزایش چشمگیر مرسولات پستی در یک سال و نیم اخیر در شهرستان گناباد اطلاع داد و گفت: با شیوع ویروس کرونا و شرایطی که به علت محدودیت ها ایجاد شد اندازه مرسولات پستی کشور و از جمله شهرستان گناباد افزایش چشمگیری داشت به طوری که گاهی اوقات اندازه مرسولات تا 3 برابر نیز افزایش داشته است.

نیمه نخست امسال 100 هزار مرسوله پستی وارد گناباد شد

حسین ظهوری در گفت وگو با وبلاگ دبستانیها مطرح نمود: با شیوع ویروس کرونا و شکل گیری پویش در خانه بمانیم کار شرکت پست در سراسر کشور زیاد شد و در این مدت تعداد مرسولات پستی در گناباد نیز در یک سال و نیم اخیر رشد چشمگیری داشته است.

ظهوری اظهار کرد: در سال 98 تعداد مرسولات پستی که وارد گناباد شده حدود 160 هزار مرسوله بوده است؛ سال 99 تعداد مرسولات پستی به حدود 200 هزار مرسوله رسید و در 6 ماهه نخست امسال نیز 100 هزار مرسوله وارد گناباد شده است، بعلاوه مرسولات صادره از گناباد در سال 98، حدود 74 هزار مرسوله و در سال 99، 111 هزار مرسوله گزارش شده است و در نیمه اول امسال نیز حدود 55 هزار مرسوله از شهرستان گناباد به سایر نقاط کشور ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه در 6 ماهه نخست سال حدود 4000 مرسوله اینترنتی به ارزش 51 میلیون تومان وارد گناباد شده است، اظهار داشت: در حال حاضر حدود 9 فروشگاه اینترنتی در داخل شهر گناباد فعال هستند و این فروشگاه ها، از ابتداء سال حدود 170 فقره مرسوله به سایر نقاط کشور ارسال نموده اند.

خدمت رسانی در ایام کرونا بی وقفه ادامه دارد

وی افزود: یکی از مسائل زیرساختی که با آن روبرو بودیم کوچک بودن فضای تجزیه و مبادلات بود که با پیش بینی هایی که داشتیم سال 97 یک سکوی مبادله افزودیم اما در کل ساختمان قدیمی ساز است و احتیاج به تجهیز و فضای بیشتری دارد که باید پیگیری گردد ولی در حال حاضر جوابگو است.

وی در رابطه با تأثیر همه گیری کرونا بر فعالیت ادارات پست گفت: در شرایط کرونا بسیاری از ادارات با حضور یک دوم و یا یک سوم کارکنان به فعالیت پرداختند اما این موضوع شامل حال کارکنان اداره پست نشد و با توجه به اینکه کار ما نسبت به قبل از اپیدمی کرونا بسیار بیشتر شده است، در تمام مدت سال (به جز روز عید نوروز) کارکنان اداره پست بدون وقفه و با سرویس دهی کامل خدمت رسانی از قبول تا توزیع مرسولات پستی را انجام می دهند.

ظهوری در ادامه به بعضی از اقدامات شرکت ملی پست برای سرعت دهی به خدمات با توجه به شرایط کرونا و افزایش بار اشاره نمود و گفت: یکی از اقدامات مهم، ایجاد 5 هاب پستی (مرکز تجزیه و مبادلات پستی) در سطح کشور بود که قبلا فقط یک هاب پستی در کشور و آن هم در تهران وجود داشت و کل مرسولات سراسر کشور باید به تهران ارسال و از آن جا به سایر استان ها ارسال می شد، اما به منظور تسریع در تجزیه و توزیع مرسولات، 5 هاب پستی دیگر نیز در تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز و اهواز ایجاد شد.

وی گفت: با توجه به شرایط دوران کرونا و روی آوردن مردم به خریدهای اینترنتی، تعداد مرسولات پستی زیاد شد و به همین علت به وسیله شرکت پست کشور، در زیرساخت ها نیز بازنگری هایی شد که یکی از مهمترین اقدامات اجرا شده، طرح سورتینگ هوشمند مراکز مبادله کشور بود به طوری که قبلا مرسولات به وسیله انسان تجزیه شده و ارسال می شد اما در حال حاضر در استان هایی که سورتینگ مکانیزه راه اندازی شده است سیستم بر اساس بارکد مرسولات را تجزیه و به مقاصد ارسال می نماید که این امر نقش چشمگیری در سرعت ارسال مرسولات پستی داشته است.

وی مطرح نمود: یکی از اقدامات مهم دیگر، افزایش ظرفیت حمل و نقل بود که به این منظور ظرفیت حمل و نقل برون شهری 30 درصد و ظرفیت ناوگان درون شهری 100 درصد افزایش یافت، بعلاوه با توجه به اینکه در حال حاضر مرسولات بیشتر به صورت بسته و حاوی کالا می باشد حدود 400 دستگاه وانت و 40 دستگاه کامیون به شبکه پستی کشور اضافه شد.

رئیس اداره پست گناباد گفت: در حال حاضر مراجعات به اداره پست زیاد است و مردم برای اطلاع از مرسوله خود زیاد تماس می گیرند که خواهش ما این است که مردم به جای صرف وقت و حضور در ادارات پست، آن هم در این روزها که سر همکاران ما بسیار شلوغ است، برای رهگیری مرسولات خود وارد سایت شرکت پست شده (www.post.ir) و در قسمت رهگیری مرسولات پستی، شماره رهگیری مرسوله خود را وارد نمایند که از این طریق، تمام مراحل مرسوله از مرحله قبول و مسیری که طی و توزیع شده نشان داده می گردد و دیگر احتیاج حضوری به اداره پست نیست.

به گفته رئیس اداره پست گناباد در حال حاضر در شهرستان گناباد 11 دفتر قبول وجود دارد که از این تعداد 8 دفتر در داخل شهر شامل دفتر مرکزی اداره پست و 7 دفتر پیشخوان در سطح شهر است و 2 دفتر در شهر کاخک و یک دفتر در شهر بیدخت قرار گرفته است، بعلاوه برای توزیع مرسولات پستی نیز 6 موزع شهری شامل 4 دفتر داخل شهر و 2 دفتر در شهر کاخک و بیدخت وجود دارند.

وی اظهار کرد: 11 موزع روستایی در شهرستان گناباد وجود دارد که به صورت یک روز در میان به اداره پست شهرستان مراجعه می نمایند و مرسولات را تحویل گرفته و کار توزیع مرسولات را در دورافتاده ترین نقاط روستایی بر عهده دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "نیمه نخست امسال 100 هزار مرسوله پستی وارد گناباد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیمه نخست امسال 100 هزار مرسوله پستی وارد گناباد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید