چند راهنمای برای آراسته به نظر رسیدن در طول سفر

به گزارش وبلاگ دبستانیها، فرقی ندارد به چه روشی سفر می کنیم، سوار ماشین می شویم، سفری هوایی داریم و یا در اتوبوس نشسته ایم، به محض اینکه به مقصد می رسیم خسته و نامرتب به نظر می آییم. باید چه کنیم که هم در طول سفر و هم هنگامی که به مقصد می رسیم آراسته و زیبا باشیم؟

چند راهنمای برای آراسته به نظر رسیدن در طول سفر

سفرهای طولانی با شرایط سخت، یک جا نشستن، برای چند ساعت در فضایی کوچک و کم جا بودن و خستگی طول سفر باعث خواهند شد که نامرتب و آشفته به نظر آیید. با این حال می توانید با پوشیدن لباس هایی با پارچه های ضد چروک، مرطوب کردن پوست صورت و کارهایی دیگر از این اتفاق جلوگیری کنید. برای راه مدل مو و آرایشی ساده و شیک انتخاب کنید تا هم زیبا به نظر برسید و هم موها و آرایش تان بهم نریزد. در طول راه چند بار خود را مرتب کنید و قبل از اینکه به مقصد برسید هم آرایش تان را تمدید کنید و دست و روی تان را بشویید.

لباس راحت و شیک بپوشید

1- لباسی با پارچه ضد چروک تهیه کنید. لباسی با پارچه ای نرم و راحت تهیه کنید که در طول سفر در آن احساس راحتی کنید. پارچه های بافته شده برای سفر عالی هستند چرا که هم چروک نمی شوند و هم می توان آنها را تا یا رول کرد و داخل چمدان گذاشت. پارچه های 100 درصد نخ خیلی زود چروک می شوند. پارچه های سنتتیک انتخاب خوبی هستند چرا که چروک نمی شوند.

2- یک دست از لباس های مورد علاقه تان را انتخاب کنید. اگر یکی از تیپ های مورد علاقه تان را بزنید، در طول سفر احساس اعتماد به نفس بیشتری پیدا خواهید کرد. احتمالا لباس مورد علاقه تان راحت هم هست، در غیر این صورت لباس مورد علاقه تان نبود! خانم ها می توانند از دامن هم در طول سفر استفاده نمایند چرا که هم راحت است و هم شیک.

3- چند لایه لباس بپوشید. چند لایه پوشیدن روشی عالی برای سفر است چرا که می توان بر حسب درجه حرارت محیط به لایه ها اضافه نمود و یا از آنها کاست. چند لایه پوشیدن به خصوص در مواقعی به کار می آید که درجه حرارت مقصد با مبدا فرق دارد. یک دستمال گردن یا شال گردن و سویی شرت به لباس هاتان اضافه کنید و اگر هوا گرم شد آنها را درآورید. در طول راه با خود یک ژاکت اضافه داشته باشید تا هم از وسایل درون چمدان تان کم گردد و هم اگر سردتان شد آن را بپوشید.

4- تیپ تان را با لوازم جانبی و تزئینی کامل کنید. راحت لباس پوشیدن منافاتی با شیک بودن ندارد. ظاهرتان را با اضافه نمودن وسایل تزئینی یا به دست گرفتن یک کیف شیک با رنگ شاد از سادگی درآورید. یک گردنبند بلند که روی لباس تان بیاید بپوشید یا یک دستبند ضخیم بیاندازید. بعلاوه می توانید یک کیف فانتزی در دست بگیرید یا عینک آفتابی با شیشه بزرگ به چشم بزنید.

5- کفش هایی راحت انتخاب کنید. یک جفت کفش راحت که به تیپ تان هم می آید بپوشید. هیچ وقت کفشی نو را در سفر نپوشید چرا که نمی دانید اگر زیاد با آن راه بروید راحت هست یا خیر. کفشی بپوشید که بتوانید راحت آن را درآورید، به خصوص اگر راهی طولانی در پیش دارید چرا که ممکن است خسته شوید و بخواهید کفش هاتان را در طول جهت درآورید. جوراب بپوشید تا پاهاتان سرد نشوند. از جوراب های جاذب عرق بهره ببرید.

برترین آرایش و مدل مو را انتخاب کنید

1- پوست تان را مرطوب کنید. فرقی ندارد مقصد و مبداتان کجاست، مرطوب کردن پوست باعث سالم ماندن آن و شاداب به نظر رسیدن شما می گردد. همانطور که به پوست صورت تان ضد آفتاب می زنید به پوست بدن تان هم لوسیون بزنید. در طول سفر پوست دست تان را هم مرطوب کنید. از کرمی با بوی خوب بهره ببرید.

2- یک مدل موی راحت انتخاب کنید. برخی راحت ترند موهاشان را ببندند در حالی که عده ای دیگر با مدل موهای باز احساس بهتری دارند. مدل مویی که بیشتر از همه دوست دارید را بزنید اما این را هم در نظر داشته باشید که مدل موتان ساده باشد. ساعت ها وقت صرف فر کردن موهاتان نکنید، چرا که با رسیدن به مقصد وز خواهند شد. برای اینکه موهاتان در جلوی صورت و چشم هاتان نباشند و اذیت تان ننمایند، یک مدل بافت ساده برترین راهکار است. اگر به مکانی مرطوب سفر می کنید قبل از مدل دادن موهاتان یک ماده ضد وز شدن به آنها بزنید.

3- آرایش ساده ای بکنید. خیلی از افراد در طول راه آرایش نمی نمایند؛ اما شما اگر می خواهید آرایش داشته باشید مطمئن شوید که زیر سازی خوبی انجام می دهید تا آرایش تان بعد از چند ساعت نریزد و خراب نگردد. یک سایه ملایم همرنگ پوست بزنید، اگر دوست دارید خط چشم بکشید و کار را با یک رژ مایم تمام کنید. اگر می خواهید رنگ چهره تان بیشتر گردد از یک رژ پررنگ بهره ببرید. در کیف تان دستمال مرطوب داشته باشید تا بتوانید چربی اضافه صورت و رنگ (اگر آرایش تان ریخت) را پاک کنید.

از زمان تان برای استراحت کردن بهره ببرید

1- در وسیله نقلیه بخوابید. کمی خوابیدن در طول جهت می تواند هم ظاهرتان را زیبا و شاداب نگه دارد و هم از خستگی تان بعد از رسیدن به مقصد جلوگیری کند. در طول جهت کمی بخوابید و یا اگر خواب تان نمی برد حداقل چشم هاتان را روی هم بگذارید. می توانید با استفاده از چشم بند شانس به خواب رفتن تان را بیشتر کنید.

2- آب بنوشید. خیلی مهم است که در طول سفر به مقدار کافی آب بنوشید. به خصوص اگر با هواپیما سفر می کنید. هر یک ساعت حداقل 1 لیوان آب بنوشید تا بهتر به نظر برسید و بدن تان کم آب نگردد. به آب تان عرق نعنا یا نعنای تازه، عرق بیدمشک یا میوه اضافه کنید تا طعم و عطری که دوست دارید را بگیرد. از نوشیدن نوشیدنی های الکلی اجتناب کنید.

3- یک غذا یا خوراکی سالم بخورید. در طول سفر خوردن فست فود و هله هوله از خوردن غذاهای سالم راحت تر است. با این حال هیچ کدام از این مواد غذایی به شما یاری نمی نمایند ظاهر بهتری داشته باشید. پس از خوردن غذاها یا خوراکی های ناسالم اینچنینی اجتناب کنید و با خود خوراکی های سالم به همراه آورید. خوراکی هایی مانند:

- ساندویچ های کوچک

- میوه

- آجیل یا تخمه

- یک ظرف کوچک سالاد

- هویج و کرفس

4- قبل از اینکه به مقصد برسید خود را تازه کنید. برای آنکه دهان تان بوی خوبی بدهد دندان هاتان را مسواک کنید، آدامس نعنایی بخورید و از خوشبو نماینده های دهان بهره ببرید. بعلاوه به خودتان عطر، مام ضد عرق و یا ادکلن بزنید تا بوی عرق ندهید. یک شیشه اسپری را با آب و چند قطره اسانس اسطوخودوس پر کنید و هر از گاهی از آن به صورت تان اسپری کنید تا هم پوست تن شاداب به نظر برسد و هم خوشبو باشید.

منبع: فوت و فن

به "چند راهنمای برای آراسته به نظر رسیدن در طول سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند راهنمای برای آراسته به نظر رسیدن در طول سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید