پادتن درمانی برای ترامپ؛ نگاهی به درمان رازآلود رئیس جمهوری آمریکا

به گزارش وبلاگ دبستانیها، اندکی پس از انتشار یادداشت پزشک ترامپ دربارۀ ابتلای او به کووید-19 اعلام شد که ترامپ برای گذراندن دوره درمان به بیمارستان منتقل خواهد شد. سپس اعلام شد که داروی REGN-COVID2 محصول شرکت شرکت ریجنرون (Regeneron) به تیم پزشکی پیشنهاد شده است و پزشک ترامپ هم استفاده از آن را پذیرفته است. این دارو حاصل پادتن های فراوری شده در بدن است که به کووید 19 واکنش داده اند.

پادتن درمانی برای ترامپ؛ نگاهی به درمان رازآلود رئیس جمهوری آمریکا

آخرین یافته ها در خصوص اثربخشی این دارو نشان می دهد که استفاده از آن در بیماران مبتلا به کووید-19 باعث می گردد تا این افراد حجم ویروس کمتری در بینی خود داشته باشند و علائم بیماری در آن ها کاهش پیدا می نماید. حدود 8 گرم از این دارو به ترامپ داده شده است که دوز بالایی محسوب می گردد. این دارو برای بیمارانی که پادتن علیه کووید-19 فراوری نمی نمایند اثربخشی مناسبی دارد. اگرچه سازمان غذا و داروی آمریکا این دارو را برای استفاده اضطراری تأیید ننموده است، اما دولت آمریکا اعلام نموده است که 450 میلیون دلار به شرکت فراوری نمایندۀ این دارو یاری می نماید تا این دارو را فراوری و در اختیار عموم قرار دهند. قرار است که این شرکت حدود 300 هزار دوز از این دارو را فراوری کند. البته این دارو هنوز مجوزهای لازم را دریافت ننموده است و بر سر استفاده از آن در موارد ضروری هم بحث وجود دارد.

شرکت ریجنرون که این دارو را فراوری نموده است، در بیانیه ای اظهار داشت که تعداد دوزهای محدودی از این دارو را در اختیار دارد و چند دوز آن را برای استفادۀ رئیس جمهور هدیه نموده است.

انتظار می رود که این پادتن به پروتئین موجود در ویروس کووید-19 حمله نموده و قبل از اینکه ویروس در بدن شرایطِ بحرانی ایجاد کند، آن را از بین ببرد. داروی شرکت ریجنرون شبیه به دارویی است که همین شرکت سال ها قبل برای مقابله با ابولا فراوری کرد. نتایج عمل این دارو تا قبل از ترامپ روی 275 بیمار مثبت ارزیابی شده است البته همۀ این بیماران از ترامپ جوان تر بوده اند.

در این زمینه بخوانید:

آیا همه باید واکسن آنفلوآنزا را دریافت نمایند؟

تفاوت علائم آنفولانزا و کروناویروس

البته ریجنرون تنها شرکتی نیست که روی پادتن کرونا کار نموده است شرکت های دیگری هم هستند که روی داروی حاوی پادتن کرونا کار می نمایند.

درمان برای رئیس جمهور، از ویتامین D تا آسپرین

علاوه بر پادتن مذکور داروهای دیگری که ترامپ مصرف نموده است عبارتند از: ویتامین D، روی، فاموتیدین، ملاتودین و آسپرین. گفته می گردد که ویتامین D می تواند به کوتاه شدن دورۀ درمان بیماری یاری کند. با این همه گفته می گردد که شرایط سنی و اضافه وزن ترامپ می تواند برای او خطرآفرین باشد.

یافته های پزشکی هنوز به طور قطعی نمی توانند اثر کاهش ویتامین دی بر کرونا را اثبات نمایند اما استفاده از روی می تواند سیستم ایمنی را تقویت کند. بعضی مطالعات بر اثر فاموتیدین بر بهبود بیماری تاکید دارند. بعضی تحقیقات نشان می دهند که این دارو علائم بیماری کرونا در افراد مبتلا به دیابت و چاقی را کاهش داده و به بهبود یاری نموده است.

داروهای دیگری هم در درمان بیماری ترامپ مورد استفاده قرار گفته اند؛ دگزامتازون و رمدسیویر. شواهد نشان می دهد که رمدسیویر به بهبود بیماری یاری می نمایند. اگرچه دگزامتازون به شکل گسترده استفاده می گردد اما رمدسیویر مجوز استفاده در مواقع اضطراری را دارد. پزشک معالج ترامپ گفته است که یک دورۀ 5 روزه استفاده از رمدسیویر برای او تجویز نموده است تا علائم بیماری را به وسیله این دارو کاهش دهد. آزمایش اثربخشی رمدسیویر روی 600 بیمار نشان داده است که این دارو به بهبودی بیماران مبتلا به کرونا یاری می نماید.

داروی دگزامتازون هم به ترامپ تزریق شده است. این دارو برای کاهش التهاب است و در زمانی که التهاب ریه و احتیاج به اکسیژن بالا می رود مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل برآورد هایی وجود دارد که احتمالاً ترامپ از دستگاه اکسیژن هم استفاده نموده باشد چرا که استفاده از دگزامتازون یعنی وجود التهاب در ریه. استفاده از دگزا در شرایط عادی بیماری توصیه نمی گردد و با مشاهدۀ علائمی از پیشرفت از این دارو استفاده می گردد.

منبع: Forbes و CNN health

منبع: ایرنا زندگی

به "پادتن درمانی برای ترامپ؛ نگاهی به درمان رازآلود رئیس جمهوری آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پادتن درمانی برای ترامپ؛ نگاهی به درمان رازآلود رئیس جمهوری آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید