نشست ملی دبیران شهرهای جهانی صنایع دستی در ملایر برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ دبستانیها، ایرنا/ براساس آخرین اخبار منتشر شده، نشست ملی دبیران شهرهای جهانی صنایع دستی در ملایر برگزار می گردد.

نشست ملی دبیران شهرهای جهانی صنایع دستی در ملایر برگزار می گردد

ابراهیم جلیلی در آیین گرامیداشت دومین سالروز ثبت جهانی مبلمان منبت ملایر گفت: این نشست در آینده نزدیک و با همکاری همه دستگاه های اجرایی بویژه شهرداری برگزار خواهد شد.

وی دسترسی بیشتر به اهداف شورای جهانی صنایع دستی، ایجاد همبستگی در زنجیره شهرهای جهانی و استفاده از ظرفیت های موجود و برند جهانی انگور و برند ملی مرواربافی را از اهداف مهم نشست ملی دبیران شهرهای جهانی صنایع دستی در ملایر مطرح کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر با اشاره به کسب 2 برند جهانی انگور و مبلمان منبت این شهرستان ادامه داد: ثبت جهانی شهرها فرصتی عالی فراهم می نماید تا اهالی بومی این منطقه ها برای یادگیری و توسعه صنایع دستی خود، تمایل و اشتیاق بیشتری نشان دهند.

جلیلی ثبت جهانی را موجب معروفیت بیشتر صنایع دستی دانست و گفت: ثبت جهانی صنایع دستی منافع مالی و اجتماعی متعددی برای اهالی بومی به همراه دارد که یکی از شاخص های رشد گردشگری است.

وی یادآور شد: این شهرستان در حوزه صنایع دستی دارای 11 هزار هنرمند است که در بیش از 20 رشته فعالیت می نمایند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر مبلمان منبت را از جمله هنرهای این شهرستان برشمرد که حدود 9 هزار نفر به صورت مستقیم و 25 هزار نفر بطور غیر مستقیم در این هنرصنعت مشغول به فعالیت هستند.

جلیلی شرکت فعالان بخش خصوصی در نمایشگاه اکسپو دبی، شرکت در نمایشگاه بین المللی تهران، افتتاح چندین فروشگاه و نمایشگاه با دریافت تسهیلات، توسعه شهرک صنعتی مبلمان منبت و دعوت از سرمایه گذاران خارجی و داخلی را از جمله اقدامات صورت گرفته در شهر جهانی مبلمان منبت مطرح کرد.

منبع: همگردی

به "نشست ملی دبیران شهرهای جهانی صنایع دستی در ملایر برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست ملی دبیران شهرهای جهانی صنایع دستی در ملایر برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید