معامله (ترید) اتوماتیک رمز ارز چیست؟

به گزارش وبلاگ دبستانیها، ممکن است شنیدن عبارت ترید اتوماتیک رمز ارزها کمی ترسناک به نظر برسد و این پرسش برای شما پیش بیاید که آیا می توان به بات ها اعتماد کرد تا با سرمایه ما معامله نمایند؟

معامله (ترید) اتوماتیک رمز ارز چیست؟

بازار رمز ارزها به میزان ای توسعه یافته که دیگر فقط یک روش برای معامله در آن وجود ندارد. صرافی ها روش های مختلفی را برای معامله کردن به کاربران ارائه می نمایند که برخی از آن ها به توجه همیشگی شما احتیاج ندارند. اینجاست که معامله یا ترید اتوماتیک رمز ارزها وارد میدان می گردد. اما ترید اتوماتیک دقیقا چیست و چه مزایایی دارد؟

ترید اتوماتیک چه کاری انجام می دهد؟

طبق روال عادی، اگر بخواهید دارایی های رمز ارزی خود را معامله کنید، باید خودتان شخصا این کار را انجام دهید. ترید کردن معمولا یک فرایند دستی است که معامله گر (تریدر) ارز مورد نظر خود را انتخاب می نماید، طرح معامله خود را انتخاب یا معاملات را زمان بندی و مدیریت می نماید. اما ترید اتوماتیک رمز ارزها که این روزها بسیار هم محبوب شده است، روشی است که می توانید با یاری آن پرتفوی مناسب خود را بسازید و از آن سود کسب کنید.

اما در پاسخ به این سوال که ترید اتوماتیک چه سازوکاری دارد باید گفت معامله مرز ارزها به الگوریتم ها وابسته است. الگوریتم ها مجموعه ای از دستورالعمل ها هستند که برای حل مسائل محاسباتی به کار گرفته می شوند. ممکن است درباره استفاده شبکه های اجتماعی از الگوریتم ها برای نمایش محتوای مورد علاقه کاربران شنیده باشید.

در دنیای رمز ارزها، الگوریتم ها می توانند به صورت اتوماتیک دارایی های دیجیتال فرد را از جانب او معامله نمایند. این برنامه ها از الگوریتم هایی برای ترید استفاده می نمایند که از آن ها با عنوان trading bots نام برده می گردد.

این بات ها از رابط های برنامه نویسی اپلیکیشن یا همان API بهره می گیرند. این رابط ها در واقع واسطه های نرم افزاری هستند که به اپلیکیشن های مختلف اجازه ارتباط می دهند. این یعنی شما (حساب کاربری شما) می توانید با یک صرافی تعامل داشته باشید و این بات ها می توانند از حساب شما استفاده نمایند تا با دارایی های شما معامله انجام دهند.

البته نباید نگران باشید، چون بات ها کنترل کاملی بر دارایی های شما ندارند. شرایط یا برنامه های از پیش معین شده ای وجود دارند که می توان از آن ها برای تنظیم اختیار بات استفاده کرد. سرمایه گذاران اغلب به این علت از بات های تریدینگ بهره می گیرند که بات ها می توانند در تمام طول روز فعالیت نمایند. این یعنی آن ها می توانند با سرعت ترندهای تازه و تغییرات بازار را دنبال نمایند و بسیار سریع تر از خود کاربر تصمیم بگیرند. در واقع، بات ها این امکان را برای شما فراهم می نمایند که بدون انجام کار زیادی، از بازار رمز ارزها سود کسب کنید.

تریدینگ بات ها گزینه مناسبی برای افرادی هستند که تجربه کمی در ترید کردن دارند و هنوز بازار رمز ارزها را به درستی درک نکرده اند. قطعا در ابتدای ورود به این بازار، امکان انجام معاملات اشتباه وجود دارد. داشتن ابزاری که بتواند تصمیمات آگاهانه تری بگیرد می تواند یاری بزرگی برای جلوگیری از این اشتباهات باشد. بنابراین، تریدر تازه کار باشید یا حرفه ای، این بات ها می توانند به کسب سود شما یاری نمایند.

انواع مختلفی از پلتفرم های ترید اتوماتیک وجود دارند که هر یک بات های مختلفی را ارائه می نمایند. این پلتفرم ها قالب های استراتژی معاملاتی را به شما ارائه می نمایند که می توانید از آن ها برای طرح یک نقشه معاملاتی مناسب یاری بگیرید. اما چه چیزی این بات های معاملاتی را از یکدیگر جدا می نماید؟

انواع مختلف تریدینگ بات ها

دو نوع تریدینگ بات مشهور وجود دارد: بات های Arbitrage و بات های Grid trading.

بات های Arbitrage با توجه به نامی که دارند، از داوری و مقایسه برای معامله استفاده می نمایند. این فرایند شامل سرمایه گذاری روی تغییرات قیمت بازار برای دارایی یکسان در دو ارز مختلف است. این روش می تواند برای سودهای کوچک اما دائمی مناسب باشد.

در سوی دیگر، بات های Grid trading با تمرکز بر خرید در قیمت پایین و فروش در قیمت بیشتر با استفاده از نوسان های بازار در پی کسب سود هستند. این بات ها به شما اجازه می دهند سفارش های استراتژیک خرید و فروش خود را با یک قیمت معین وارد کنید تا از آن سود کسب کنید.

هنگامی که یک سفارش فروش انجام شد، بات یک سفارش خرید دیگر را در سطحی پایین تر ثبت می نماید. کاربرانی که از بات های Grid trading استفاده می نمایند، معمولا سفارش های خود را به 4 یا 5 مورد محدود می نمایند. در شرایطی که تا زمان نشان گذاری سفارش خرید، پوزیشن از سودده به خطرناک تغییر کرد، این محدودسازی سفارش ها به محدود کردن ضرر یاری می نماید.

پیش از این که ترید اتوماتیک رمز ارزها را آغاز کنید، مهم است بدانید که هر بات چه کاری انجام می دهد و باید از آن چه انتظاری داشته باشید. به کار گیری این بات ها روشی بدون استرس برای کسب سود است، اما روش معاملاتی آن ها به برنامه ای که از آن استفاده می نمایند و قوانینی که شما برایشان معین می کنید وابسته است.

باید این موضوع را هم در نظر بگیرید که در بازار رمز ارزها هیچ چیز قطعیت ندارد و هیچ تضمینی وجود ندارد که استفاده از این بات ها حتما سود سرشاری به حساب شما سرازیر خواهد نمود. با این حال، این بات ها طراحی شده اند تا به جای شما معامله نمایند و برترین تصمیمات معاملاتی را برای شما بگیرند. بنابراین، اگر در این زمینه دانش کافی را کسب کردید و به شناخت خوبی از پلتفرم مورد استفاده خود رسیدید، می توانید از آن ها یاری بگیرید.

منبع: MakeUseOf

منبع: دیجیکالا مگ

به "معامله (ترید) اتوماتیک رمز ارز چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معامله (ترید) اتوماتیک رمز ارز چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید