عوارض تزریق بوتاکس طولانی مدت!

به گزارش وبلاگ دبستانیها، معمولاً خطرات بوتاکس کسانی را تهدید می نماید که به مراکز غیر معتبر و پزشکانی با تجربه کم یا میانه مراجعه نمایند، بعضی از عوارض جانبی نیز به ناحیه ای که تزریق در آن انجام می گردد بستگی دارد.

عوارض تزریق بوتاکس طولانی مدت!

یک متخصص پوست وزیبایی، گفت: تزریق بوتاکس برای درمان بیماری هایی مانند تعریق زیاد دست و بدن، مثانه بیش فعال، اسپاسم گردن، تنبلی چشم مورد استفاده قرار می گیرد.

رضا میکائیلی، اظهار کرد: بوتاکس اولین دارویی بود که از سم بوتولینوم استخراج شد و توانست به جلوگیری از سردرد های مزمن میگرنی یاری کند، با این وجود تزریق آن در درجه اول جهت کاهش چین و چروک ظاهری صورت کاربرد دارد.

وی با اشاره به این که بوتاکس از سمی به نام نوروتیروکسین بوتولینوم A استخراج می گردد تا به طور موقت از حرکت عضله جلوگیری کند، اضافه کرد: این سم به وسیله میکروبی فراوری می گردد که باعث بیماری بوتولیسم، نوعی مسمومیت غذایی در انسان، می گردد.

میکائیلی عنوان نمود: این دارو چند سال پیش به وسیله سازمان غذا و دارو آمریکا به منظور استفاده درمانی مورد تأیید نهاده شد، که ارسال سیگنال های انقباض شونده اعصاب به عضلات را مسدود می نماید که سبب جلوگیری از انقباض عضلات به طور هدفمند می گردد.

این متخصص پوست وزیبایی ادامه داد: بعلاوه از تزریق بوتاکس برای درمان بیماری هایی که بر عملکرد انقباضی بدن تأثیر می گذارند، مانند اسپاسم گردن، واژینیسموس، میگرن و ... استفاده می گردد.

وی با اشاره به عوارض بوتاکس صورت، عنوان نمود: در حالت کلی گزارشات مبتنی بر عوارض خطرناک بوتاکس بسیار کم است و در کل ایمن در نظر گرفته می گردد، اما این نکته را باید مدنظر قرار داد که برای تزریق بوتاکس، همواره باید به یک پزشک آموزش دیده، با تجربه و دارای مجوز مراجعه کرد.

میکائیلی ادامه داد: اگر تزریق این دارو مطابق با استاندارد های FDA انجام نگردد یا به وسیله پزشک بی تجربه تزریق گردد، احتمالاً خطرات بوتاکس و عوارض جانبی آن در کمین شماست، عوارض جانبی، جزئی و شایع تزریق بوتاکس شامل درد، تورم یا کبودی خفیف و موقت در محل تزریق، سردرد، تب و لرز می گردد.

این متخصص پوست و زیبایی با اشاره به عوارض خطرناک بوتاکس، بیان نمود: معمولاً خطرات بوتاکس کسانی را تهدید می نماید که به مراکز غیر معتبر و پزشکانی با تجربه کم یا میانه مراجعه نمایند، بعضی از عوارض جانبی نیز به ناحیه ای که تزریق در آن انجام می گردد بستگی دارد.

وی توضیح داد: دسته ای از این عوارض موقتی هستند و بعد از مدتی از بین می فرایند، با این حال بعضی دیگر از عوارض، خطرناک هستند و می توانند سلامتی فرد را تهدید نمایند.

میکائیلی ادامه داد: اگر بوتاکس در ناحیه چشم تزریق انجام گردد، ممکن است مواردی مانند افتادگی پلک ها، ناهموار شدن ابروها، خشکی چشم، پارگی پوست اطراف چشم به علت تزریق زیاد بوتاکس را در پی داشته باشد.

این متخصص پوست و زیبایی اضافه کرد: تزریق در اطراف دهان ممکن است منجر به کج شدن لبخند گردد که این عارضه معمولاً موقتی است و باید طی چند روز کم گردد، با این حال عدم تقارن ناشی از اثرات غیرعمدی سم بر روی عضلات است و بهبود آن ممکن است چندین هفته طول بکشد.

وی تأکید کرد: در موارد نادر، ممکن است علائمی شبیه بوتولیسم ایجاد گردد. میکائیلی ادامه داد: بعضی از علائم مانند مشکل در صحبت کردن و بلعیدن، تنفس سخت، مسائل بینایی، از دست دادن کنترل مثانه و ضعف عمومی باید جدی گرفته شده و به محض بروز آن ها به پزشک مراجعه گردد.

این متخصص پوست و زیبایی با اشاره به عوارض ناشی از تزریق بوتاکس برای درمان بلفارواسپاسم چشم، عنوان نمود: ازجمله این عوارض می توان به افتادگی پلک، التهاب قرنیه، خشکی و خارش چشم، دوبینی، تحریک چشم، پارگی مویرگ، افزایش حساسیت به نور، کاهش پلک زدن و تورم یا کبودی پلک اشاره نمود.

وی با اشاره به عوارض بوتاکس صورت در دراز مدت، توضیح داد: از آنجایی که اثرات تزریق بوتاکس موقتی بوده بیشتر افراد با گذشت زمان می توانند آن را دوباره تکرار نمایند، با این حال، تحقیقات در خصوص اثربخشی و ایمنی طولانی مدت آن محدود است.

منبع: ایسکانیوز

منبع: فرادید

به "عوارض تزریق بوتاکس طولانی مدت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عوارض تزریق بوتاکس طولانی مدت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید