صخره هایی که نمی افتند

به گزارش وبلاگ دبستانیها، صخره های متعادل

صخره های متعادل نوع خاصی از شکل گیری صخره ها هستند که گردشگران بسیاری را از سراسر نقاط دنیا به خود جذب نموده اند. آن ها به طرز خیلی جالبی تعادل خود را حفظ نموده اند و خیلی از آن ها مدت هاست که با قانون جاذبه به مبارزه برخاسته اند. خیلی از این صخره ها هزاران تن وزن دارند اما بدون توجه به زلزله، فرسایش و دیگر ناملایمات طبیعی برای مدت هاست که جایگاه خود را حفظ نموده اند. شکل گیری این نوع خاصی از صخره ها ممکن است به علت ریزش کوه باشد که منجر به ایستادن اینگونه سنگ ها شده است. بر روی این صخره ها اثراتی از تراش خوردگی های طبیعی دیده می گردد اما همچنان تعادل خود را حفظ نموده اند حتی بعد از فرسایش شدیدی که به وسیله باد و آب دیده اند. در سال 1975 یکی از این صخره های کوچک تعادلی در پارک ملی آرچز سقوط کرد. با خبرنگاران همراه باشید می خواهیم تعدادی از زیباترین صخره های متعادل را به شما معرفی کنیم.

صخره هایی که نمی افتند

صخره پارک ملی آرچز؛ آمریکا

پارک ملی آرچز در استان یوتا آمریکا پر از سنگ های ماسه ای کمانی شکل، نوک تیز و صخره های متعادل است. در حدود 14.5 کیلومتری ورودی پارک، دو صخره بزرگ بر روی هم قرار گرفته اند که روی هم 16 متر ارتفاع دارند، زیبایی این صخره به این علت است که از زوایای مختلف به شکل های گوناگون دیده می گردد و کوه های برفی پشت این صخره، آن را تماشایی تر می کند. یک صخره تعادلی دیگر هم در نزدیکی این صخره وجود داشته که کوچکتر بوده و قبلا افتاده است.

صخره استان نوا اسکوشیا؛ کانادا

این صخره متعادل حیرت آور، بسیار مجذوب کننده و دیدنی است. به نظر می آید که این ستون 9 متری قسمتی از گدازه های آتشفشان دوره ژوراسیک زمین شناسی باشد. این سنگ بر روی لبه صخره ای بزرگ ایستاده و اینکه چگونه خود را بین شکاف صخره جای داده است واقعا شگفت آور است و باور اینکه به صورت اتفاقی در شکاف قرار گرفته کمی سخت می کند. برای رسیدن به این صخره باید 235 پله چوبی را پایین رفت که در راستا برگشت، بالا آمدن از این پله ها واقعا سخت است.

صخره آیدل؛ بریتانیا

منطقه بریمهام مور پر از صخره هایی با شکل های عجیب است که به صورت شگفت انگیزی متعادل هستند. فراسایش باد، یخبندان و آب باعث پیدایش این شکل های عجیب شده است. صخره آیدل به علت بزرگی و شکل خود بسیار معروف است، با وجودیکه وزن آن بیش از 200 تن براورد شده اما بر روی سنگ کوچک هرمی شکلی قرار گرفته است و همه می خواهند بدانند این صخره تا چه زمانی به اینگونه ایستادن خودادامه می دهد.

صخره باغ گاردن آو گادز؛ آمریکا

این صخره حیرت آور در پارک گاردن آو گادز واقع شده است و وزن 700 تنی خود را برای هزاران سال است که نگه داشته است. فرسایش سریعتر کف این صخره نسبت به بالای این صخره که سخت تر است باعث شده که این صخره در موقعیتی بسیار نفسگیر قرار بگیرد. این صخره در زمان های مختلف به صورت متفاوت دیده می گردد و عکس گرفتن در مقابل آن واقعا خیره کننده است.

منبع: hubpages.com

منبع: الی گشت

به "صخره هایی که نمی افتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صخره هایی که نمی افتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید