راهنمای انتخاب آباژور به همراه تصاویر آن

به گزارش وبلاگ دبستانیها، یکی از المان هایی که می تواند نقش بسزایی در زیبایی دکوراسیون داخلی داشته باشد، آباژور می باشد. این المان دارای انواع مختلفی بوده و می تواند یک فضای ساده را به فضایی زیبا تبدیل کند. آن چه که در این مطلب از ما به بیان آن خواهیم پرداخت معرفی نمونه های مختلف این محصول و چگونگی استفاده از آن می باشد. در ادامه با ما همراه باشید.

راهنمای انتخاب آباژور به همراه تصاویر آن

نقش آباژور در دکوراسیون داخلی

استفاده از آباژور می تواند باعث ایجاد تعادل در طراحی دکوراسیون داخلی گردد به شرط آن که در انتخاب آن دقت شده و در جای صحیح از آن استفاده گردد. از آباژور می توان به عنوان المانی برای تزئین و هم چنین نورپردازی دکوراتیو و فرعی استفاده کرد. چرا که این المان می تواند با ایجاد نور و سایه در زیبایی هرچه بیش تر فضای اتاق یاری کند.

قبل از انتخاب و خرید آباژور بهتر است نگاهی به اتاق بیاندازید و مکانی برای آن پیدا کنید. توجه داشته باشید که استفاده از آباژور نباید باعث ایجاد فضایی شلوغ و پر هرج و مرج در اتاق گردد. این امکان وجود دارد از این وسیله در نقطه کانونی اتاق بهره ببرید. پس از تعیین کردن مکان مناسب برای آن بهتر می توانید نسبت به خرید نمونه ای با اندازه و شکل متناسب اقدام نمایید.

برای انتخاب آباژور مناسب باید به هماهنگی آن با سایر المان های به کار رفته در دیزاین خانه توجه کرد. اگر در نظر دارید بر روی فاکتور خاصی در اتاق تمرکز کنید، می توانید با استفاده از آباژور این کار را انجام دهید. انجام این کار می تواند زیبایی المان به کار رفته را چندین برابر کند.

استفاده از آباژور علاوه بر ایجاد فضایی زیبا می تواند نقش کاربردی نیز داشته باشد. برای مثال در صورتی که اتاق دارای سقف کوتاه باشد، می توانید از آباژورهای پایه دار که نور آن ها به سمت بالا می باشد، استفاده نموده و با انجام این کار سقف را بلندتر از آن چه که هست نمایش دهید.

آباژورها در انواع مختلفی در بازار موجود می باشند. برای مثال می توان به نمونه های پایه بلند و رومیزی اشاره نمود. نمونه های رومیزی آن بیش تر برای مکان هایی هم چون اتاق خواب مورد استفاده قرار می گیرند.

اگر به دنبال ایجاد تعادل در فضای اتاق خواب هستید می توانید با قرار دادن دو میز عسلی در کنار تخت و دو آباژور یکسان بر روی آن به این خواسته دست پیدا کنید. در هنگام خرید آباژور رومیزی توجه داشته باشید، اندازه آن متناسب با اندازه میز عسلی بوده و لبه های آن از میز بیرون نزند.

هم چنین باید رنگ آن با سایر المان های به کار رفته در اتاق خواب هماهنگی داشته باشد. هم چنین شما می توانید از این المان نه تنها به عنوان المانی تزئینی بلکه به عنوان وسیله ای کاربردی نیز استفاده نمایید.

انتخاب آباژور برای اتاق پذیرایی

برای انتخاب آباژور مناسب اتاق پذیرایی باید فاکتورهای متفاوتی را در نظر داشته باشید. همان گونه که در بالا اشاره شد، در ابتدا باید هدف از استفاده این المان را تعیین کنید. آیا در نظر دارید تنها از آن به عنوان المانی دکوراتیو بهره ببرید یا نورپردازی آن نیز برای شما مهم است. در صورتی که نورپردازی برای شما مهم است باید به نور و رنگ آن توجه کنید.

فاکتور تاثیرگذار دیگر، سبک طراحی اتاق نشیمن می باشد. از آنجایی که این المان در انواع سبک ها طراحی شده است، می توان نمونه ای مناسب از آن را انتخاب و مورد استفاده قرار داد. انواع نمونه های مدرن از طراحی ساده تری نسبت به نمونه های کلاسیک برخوردار می باشند.

هماهنگی آباژور به عنوان وسیله ای برای نورپردازی با لوستر نیز از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه گردد. این به معنای هماهنگی و هم شکل بودن آن ها به طور کامل نیست، اما بهتر است این موضوع را در ذهن داشته باشید. برای مثال در صورتی که از لوسترهای کریستال استفاده نموده اید، بهتر است در طراحی آباژور نیز از کریستال استفاده شده باشد.

آباژورهای پایه دار بهترین گزینه برای استفاده در اتاق نشیمن می باشند. از این المان می توان در پشت مبلمان یا در گوشه اتاق استفاده کرد. در صورتی که قصد دارید از آن در پشت مبلمان بهره ببرید، باید به ارتفاع آن توجه کنید. در این موارد ارتفاع آباژور باید بیش تر از ارتفاع مبلمان باشد.

در صورتی که تمایل به استفاده از انواع کوتاه و رومیزی این المان دارید، می توانید از دو عدد میز عسلی در دو طرف کاناپه استفاده نموده و آباژورها را بر روی آن قرار دهید. در این صورت باید توجه داشته باشید ارتفاع آباژور کوتاه تر از دسته مبل نبوده و از آن بلندتر باشد.

نکات پایانی

همان گونه که گفته شد، آباژور نمونه ای از المان های لوکسی است که می توان در دیزاین خانه از آن استفاده کرد. تنوع این محصول بسیار بالا بوده و از این رو جوابگوی سلایق مختلف می باشد. نکته مهم در انتخاب این المان تزئینی، انتخاب نمونه مناسب و استفاده صحیح از آن می باشد. در ادامه تصاویری از این المان تزئینی و نحوه استفاده آن در دکوراسیون داخلی برای شما آماده نموده ایم.

منبع: ساختمانچی

به "راهنمای انتخاب آباژور به همراه تصاویر آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای انتخاب آباژور به همراه تصاویر آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید