راز کشتی تاریخی غرق شده کشف شد

به گزارش وبلاگ دبستانیها، ویرانه های کشتی که در انگلستان کشف شده است به عنوان بقایای یک کشتی قرن هفدهمی هلندی شناسایی شد.

راز کشتی تاریخی غرق شده کشف شد

به گزارش وبلاگ دبستانیها و به نقل از گاردین، بقایای بسیار سالم از کشتی که پیش تر با عنوان ویرانه های کشتی ناشناخته ایست بورن شناخته می شد، در نهایت به عنوان کشتی جنگی هلندی متعلق به قرن هفدهم شناسایی شد. این کشتی کلین هلندیا (Klein Hollandia) نام داشت و در تمامی نبردهای بزرگ جنگ دوم انگلستان و هلند نقش داشت.

هویت این کشتی پس از تحقیقات دقیق به وسیله باستان شناسان و دانشمندان اعلام شد. بقایای این کشتی نخستین بار در سال 2019 درحالی کشف شد که از سال 1672 میلادی در عمق 32 متری دریا قرار داشت.

با توجه به شواهدی که به وسیله گروهی از غواصان حرفه ای و داوطلب جمع آوری شده است و بعلاوه اطلاعاتی که به وسیله از مطالعه درخت گاه شماری نمونه های چوب کشتی، به دست آمده است، می توان نتیجه گرفت که کشتی جنگی (Klein Hollandia) در سال 1656 ساخته شده و متعلق به دریاسالاری روتردام است.

کارشناسان هیستوریک اینگلند با همکاری آژانس میراث فرهنگی هلند و انجمن باستان شناسی دریایی برای تایید هویت ویرانه های غرق شده این کشتی که بسیار سالم به جای مانده است با همدیگر همکاری کردند.

از جمله آثاری که در بستر دریا کشف شده اند می توان به چندین بخش از بدنه چوبی، توپ، کاشی های مرمر ایتالیایی و قطعات سفال ایتالیایی اشاره نمود. آنالیز پتروگرافی (استفاده از میکروسکوپ برای آنالیز سنگ)، ترکیب مواد معدنی و تجزیه و تحلیل ایزوتوپ، سنگ را به عنوان سنگ مرمر از معادن آلپ آپوان، خانه بعضی از برترین سنگ مرمر در ایتالیا شناسایی کرد.

منبع: دنیای سفر

به "راز کشتی تاریخی غرق شده کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راز کشتی تاریخی غرق شده کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید