راز ردیابی 20 ساله یک عقاب!

به گزارش وبلاگ دبستانیها، عقاب ها موجودات باشکوهی هستند که نه تنها ظاهرشان بلکه هوش و مهارت های فوق العاده آن ها در شکار هم قابل تحسین است. جای تعجب نیست که آن ها نماد ملت ها و کشور های زیادی باشند و روی نشانه های ملی، سکه ها و آثار هنری به تصویر کشیده شوند.

راز ردیابی 20 ساله یک عقاب!

به گزارش خراسان، به تازگی تصویری از جهت 20 ساله پرواز یک عقاب که روی او یک دستگاه GPS نصب شده بوده در شبکه های اجتماعی دست به دست شد که بیشتر هوش ذاتی این پرنده را نشان می دهد.

تصویری که در این قسمت می بینید جهت پروازی عقابی است که سال ها پیش در قزاقستان روی بدن او یک دستگاه GPS نصب شده بود.

این عقاب در جهت حرکت خود از ایران و عربستان نیز عبور نموده و در سرانجام عمرش در دره ای در عربستان بوده است. نکته قابل تامل در این جهت این است که این پرنده هیچ گاه در جهت انتخابی خود عبور از روی دریای خزر یا خلیج فارس را انتخاب ننموده است، چون می دانسته در این جهت نه قادر به استراحت است و نه می تواند غذای کافی پیدا کند.

داستان زندگی این عقاب

سال 97 بود که مرد جوانی به نام Fahd Qash از عربستان چیز عجیبی در باتلاق سر راهش پیدا کرد؛ یک عقاب که یک دستگاه ردیابی پشت گردنش وصل شده بود.

فهد بعد از آنالیز دقیق تر متوجه شد که ایمیل صاحب آن هم روی دستگاه نوشته شده است. این جی پی اس در قزاقستان نصب شده و همه مکان هایی را که عقاب تا به امروز در آن بوده ثبت نموده است. این کار را گروهی از دانشمندان انجام دادند و روی 20 عقاب GPS نصب کردند تا جهت های حرکت آن ها را آنالیز نمایند.

بعضی از اطلاعات این تحقیق

قبلا محققان 16 عقاب استپی را ردیابی کردند و متوجه شدند طولانی ترین فاصله پرواز روزانه آن ها حدود 355 کیلومتر بوده است.

بعلاوه فهمیدند که در یک دوره سالانه کامل، عقاب حدود 31.5 درصد را در منطقه ها زمستانی و 41.9 درصد را در منطقه ها فراوری مثل و 26.6 درصد را در مهاجرت گذرانده است. این آمار به همراه نقشه، ثابت می نماید که عقاب ها دایم در حال حرکت و مهاجرت هستند.

منبع: فرارو

به "راز ردیابی 20 ساله یک عقاب!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راز ردیابی 20 ساله یک عقاب!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید