خبرنگاران کرونا اهدای خون در اصفهان را با چالش روبرو کرد

به گزارش وبلاگ دبستانیها، اصفهان - خبرنگاران - اهدای خون در استان اصفهان به گفته مدیرکل انتقال خون از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور و این استان با مشکل روبرو شده است.

خبرنگاران کرونا اهدای خون در اصفهان را با چالش روبرو کرد

این روزها مردم کمتر از خانه بیرون می فرایند تا خود را از ابتلا به کرونا در امان نگه دارند و تجمع جمعیت در سطح شهر خطر شیوع آن را افزایش ندهد.

شهفرایندان تا حد ممکن کوشش می نمایند تا گذرشان به بیمارستان ها و مراکز درمانی نیوفتد زیرا این مراکز به دلیل آلودگی های مختلف ممکن است خطر ابتلا را افزایش دهد.

حتی اهدانمایندگان خون نیز این روزها بابت ابتلا به ویروس کرونا نگران هستند و به مراکز انتقال خون مراجعه نمی نمایند، موضوعی که اگر ادامه یابد استان را با چالشی عظیم در تامین خون مورد احتیاج مراکز درمانی و بیماران احتیاجمند به خون روبه رو می نماید.

اما باید گفت که اهدای خون همیشه از احتیاجهای ضروری در هر جامعه ای است که احتیاج به آن هیچگاه تمامی ندارد.

مدیرکل انتقال خون اصفهان در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ دبستانیها گفت: متاسفانه به دنبال شیوع بیماری کرونا در کشور از جمله اصفهان، نیمی از اهدانمایندگان خون در مراکز خود را از دست داده ایم.

مجید زینلی با اشاره به نگرانی مردم برای مراجعه به اماکن عمومی از جمله مراکز اهدای خون اضافه کرد: تا به امروز هیچ منبع علمی انتقال ویروس کرونا از راه خون را به اثبات نرسانده است.

وی این اطمینان را به اهدانمایندگان خود داد که پایگاه های انتقال خون در سطح استان مکانی امن و فاقد آلودگی هستند و ادامه داد: همکاران ما در سازمان انتقال خون تمامی موارد بهداشتی و پیشگیری از انتقال ویروس را رعایت نموده و از لوازم یکبار مصرف و بهداشتی برای اهدای خون استفاده می نمایند.

مدیرکل انتقال خون اصفهان توضیح داد: درحالی که اهدانمایندگان خود در استان کاهش چشمگیری داشته اند اما احتیاج به خون و فراورده های خونی همچنان در استان ادامه دارد.

وی بیان نمود: با توجه به در پیش بودن تعطیلات نوروز 99 خواه ناخواه اهدای خون کاهش دارد و این امر منابع خونی استان را به شدت تهدید می نماید که احتیاج است شهفرایندان برای اهدای خون در ایام به جامانده به مراکز انتقال خون مراجعه نمایند.

زینلی اظهارداشت: پایگاه های انتقال خون بی شک از افراد دارای کسالت و بیماری و مصرف نماینده دارو خونگیری نخواهند کرد.

وی میانگین استاندارد ذخیره خونی را 7 روز برشمرد و متذکر شد: در زمان حاضر ذخیره خونی در استان اصفهان 4.5 روز است.

مدیرکل انتقال خون اصفهان یادآور شد: اهدای خون باعث ضعف بدن نمی گردد و خون اهدا شده در مدت 12 ساعت جایگیزین خواهد شد بنابراین افراد از ضعیف شدن بدن خود پس از اهدای خون نگران نباشند.

وی اظهار داشت: اهدانمایندگان مستمر خون کمتر در معرض ابتلا به بیماری هستند و نسبت به سایر افراد جامعه از سلامت نسبی بهتری برخوردارند.

در کلان شهر اصفهان مرکز انتقال خون خواجو از ساعت هفت و نیم تا 16 و مرکز عاشق اصفهانی از ساعت هفت و نیم تا 13 و در شهرهای خمینی شهر، نجف آباد، خوانسار، گلپایگان، کاشان، نائین، شهرضا و زرین شهر مراکز انتقال خون به صورت نیمه وقت آماده ارائه خدمات به مردم است.

96.5 درصد اهدانمایندگان خون در استان اصفهان را مردان و 3.5 درصد را زنان تشکیل می دهد.

زنان و مردان از سن قانونی 18 سال تا سن 60 سالگی و در صورت اهدانماینده مستمر بودن تا سن 65 سالگی می توانند خون اهدا نمایند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران کرونا اهدای خون در اصفهان را با چالش روبرو کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا اهدای خون در اصفهان را با چالش روبرو کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید