حیات وحش کرمانشاه عاری از تب برفکی

به گزارش وبلاگ دبستانیها، خبرنگاران/کرمانشاه فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: تا به امروز موردی از تب برفکی در حیات وحش استان نداشته ایم.

حیات وحش کرمانشاه عاری از تب برفکی

آزاد شیخ ویسی در گفت و گو با وبلاگ دبستانیها، با بیان اینکه پایش حیات وحش در زمینه شیوع بیماری تب برفکی توسط نیروهای یگان حفاظت به صورت مستمر انجام می گردد، اظهار کرد: تا به امروز مورد مشکوکی از این بیماری در حیات وحش کرمانشاه نداشته ایم.

وی ادامه داد: تمام مناطق تحت مدیریت محیط زیست از جمله مناطق حفاظت شده، پناهگاه های حیات وحش و مناطقی که تنوع حیات وحش آنها غنی است، به صورت مستمر نظارت می شوند و تا به امروز موردی مشاهده نشده است.

به گفته فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه، طی چند سال اخیر و با اقداماتی که برای مقابله و کنترل تب برفکی اجرا شده موردی از این بیماری و تلفات ناشی از آن را بین گونه های جانوری استان نداشتیم.

شیخ ویسی اعلام کرد: تب برفکی عمدتا گونه های جانوری زوج سم از جمله کل و بز، آهو، گوزن و... را درگیر می نماید.

وی با بیان اینکه فعلا نیازی به سمپاشی و ضدعفونی آبشخورهای حیات وحش نیست، عنوان نمود: این کار زمانی با همکاری دامپزشکی انجام خواهد شد که مورد مشکوکی را مشاهده کنیم که تا به امروز چنین اتفاقی رخ نداده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه یادآور شد: در صورت مشاهده هرگونه تلفات احتمالی حتما مراتب را با دامپزشکی در میان خواهیم گذاشت و از مردم هم می خواهیم اگر مورد مشکوکی مشاهده کردند به وسیله تلفن 1540 محیط زیست را در جریان بگذارند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه ادامه داد: اطلاع رسانی های لازم در این زمینه به مردم و خصوصا افرادی که در نزدیکی مناطق تحت مدیریت محیط زیست سکونت دارند، اجرا شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "حیات وحش کرمانشاه عاری از تب برفکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حیات وحش کرمانشاه عاری از تب برفکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید