حضور دکتر روبات ها در بیمارستان های چین ، ارائه خدمات پزشکی اورژانسی ، تسهیل روند درمان

به گزارش وبلاگ دبستانیها، بسیاری از شرکت های خدمات درمانی چین اقدام به طراحی خدماتی مبتنی بر هوش مصنوعی نموده اند. در این میان طرح دکتر روبات ها از استقبال بسیار بالایی برخوردار شده است.

حضور دکتر روبات ها در بیمارستان های چین ، ارائه خدمات پزشکی اورژانسی ، تسهیل روند درمان

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، دکتر روبات ها از طرح هایی هستند که بازدهی بالایی خواهند داشت. این موضوع در کشوری مثل چین که جمعیتی قابل توجه دارد از اهمیت بیشتری برخوردار است.

طرح دکتر روبات شامل دستگاه کوچکی است که به سرعت ضربان قلب را ثبت می نماید و سپس تمامی علائم حیاتی بیمار را رصد و در برنامه هوشمند خود با یاری هوش مصنوعی طبقه بندی می نماید.

این دستگاه هوشمند به وسیله دکتر پینگ طراحی شده و در نمایشگاه جهانی AI Expo در شانگهای طی سال 2018 به نمایش عموم گذاشته شده است. طبق گزارش کمیته ملی سلامت چین این کشور در سال 2017 در حدود 1،4 میلیارد نفر جمعیت ثبت نموده است.

اما این حجم از جمعیت به حمایت های پزشکی احتیاج دارند. حمایتی که قشر پزشک و پرستار چین جوابگوی آنان نخواهد بود.بر مین اساس است که هوش مصنوعی وارد خدمات پزشکی چینی ها شده است. جی پین، سخنگوی این شرکت، در تبادل نظر با مطبوعات اعلام نمود که این شرکت روزانه 500 هزار درخواست مشاوره آنلاین دریافت می نماید.

این دکتر هوشمند برای خدمات اورژانسی نیز بسیار کاربردی خواهد بود. درواقع اطلاعات این دستگاه به پزشک اورژانس نیز یاری می نماید به سرعت خدمات درمانی را به کاربران ارائه نمایند.

این پزشک هوشمند یک برنامه تلفن همراه نیز دارد. برنامه ای که بیماران در آن اطلاعات شخصی خود، تاریخ معاینه پزشکی و مواردی مشابه را وارد می نمایند و در نهایت یک فهنرست اطمینان می گیرند.

منبع: انتخاب

به "حضور دکتر روبات ها در بیمارستان های چین ، ارائه خدمات پزشکی اورژانسی ، تسهیل روند درمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور دکتر روبات ها در بیمارستان های چین ، ارائه خدمات پزشکی اورژانسی ، تسهیل روند درمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید