حذف قرنطینه اجباری برای گردشگران شیلی

به گزارش وبلاگ دبستانیها، مقامات کشور شیلی با حذف قرنطینه اجباری از اول ماه نوامبر برای گردشگران واکسینه شده، در پی احیای صنعت گردشگری خود هستند.

حذف قرنطینه اجباری برای گردشگران شیلی

دولت شیلی گفت که قرنطینه اجباری برای مسافران ورودی به این کشور که به طور کامل واکسینه شده اند، از اول ماه نوامبر حذف خواهد شد. در عوض مسافران شیلی موظف به ارائه پاسخ منفی تست PCR در بازه زمانی 72 ساعت پیش از سفر خواهند بود . علاوه بر این، در بدو ورود به خاک شیلی مجددا از مسافران تست کووید 19 گرفته می گردد.

پس از انجام آزمایش کرونا در بدو ورود به خاک شیلی، مسافران موظف هستند که با کرایه وسایل نقلیه به محل اقامت خود بروند و تا زمان دریافت نتیجه آزمایش، آن محل را ترک ننمایند؛ این فرایند حداکثر 24 ساعت به طول خواهد انجامید. گردشگران شیلی بعلاوه ملزم به ارائه مدارکی هستند که پوشش بیمه مسافرتی آن ها را حداقل به مقدار 30,000 دلار نشان دهد.

این تصمیم دولت شیلی با توجه به خروج این کشور از لیست کشورهای دارای ممنوعیت سفر در بریتانیا اتخاذ شده است . پیش از این شیلی در لیست 54 کشور دارای شرایط حاد کرونایی قرار داشت که دولت بریتانیا در 11 اکتبر این لیست را به هفت کشور تقلیل داد.

در حال حاضر برای ورود به بریتانیا از مقصد شیلی نیز دیگر نیازی به پرداخت هزاران پوند به منظور قرنطینه 11 روزه در هتل مخصوص نیست. در عوض گردشگران واکسینه شده موظفند که دو روز پس از ورود، نسبت به انجام آزمایش PCR اقدام نمایند. این در حالی است که مسافران واکسینه نشده همچنان علاوه بر قرنطینه اجباریه، موظف به انجام آزمایش آنتی ژن پیش از ورود به خاک انگلستان و آزمایش PCR، هشت روز پس از ورود هستند.

در روزهای اخیر تعداد دیگری از کشورها نیز اعلام نموده اند که طی چند هفته آینده، قوانین سفر را برای مسافران بین المللی تسهیل خواهند کرد. سنگاپور از 19 اکتبر قوانین قرنطینه اجباری را برای مسافران انگلیسی لغو خواهد نمود؛ بعلاوه کشور تایلند نیز از اول ماه نوامبر قوانین قرنطینه اجباری را برای شهروندان حداقل 10 کشور کم خطر لغو می نماید.

منبع: کجارو / independent.co.uk

به "حذف قرنطینه اجباری برای گردشگران شیلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف قرنطینه اجباری برای گردشگران شیلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید