حاشیه های سازمان سنجش و مجلس ، کنکور های سراسری 1401 چه زمانی برگزار می گردد؟

به گزارش وبلاگ دبستانیها، برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

حاشیه های سازمان سنجش و مجلس ، کنکور های سراسری 1401 چه زمانی برگزار می گردد؟

به گزارش خبرنگار دانشگاه وبلاگ دبستانیها، حوزه آموزش و پژوهش در هفته ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه ای از آن ها را می توانید در ادامه مرور کنید.

مقیمی سرپرست دانشگاه تهران شد

محمدعلی زلفی گل وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری طی حکمی سید محمد مقیمی را به اسم سرپرست دانشگاه تهران منصوب کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران منصوب شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی عبدالرضا پازوکی را به سرپرستی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران منصوب کرد.

تاریخ ثبت نام آزمون های کشوری سال 1401 اعلام شد

سازمان سنجش آموزش کشور تاریخ های ثبت نام و برگزاری آزمون های ورودی به دانشگاه ها و موسسات آموزشی در سال 1401 را بیان کرد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس خواستار ممنوع الخروجی رئیس سازمان سنجش شد

عضو کمیسیون آموزش مجلس خواستار ممنوع الخروجی ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش و بعضی مدیران این سازمان شد.

مجلس به نشر اکاذیب احمد نادری رسیدگی قانونی کند

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور در پاسخ به نامه عضو کمیسیون آموزش مجلس به دادستان کشور بیان کرد: اینجانب تابحال درخواستی از دانشگاه محل استخدام و هیچ مرجع قانونی دیگری جهت فرصت مطالعاتی نداشته ام، لذا مطالب ایشان کذب محض است. خواهشمند است دستور فرمایید بر اساس آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی نسبت به نشر اکاذیب ایشان رسیدگی قانونی صورت گیرد.

11 برنامه آموزشی در علوم پزشکی بازنگری شد

دبیرخانه شورای آموزش علوم پایه پزشکی در مدت سه ماه تابستان 1400 اقداماتی از جمله آنالیز تقاضای تاسیس رشته محل و ارزیابی رشته های فعال، اعتباربخشی دوره های آموزشی، بازنگری برنامه های آموزشی، آنالیز برنامه های آموزشی، تعهدات و دانش آموختگان را انجام داد. بدین ترتیب شورای آموزش علوم پایه پزشکی و تخصصی 11 برنامه آموزشی در مقاطع ارشد و دکتری تخصصی را بازنگری کرد.

سال گذشته روزانه 265 انتها نامه و پروپوزال در کشور ثبت شد

طبق گزارش ایرانداک، در سال 99 بیش از 487 هزار انتها نامه و رساله دانش آموختگان درون کشور، هزار و 580 انتها نامه و رساله دانش آموختگان ایرانی بیرون از کشور و نزدیک به 240 هزار پیشنهاده در پایگاه اطلاعات علمی ایران (گنج) نهاده شده است. بعلاوه در سال 1399، روزانه 161 پارسا (انتها نامه و رساله) و 104 پیشنهاده (پروپوزال) با همکاری 452 مؤسسه آموزش عالی در سامانه ملی ثبت انتها نامه، رساله و پیشنهاده بارگذاری شده است.

ثبت نام نودانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای

ثبت نام تمامی پذیرفته شدگان نو دانشگاه فنی و حرفه ای در آزمون های کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و سراسری سال 1400 در تمامی دانشکده و آموزشکده های وابسته به دانشگاه، در همه دوره های تحصیلی مذکور، صرفاً به صورت الکترونیکی خواهد بود. ثبت نام از روز سه شنبه ششم مهر 1400 آغاز شده است و تا روز آدینه نهم مهر 1400 ادامه دارد. آغاز کلاس ها برای دانشجویان نو ورود در تمامی رشته / محل های قبولی از روز شنبه 10 مهر 1400 آغاز خواهد شد.

پذیرفته شدگان آزمون استخدام پیمانی وزارت علوم مدارک خود را به دانشگاه ها تحویل دهند

اداره کل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با صدور اطلاعیه ای بیان کرد: پذیرفته شدگان آزمون استخدام پیمانی این وزارت، مدارک خود را به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی محل خدمت خود تحویل دهند.

مهلت ثبت ایده پنجمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان تمدید شد

مهلت ثبت ایده جشنواره قرن، پنجمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان تا تاریخ 10 مهر 1400 تمدید شد. از این رو علاقه مندان ایده پرداز و یا صاحبان کسب و کار های نوپا، می توانند تا تاریخ مذکور به سایت جشنواره به آدرس www.ysf-persia.com مراجعه کرده و طرح خود را ثبت نمایند.

نتایج نهایی دوره های کاردانی نظام نو فنی حرفه ای اعلام شد

نتایج پذیرش دوره کاردانی پیوسته و ناپیوسته نظام نو (دانشگاه فنی و حرفه ای و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی) سال 1400 اعم از رشته های تحصیلی با آزمون و یا رشته های تحصیلی پذیرش صرفاً با سوابق تحصیلی در سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org منتشر شد. مطابق اعلام سازمان سنجش 91273 داوطلب پذیرفته شدند.

امتحانات دانشجویان دانشگاه آزاد حضوری برگزار می گردد

محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد گفت: با توجه به اینکه واکسیناسیون دانشجویان پزشکی پیش تر صورت گرفته است، بعضی کلاس های این دانشجویان در ترم نو به صورت حضوری برگزار می گردد. هرچند نیمسال نو تحصیلی مجازی آغاز می گردد، اما امتحانات دانشجویان دانشگاه آزاد به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

نتایج دوره بدون آزمون کاردانی پیوسته دانشگاه آزاد اعلام شد

طبق اعلام مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد، نتایج دوره کاردانی پیوسته پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی بر روی سامانه www.azmoon.org نهاده شد. پذیرفته شدگان این دوره می توانند از ساعت 10 صبح شنبه سوم مهر ماه با مراجعه به سامانه آموزشیار edu.iau.ac.ir و مطابق جدول زمانی اعلام شده نسبت به ثبت نام خود به صورت مجازی اقدام نمایند.

44 هزار نفر در دوره های کاردانی به کارشناسی پذیرفته شدند

فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش گفت: ظرفیت پذیرش در دوره های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 1400 در بخش با آزمون و بدون آزمون در مجموع 221 هزار و 298 نفر بود. با اعلام نتایج نهایی پذیرش در دوره های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 1400 تعداد 44 هزار و 870 نفر قبول شدند.

اسامی پذیرفته شدگان رشته های خاص فوریت های پزشکی اعلام شد

لیست اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت رشته تحصیلی نیمه متمرکز فوریت های پزشکی پیش بیمارستانی در سایت سازمان سنجش آموزش کشور نهاده شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "حاشیه های سازمان سنجش و مجلس ، کنکور های سراسری 1401 چه زمانی برگزار می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حاشیه های سازمان سنجش و مجلس ، کنکور های سراسری 1401 چه زمانی برگزار می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید