تیم هایی که با مربی خارجی پیروز نشدند!

به گزارش وبلاگ دبستانیها، در بین 16 تیم حاضر در مرحله یک هشتم نهایی رقابت های جام جهانی، کره جنوبی تنها تیمی بود که با بنتوی پرتغالی به این مرحله رسیده بود و البته در نهایت با شکست مقابل برزیل از گردونه رقابت ها کنار رفت تا هر 8 تیم حاضر در یک چهارم نهایی با مربیان بومی در این دور از رقابت ها حضور یابند.

تیم هایی که با مربی خارجی پیروز نشدند!

در بین مربیان بومی حاضر در این مرحله ولید الکراکی مراکشی یکی از پدیده های جالب توجه نیمکت مربیان در جام جهانی 2022 به شمار می رود که برای نخستین بار یک تیم عربی را به مرحله یک چهارم نهایی رسانده و برای کشورش تاریخ ساز شده است. الرکراکی سه ماه قبل از جام جهانی و با حقوق ماهانه 60هزار یورو جانشین خلیلوویچ مربی اهل کشور بوسنی شد تا مراکش با یک مربی بومی وارد رقابت های قطر 2022 گردد.

طلسم مربیان خارجی همچنان در ادوار جام های جهانی ادامه دارد به شکلی که در تمامی ادوار گذشته این رقابت ها تیم های قهرمان تنها با راهنمایی مربی داخلی توانسته اند فاتح جام شوند که آخرین آن ها دیدیه دشام سرمربی فرانسه در جام 2018 روسیه بود و در این دوره نیز برای تکرار عنوان قهرمانی رقابت می نماید.

تیم های ملی فوتبال برزیل و آلمان هم هرگز با مربیان خارجی در جام های جهانی حاضر نشده اند و پرافتخارترین کشورهای تاریخ جام به شمار می روند.

بعلاوه در تاریخ جام جهانی تا به امروز تنها دو بار مربیان خارجی به فینال جام راه یافته اند که البته هر دو بار در رسیدن به عنوان قهرمانی ناکام ماندند. در جام 1958 تیم ملی سوئد با راهنمایی جورج راینور انگلیسی به فینال مسابقات صعود کرد اما با شکست برابر برزیل نایب قهرمان جام شد و در جام 1978 تیم ملی هلند با راهنمایی ارنست هابل اتریشی در فینال جام مقابل آرژانتین مغلوب شدند.

ویتوریو بوتسو مربی ایتالیایی رکورددار کسب عنوان قهرمانی است که در جام های 1934 و 1938 توانسته قهرمانی جام جهانی را تجربه کند و حالا دیدیه دشام امیدوار است بتواند بعد از جام 2018 با رسیدن به عنوان قهرمانی در دوحه 2022 تاریخ ساز گردد.

منبع : خبر ورزشی

منبع: فرارو

به "تیم هایی که با مربی خارجی پیروز نشدند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم هایی که با مربی خارجی پیروز نشدند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید