تست هندلینگ تارا با ربات ، تکنولوژی عجیب در صنعت خودرو کشور

به گزارش وبلاگ دبستانیها، تست هندلینگ تارا با ربات هم انجام می گردد. شدیدترین فشار ممکن به فرمان تارا چه نتیجه ای داشت؟ با ربات فرمان آشنا شوید.

تست هندلینگ تارا با ربات ، تکنولوژی عجیب در صنعت خودرو کشور
تست هندلینگ تارا ایران خودرو را در یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید

وبلاگ دبستانیها - مجتبی اسماعیلی: شاید برای شما هم سوال باشد که تست های گوزن و هندلینگ در جهان چگونه انجام می گردد؟ ربات فرمان یک فناوری بسیار پیشرفته و دقیق است که در تست هندلینگ تارا و دنا هم استفاده می گردد. هیچ راننده ای در جهان قادر به چرخاندن فرمان تا زاویه 270 درجه نیست. بعلاوه سرعت چرخاندن بسیار بالای فرمان که باید در تمام تست ها یکسان باشد، از توان یک انسان خارج است.

در نتیجه یک ربات فرمان وظیفه فرمان دادن به خودرو را بر عهده دارد. برای اولین بار در کشور ویدیو تست هندلینگ تارا با ربات جهت نمایش برای عموم، به وسیله تیم وبلاگ دبستانیها تهیه شد.

اما این ربات چطور عمل می نماید و عملکرد تارا در این تست چگونه بود؟

تعادل خوب تارا در مانورهای شدید

برای تست هندلینگ تارا به یاری ربات، مهندسین تجهیزات مربوط را روی خودرو نصب می نمایند. این تجهیزات شامل یک کپسول هوا جهت تامین فشار مورد احتیاج برای چرخاندن فرمان، اتصالات مربوط و بعلاوه یک فرمان است.

پس از نصب تجهیزات و کالیبره کردن آن ها، در نهایت فرمان مخصوص روی فرمان خودرو نصب و یک اهرم کنترلی نیز روی شیشه جانبی سمت راننده قرار می گیرد.

برای شروع تست هندلینگ تارا سوار خودرو می شویم و به دلیل خطرات احتمالی، یک راننده حرفه ای و مسلط به این ربات پشت فرمان قرار می گیرد. خودرو در یک مسیر پهن و امن در پیست مخصوص شروع به حرکت می نماید. با رسیدن به سرعت 80 کیلومتر بر ساعت، راننده به وسیله اهرم مخصوص فرمان مانور را صادر می نماید.

فرمان خودرو به وسیله ربات با زاویه 270 درجه و سرعت زاویه ای بالا به سمت چپ و بلافاصله به سمت راست می چرخد و تست هندلینگ تارا انجام می گردد. تارا در سرعت 80 کیلومتر و با این مانور شدید منحرف نشد و در این آزمون قبول شد.

ملاک قبول شدن در این آزمون، نبود انحراف خودرو در سرعت 80 کیلومتر بر ساعت بود و در صورت نبود تعادل مناسب، خودرو به دور خود می چرخید و Spin می شد.

بعلاوه حس خبرنگار وبلاگ دبستانیها در تست هندلینگ تارا به عنوان یک سرنشین آنچنان هم ترسناک نبود که نشان از پلت فرم خوب خودرو داشت.

این تست در جهان چگونه انجام می گردد؟

هر چند این ربات در تست هندلینگ تارا پیشرفته است اما تنها امکان چرخاندن فرمان در یک مسیر صاف را دارد و امکان عبور از بین موانع برای انجام تست گوزن را ندارد. اما ربات های تازهتر که به وسیله خودروسازان مطرح جهانی استفاده می شوند، علاوه بر امکان کنترل فرمان، کنترل پدال گاز و ترمز را نیز بر عهده دارند.

قابلیت رصد موانع برای عبور از میان آن ها نیز از دیگر قابلیت های ربات های تازه است. ربات های تازه امکان انجام یک تست گوزن کامل بدون دخالت راننده را دارند!

تداوم استفاده از پلت فرم قدیمی در سهند و اطلس سایپا

بهمن رسپکت زیر تست پر فشار وبلاگ دبستانیها چه کرد؟ / لات کوچه خالی!

پیشرانه ME16 سایپا را بشناسید

زمان اعلام نتایج مرحله دوم فروش خودرو معین شد

سیستم کنترل پایداری ESP اجباری شد / خودروسازان اجرا نمی نمایند!

کیو جی موتور برند لوکس بنلی وارد ایران شد

شروع تست تصادف خودرو در ایران ؛ یورو انکپ در اولین مرکز تست تصادف خاورمیانه

ساینا اس سایپا تست و آنالیز شد؛ نرم، تنبل و خوش اشتها!

چرا پلیس نمی تواند جلوی شماره گذاری خودروهای نا ایمن را بگیرد؟

منبع: بیت ران

به "تست هندلینگ تارا با ربات ، تکنولوژی عجیب در صنعت خودرو کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تست هندلینگ تارا با ربات ، تکنولوژی عجیب در صنعت خودرو کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید