بارسلونا در کوشش برای جلوگیری از ورود گردشگران است

به گزارش وبلاگ دبستانیها، بارسلونا اعلام نموده است که از این به بعد مانند گذشته از گردشگران استقبال نخواهد کرد. با خبرنگاران همراه باشید.

بارسلونا در کوشش برای جلوگیری از ورود گردشگران است

بارسلونا، دو روز پس از اینکه هتل های مرکز شهر را ممنوع نمود، قانون تازهی برای محدود کردن گردشگران عنوان نمود.

در سال گذشته بارسلونا 32 میلیون بازدیدنماینده داشت. گردشگری یک بخش حیاتی برای اقتصاد شهر است (14 درصد از عایدی سالانه را به ارمغان می آورد). این گردشگری، بعلاوه باعث بالا رفتن قیمت مسکن، دور کردن مردم محلی و وابستگی مغازه های اصلی به حمایت از هتل ها و تله های توریستی می گردد.

آدا کولاو (Ada Colau) شهردار بارسلونا یک طرح راهبردی برای گردشگران تا سال 2020 ارائه نموده است. این طرح به معنای حکومت گردشگری است و مستقیما به شیوه هایی که بر مردم محلی اثرات منفی دارد، مانند ترافیک و ازدحام در خیابان و افزایش قیمت ها، هدف گذاشته است.

بارسلونا برای مبارزه با افزایش قیمت املاک آغاز به بالا بردن نرخ مالیات آپارتمان های گردشگری نموده است و این شهر به آپارتمان های گردشگری تازه مجوز ساخت نمی دهد.

بعلاوه بارسلونا در پی مجوز برای تعدیل اتاق ها در تخت خواب و صبحانه است، که به آن ها اجازه می دهد تا تعداد اتاق هایی که در طول سال اجاره داده می گردد، کنترل نمایند.

دشمنی بارسلونا بر افزایش گردشگران، بعلاوه شامل گردشگران یک روزه می گردد، که از خارج شهر وارد می شوند. شهر بارسلونا در حال برنامه ریزی برای افزایش قیمت بلیط اتوبوس گردشگران است، که این کار به نوبه خود، باعث افزایش کرایه اتوبوس می گردد.

در دیگر بخش ها، مقامات امیدوارند تا طرح منطقه ها بدون سگوی (Segway) را اجرا نمایند، ترافیک وسایل نقلیه در قسمت های شلوغ شهر در روزهای تعیین را محدود نمایند و رستوران های تراسی را که خورده فروشی می نمایند و پیاده رو را اشغال نموده اند، منتقل نمایند.

اقدام شهر برای مبارزه با گردشگران پس از تکرار فشار مردم محلی در ژانویه (اعتراض هزاران ساکن این شهر در راهپیمایی خیابان مشهور و توریستی لاس رامبلاس (Las Ramblas) در اعتراض به نوسازی شهر و افزایش شمار گردشگران) آغاز شد.

جانت سانز (Janet Sanz) معاون شهردار و مسئول برنامه ریزی شهری به NPR گفت:

ما می دانیم که مردم، شهر ما را دوست دارند، اما در حال تبدیل شدن به یک پارک توریستی هستیم، هر روز یک فروشگاه مواد غذایی بسته می گردد و یک مغازه سوغاتی جای آن را می گیرد. مردم زندگی کردن در اینجا را دوست دارند. اینجا تنها یک مکان سرگرم نماینده برای آخر هفته نیست.

منبع: کجارو / time.com

به "بارسلونا در کوشش برای جلوگیری از ورود گردشگران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارسلونا در کوشش برای جلوگیری از ورود گردشگران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید