آمریکا برای بحران حریم خصوصی کاربران قانونگذاری می نماید

به گزارش وبلاگ دبستانیها به نقل از ورج، ریچارد بلومنتال و 8 سناتور دیگر نامه ای به لیندا خان (رئیس کمیسیون فدرال تجارت) نوشته اند. آنها از این آژانس فدرال خواسته اند تا فرایند قانونگذاری درباره حریم خصوصی را شروع کند. این سناتورها به طور دقیق از کمیسیون فدرال تجارت خواسته اند قوانینی درباره حریم خصوصی، حقوق مدنی و جمع آوری داده های مشتریان وضع کند.

آمریکا برای بحران حریم خصوصی کاربران قانونگذاری می نماید

در این نامه آمده است: حریم خصوصی کاربران فضای مجازی به یک بحران تبدیل شده است. شرکت های فناوری به طور مداوم تعهدات خود به کاربران را زیر پا گذاشته و الزامات قانونی شان را فراموش می نمایند و در مقابل این تخلفات با تأخیری طولانی با تنبیهی بسیار کوچک روبرو شده اند. این امر کاربران را چندان راضی نمی کند و تأثیر بازدارنده آن هم محدود است.

کمیسیون فدرال تجارت از اظهار نظر در این باره خودداری نموده است.

نامه مذکور در حالی نوشته می گردد که جوبایدن رئیس جمهور آمریکا، آلوارو بدویا که یکی از منتقدان قدیمی حریم خصوصی و فناوری شناسایی چهره است را به اسم سومین کمیسیونر دموکراتیک FTC منصوب نموده است.

بدویا در جورج تاون تحقیقی درباره تأثیر فناوری هایی مانند شناسایی چهره بر گروه های اقلیت انجام داد و چند پژوهش درباره پتانسیل شرکت های فناوری در ایجاد تبعیض نژادی هم فراوری کرد.

طی سال های گذشته کنگره آمریکا بارها کوشش کرد قوانینی درخصوص حریم خصوصی داده ها بنویسد اما باخت. بنابراین تصویب قانونی در کمیسیون فدرال تجارت برترین شانس دولت برای قانونمند کردن این صنعت است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "آمریکا برای بحران حریم خصوصی کاربران قانونگذاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا برای بحران حریم خصوصی کاربران قانونگذاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید