گوشی تاشوی گوگل احتمالا مقرون به صرفه تر از گلکسی زد فولد 3 خواهد بود

به گزارش وبلاگ دبستانیها، مدتی قبل اعلام شد که اولین گوشی تاشوی گوگل ممکن است با نام پیکسل نوت پد کاربران برسد و اگرچه در خصوص مقرون به صرفه تر بودن آن نسبت به گلکسی زد فولد 3 شایعات زیادی منتشر شده، ولی حالا به لطف یک گزارش تازه می توانیم به قیمت احتمالی این گوشی بپردازیم.

گوشی تاشوی گوگل احتمالا مقرون به صرفه تر از گلکسی زد فولد 3 خواهد بود

سایت معتبر 9To5Google به نقل از 2 منبع مطلع نوشته که اولین گوشی تاشوی گوگل با قیمتی در حدود 1400 دلار راهی بازار خواهد شد. این یعنی گوشی موردنظر حدود 400 دلار مقرون به صرفه تر از گلکسی زد فولد 3 است. روی هم رفته قطعات استفاده شده در این نوع گوشی ها قیمت بسیار بالایی دارند و ضمناً باید به چالش های ساخت هم اشاره کنیم.

اما از آنجایی که سامسونگ پیروز شده تعداد زیادی از گوشی های تاشوی خود را راهی بازارهای مختلف کند، به علت همین افزایش فراوری توانسته قیمت گوشی های تاشو را نسبت به نسل های قبلی کاهش دهد. بنابراین به نظر می رسد گوگل با مشخص قیمت 1400 دلاری برای پیکسل نوت پد به سود چندانی دست پیدا نمی نماید. البته در این میان می توانیم به شرکت اوپو هم اشاره کنیم که برای اولین گوشی تاشوی خود قیمت 1200 دلار را در نظر گرفته است. اگرچه این گوشی فقط راهی بازار چین شده و شرکت های چینی معمولا گوشی های خود را برای این بازار با قیمت بسیار پایین تری عرضه می نمایند.

گویا ابعاد پیکسل نوت پد شباهت زیادی به اوپو فایند N دارد و این یعنی برخلاف گلکسی زد فولد 3 که نمایشگر آن تجربه کاربری مناسبی را ارائه نمی نماید، پیکسل نوت پد از نمایشگر بیرونی کاربردی تری بهره می برد. بر اساس گزارش های منتشر شده، این گوشی گوگل مانند سری پیکسل 6 مبتنی بر چیپست اختصاصی تنسور است. بعلاوه از سوی دیگر، نباید انتظار راه یابی دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی گوشی های پیکسل 6 را به این گوشی تاشو داشته باشیم و به احتمال زیاد با دوربین اصلی 12.2 مگاپیکسلی و اولترا واید 12 مگاپیکسلی روبه رو خواهیم شد. بعلاوه دو دوربین 8 مگاپیکسلی در نمایشگر اصلی و بیرونی برای ثبت عکس های سلفی تعبیه شده است.

باید خاطرنشان کنیم سنسور 50 مگاپیکسلی اشاره شده در کل مقدار بزرگ تری نسبت به سنسورهای 12 مگاپیکسلی دارد و اگر گوگل از این سنسور استفاده می نموده، ضخامت گوشی تاشوی این شرکت با افزایش روبرو می شده است. از سوی دیگر، معمولا خریداران گوشی های تاشو این نوع گوشی ها را به خاطر کیفیت دوربین خریداری نمی نمایند و برای این دسته از کاربران ویژگی های دیگر اهمیت بیشتری دارند.

در ابتدا گفته می شد که این گوشی فقط راهی بازار آمریکا می گردد ولی حالا به نظر می رسد تا انتهای 2022 راهی بازار کشورهای مختلف خواهد شد. هنوز درباره تاریخ معرفی اولین گوشی تاشوی گوگل گزارش موثقی منتشر نشده ولی طبق بعضی شایعه ها، در سه ماهه سوم 2022 می توانیم انتظار رونمایی از آن را داشته باشیم.

همان طور که احتمالا می دانید، در سال 2022 با تعداد زیادی گوشی تاشوی نو روبه رو خواهیم شد. اما در این میان، متاسفانه بسیاری از گوشی های تاشو فقط راهی بازار چین می شوند و به همین دلیل سامسونگ پیروز شده حدود 90 درصد از این بازار را از آن خود کند. گفته می گردد شیائومی هم به زودی از نسل نو گوشی تاشوی خود رونمایی خواهد نمود که امیدواریم در بازارهای جهانی هم آن را عرضه کند. بعلاوه شرکت چینی ویوو هم در حال آماده سازی یک گوشی تاشو است. با افزایش رقابت بین شرکت ها، طبیعتا قیمت این نوع گوشی ها هم به طور قابل توجهی کاهش پیدا می نماید. با توجه به اینکه سامسونگ میخواهد در سال 2022 فراوری گوشی های تاشو را افزایش دهد، باید ببینیم برای نسل نو این نوع گوشی ها چه قیمتی را در نظر گرفته است.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "گوشی تاشوی گوگل احتمالا مقرون به صرفه تر از گلکسی زد فولد 3 خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی تاشوی گوگل احتمالا مقرون به صرفه تر از گلکسی زد فولد 3 خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید