ورود 2 کشتی چینی به آب های ژاپن

به گزارش وبلاگ دبستانیها، گارد ساحلی ژاپن دو کشتی چینی را که وارد آب های قلمروی ژاپن در نزدیکی جزایر مورد مناقشه سنکاکو/دیائویو شده بودند، رهگیری کرد.

ورود 2 کشتی چینی به آب های ژاپن

به گزارش وبلاگ دبستانیها، براساس گزارش شبکه خبری ان.اچ.کی ژاپن، این دو کشتی چینی تلاش کردند تا به قایق های ماهیگیری ژاپنی نزدیک شوند.

مقر گارد ساحلی ژاپن سپس قایق های گشتی را در منطقه مستقر کرد و به کشتی های چینی هشدار داد تا آب های قلمروی ژاپن را سریعا ترک کنند.

بر اساس گزارش این شبکه خبری، این هجدهمین بار از 28 اوت است که یک کشتی گارد ساحلی چینی از آب های مورد مناقشه در سواحل جزایر سنکاکو عبور کرده است.

مساله این جزایر مدت ها مورد مناقشه بین چین و ژاپن بوده است. توکیو معتقد است که از سال 1895 بر آنها حاکمیت داشته است اما چین مدعی است که این جزایر جزئی از قلمروی خودش است.

در پی جنگ دوم جهانی، این جزایر تحت کنترل آمریکا درآمد و سپس در 1972 به ژاپن واگذار شد.

چین بر این باور است که ژاپن به صورت غیرقانونی این جزایر را تصرف کرده، در حالی که توکیو می گوید، پکن پس از 1970 مدعی مالکیت آنهاست، وقتی که مشخص شد منطقه آبی اطراف آن مملو از ذخایر با ارزش است. تنش بین دو کشور پس از آن شدت گرفت که توکیو سه جزیره را از یک مالک شخصی در 2012 خرید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ورود 2 کشتی چینی به آب های ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود 2 کشتی چینی به آب های ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید