ورودی بیماران حاد تنفسی به بیمارستان ها کم شده است

به گزارش وبلاگ دبستانیها، خبرنگاران/لرستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: خوشبختانه به علت رعایت و احتیاط مردم ورودی بیماران حاد تنفسی به بیمارستان ها کم شده، همچنین تعداد بستری ها و بیماران بدحال کم شده است.

ورودی بیماران حاد تنفسی به بیمارستان ها کم شده است

دکتر محمدرضا نیکبخت در گفت وگو با وبلاگ دبستانیها اظهار کرد: کرونا بیماری سختی بوده که احتمال سرایت آن زیاد بوده و کارکردن با این موضوع بسیار سخت است.

وی با بیان اینکه در بحث غربالگری استان دوم کشور معرفی شدیم، افزود: یک میلیون و 300 هزار نفر از مردم استان با استفاده از سامانه، تلفن و بهورزان ثبت نام و غربالگری شدند.

نیکبخت بابیان اینکه بیماری را کرونایی می نامیم که آزمایش تست آن مثبت باشد، افزود: در استان آزمایشگاه مرجع را از چهارشنبه گذشته راه اندازی کردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: براساس اظهارات رئیس یکی از بیمارستان های بزرگ استان خوشبختانه به علت رعایت و احتیاط مردم ورودی بیماران حاد تنفسی به بیمارستان ها کم شده، همچنین تعداد بستری ها و بیماران بدحال کم شده است.

وی با اشاره به اینکه با رعایت موازین بهداشتی و ماندن در خانه می توانیم جلوی شیوع را بگیریم، افزود: بیماری سختی است و فردی که دچار می شود درد زیادی را متحمل می شوند.

نیکبخت با بیان اینکه این بیماری درمان و واکسن ندارد، عنوان کرد: درمان کرونا ویروس را با داروهای ضدویروسی انجام می دهیم و این ویروس متأسفانه ریه را درگیر می کند و درد عجیبی دارد.

وی افزود: 23 ایستگاه غربالگری توسط هلال احمر در ورودی های استان ایجاد شده است تا مسافرین را غربالگری کنند.

نیکبخت با تقدیر از حضور پررنگ خیرین در مقابله با این بیماری گفت: 2 میلیارد تومان توسط اتاق بازرگانی و خیرین کمک به دو شهر استان شده تا اقلام بهداشتی در اختیار کادر درمانی و مردم قرار دهند.

وی بیان نمود: خوشبختانه هیچ گونه کمبودی در مورد لباس پرستاران، پزشکان و کادر درمانی نداریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ورودی بیماران حاد تنفسی به بیمارستان ها کم شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورودی بیماران حاد تنفسی به بیمارستان ها کم شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید