هواپیمای امبرائر به سطح بی سابقه ای از سازگاری با محیط زیست رسید

به گزارش وبلاگ دبستانیها، با موفقیت آزمایش پرواز با سوخت هوایی پایدار، هواپیمای امبرائر به سطح بی سابقه ای از کاهش انتشار کربن دی اکسید و دوستدار محیط زیست بودن دست یافت.

هواپیمای امبرائر به سطح بی سابقه ای از سازگاری با محیط زیست رسید

اواخر سال گذشته بود که دو غول صنعت هوانوردی اعلام کردند برای ترویج استفاده از سوخت هوایی پایدار (SAF) با یکدیگر همکاری خواهند کرد. اکنون امبرائر (Embraer) به همراه پرت اند ویتنی (Pratt & Whitney) یک پرواز با موتور SAF را با موفقیت انجام داده است.

هدف از این پرواز آزمایشی تازه که نقطه اوج آزمایش های زمینی دو روزه محسوب می گردد، تأیید این موضوع بود که هم خانواده هواپیماهای E-Jets E2 امبرائر و هم موتورهای GTF پرت اند ویتنی، صددرصد با SAF سازگار هستند و این یعنی که آن ها می توانند با این سوخت جایگزین با همان سطوح کارایی و ایمنی کار نمایند که هنگام به کارگیری نفت سفید برخوردار هستند.

برای این آزمایش یک هواپیمای ئی195-ای2 (E195-E2) امبرائر با موتور جی تی اف (GTF) پروازی 70 دقیقه ای را در فرودگاه منطقه ای ساحلی ویرو (Vero) فلوریدا با استفاده کامل از SAF در یکی از موتورهای خود تکمیل کرد.

این موفقیت تأیید می نماید که هواپیمای تک راهرو امبرائر آماده است تا پس از نهایی شدن استانداردهای رسمی به وسیله صنعت، عملیات پروازی خود را با SAF و بدون ترکیب با سوخت دیگری شروع کند. در حال حاضر، موتورهای GTF و جت های امبرائر دارای گواهینامه کار با ترکیبی از 50 درصد SAF و 50 درصد نفت سفید از نوع Jet A/A1 استاندارد هستند.

پس از تنظیم مقررات صنعتی برای استفاده از صددرصد SAF، هواپیمای امبرائر به طور کامل بر پایه این سوخت سبز جت فعالیت خواهد نمود. برای این آزمایش سوخت مورد استفاده این دو شریک از ورلد انرژی (World Energy) خریداری شد که به علت پایداری مواد اولیه، به وسیله برنامه ابتکار عمل سوخت های جایگزین هوانوردی تجاری (CAAFI) به عنوان یکی از برترین ها در نظر گرفته شده است.

حتی بدون استفاده از سوخت جایگزین، امبرائر E195-E2 با موتورهای GTF را می توان یکی از زیست محیطی ترین هواپیماهای تجاری امروزی در نظر گرفت. این هواپیما با ادعای عنوان کارآمدترین هواپیمای باریک پیکر (تک راهرو) دنیا، سطح انتشار کربن دی اکسید را تا 25 درصد کاهش می دهد. با تغییر به سوخت هوایی پایدار، این اندازه به 85 درصد می رسد. از سوی دیگر، موتورهای GTF پرت اند ویتنی هم برای کاهش انتشار CO2 و کاهش سطح آلودگی صوتی طراحی شده اند.

بنابراین E195-E2 نتیجه یک ترکیب برنده بود و اکنون با یاری SAF آماده رسیدن به سطوح بی سابقه ای از عملکرد سازگار با محیط زیست است.

عکس ها: هواپیمای جت E195-E2 امبرائر با موتور GTF پرت اند ویتنی

Credit: Embraer

منبع: Auto Evolution

منبع: دیجیکالا مگ

به "هواپیمای امبرائر به سطح بی سابقه ای از سازگاری با محیط زیست رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواپیمای امبرائر به سطح بی سابقه ای از سازگاری با محیط زیست رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید