مقایسه میتسوبیشی اوتلندر Phev با هیوندای سانتافه و رنو کولیوس

به گزارش وبلاگ دبستانیها، میتسوبیشی اوتلندر Phev یک خودروی پلاگین هیبریدی است و از این نظر تنها شاسی بلند پلاگین هیبریدی بازار محسوب می گردد. بنابراین رقیب مستقیمی برای آن در بازار ایران نمی توان یافت. با این حال، اوتلندر Phev برای دست یابی به فروش بیشتر در بازار ایران، باید به ناچار به رقابت با شاسی بلندهای موجود بپردازد که از سرسخت ترین آنها می توان هیوندای سانتافه و رنو کولیوس را نام برد. در این مطلب ما به مقایسه میتسوبیشی اوتلندر Phev با هیوندای سانتافه و رنو کولیوس پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

مقایسه میتسوبیشی اوتلندر Phev با هیوندای سانتافه و رنو کولیوس

مقایسه میتسوبیشی اوتلندر Phev با هیوندای سانتافه

برای ورود به بحث مقایسه میتسوبیشی اوتلندر Phev، از هیوندای سانتافه آغاز می کنیم. بدون شک هیوندای سانتافه یا همان IX45 را باید از پر فروش ترین خودروهای این کلاس در بازار دانست که همیشه مشتریان ایرانی علاقه خاصی به آن داشته اند.

مجذوب کنندهیت های ظاهری این خودرو به گونه ای است که همیشه مشتریان را راضی نگه داشته است و شاید یکی از نقاط قوت آن در فروش خوبش، همین ظاهر زیبا و هماهنگ آن باشد. در نقطه مقابل میتسوبیشی اوتلندر Phev نیز همانند نسخه بنزینی خود از چهره مجذوب کنندهی برخوردار است و حتی به عقیده بسیاری نسبت به سانتافه خودروی زیباتری محسوب گردد. البته ازآنجایی که زیبایی یک امر نسبی و سلیقه ای است، بیش از این به ظاهر دو خودرو نمی پردازیم.

هیوندای سانتافه در داخل کابین نیز از طراحی خوبی برخوردار است و اجزای کابینش بسیار زیبا و هماهنگ به نظر می رسد. متریال به کاررفته در کابین نیز خوب است، اگرچه در مقایسه میتسوبیشی اوتلندر Phev در جایگاه پایین تری قرار می گیرد. کابین هر دو خودرو جادار و راحت است و از این نظر شرایط مناسبی دارند.

درخصوص آپشن های رفاهی در مقایسه میتسوبیشی اوتلندر Phev، هیوندای سانتافه عملکرد بهتری دارد و درواقع می توان گفت یکی از فول آپشن ترین شاسی بلند های موجود در بازار محسوب می گردد. هر چند شرایط میتسوبیشی اوتلندر Phev نیز بسیار مناسب است و هر دو خودرو به راحتی جوابگوی نیازهای مشتریان خواهند بود.

در بحث ایمنی هر دو خودرو شرایط تقریباً برابری دارند. هر دو به پکیج کاملی از کیسه هوا و سیستم های ترمز و پایداری مجهز هستند. بعلاوه آنها پیروز به دریافت 5 ستاره ایمنی از موسسه ایمنی EURO-NCAP شده اند.

تفاوت اصلی این دو خودرو مربوط به پیشرانه آنهاست. اوتلندر پلاگین هیبرید یا همان اوتلندر Phev در حقیقت دارای 3 موتور است که از میان آنها، 2 موتور الکتریکی و 1 موتور نیز درون سوز بنزینی است. موتور بنزینی این خودرو از نوع 4 سیلندر تنفس طبیعی است و حجمی برابر با 2 لیتر دارد. این موتور می تواند 118 اسب بخار قدرت و 186 نیوتن متر گشتاور را فراوری کند.

دو موتور برقی یکی در محور جلو و دیگری در محور عقب نصب شده اند. موتور برقی محور جلو 82 اسب بخار قدرت و 137 نیوتن متر گشتاور و موتور برقی محور عقب 82 اسب بخار قدرت و 195 نیوتن متر گشتاور فراوری می نماید. در مجموع، پیشرانه هیبریدی اوتلندر 203 اسب بخار قدرت را از خود ارائه می دهد و نیرو را به هر 4 چرخ خودرو منتقل می نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم که مطلب مقایسه هیوندای سانتافه 2400 سی سی با خودروهای هم رده را مطالعه کنید.

شتاب صفر تا صد میتسوبیشی اوتلندر Phev باتوجه به وزن 1845 کیلوگرمی آن 11 ثانیه است و می تواند به سرعت 175 کیلومتر در ساعت برسد. در نقطه مقابل، هیوندای سانتافه از پیشرانه 2.4لیتری 4 سیلندر بهره می برد که توان فراوری 190 اسب بخار قدرت و 242 نیوتن متر گشتاور را دارد و از طریق یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک، نیرو را به هر چهار چرخ خودرو انتقال می دهد.

شتاب صفر تا صد سانتافه نیز باتوجه به وزن 1.5تنی آن حدود 11 ثانیه خواهد بود و می تواند به حداکثر 190 کیلومتر در ساعت نیز برسد. البته تفاوت اصلی میان پیشرانه این دو خودرو در بحث مصرف سوخت خود را نشان می دهد، به طوری که مصرف سوخت ترکیبی در هیوندای سانتافه 11 لیتر و در میتسوبیشی اوتلندر Phev عدد باورنکردنی 1.8 لیتر است.

بنابراین مواردی که در مقایسه میتسوبیشی اوتلندر Phev با هیوندای سانتافه گفتیم، اگر کیفیت، راحتی، متریال عالی و مصرف سوخت پایین برایتان اهمیت بیشتری دارد، میتسوبیشی اوتلندر PHEV آنها را در اختیارتان قرار می دهد. اگر هم خودرویی می خواهید که آپشن های بیشتری داشته باشد و از بازار خرید و فروش بهتری برخوردار باشد، هیوندای سانتافه مناسب شماست.

مقایسه میتسوبیشی اوتلندر Phev با رنو کولیوس

نسل دوم رنو کولیوس که در سال 2017 به بازارهای جهانی راه یافت، از چهره زیباتری نسبت به نسل گذشته برخوردار است. این خودرو از طراحی نو رنو بهره می برد و شباهت های زیادی نیز با محصولات نو این کمپانی همانند رنو تالیسمان دارد. رنو کولیوس در نمای ظاهری از طراحی زیبا و هماهنگی بهره می برد و از هر زاویه که به آن نگاه کنید زیبا و مجذوب کننده به نظر می رسد. در نقطه مقابل میتسوبیشی اوتلندر Phev نیز از طراحی بسیار خوبی بهره می برد و می توان آن را در کنار رنو کولیوس، از زیباترین شاسی بلندهای بازار دانست.

رنو طراحی مجذوب کننده کولیوس را در داخل کابین نیز ادامه داده است، در واقع با یک کابین زیبا روبه رو هستیم که به شدت آرامش بخش است و از ارگونومی خوبی نیز بهره می برد. کیفیت متریال استفاده شده در کابین این خودرو بسیار بالاست و از این نظر نمی توان هیچ گونه ایرادی به آن گرفت. در نقطه مقابل، میتسوبیشی اوتلندر Phev نیز از کابین بسیار خوبی برخوردار است و ازنظر سطح کیفی و ارگونومی نیز شرایط مطلوبی دارد.

از نظر آپشن های رفاهی با وجود اینکه اوتلندر Phev خودروی مجهزی است، ولی می توان رنو کولیوس را خودروی کامل تری دانست و که هیچ کمبودی ندارد. در بحث آپشن های ایمنی نیز هر دو خودرو عملکرد بسیار مشابهی دارند، هرچند اوتلندر Phev اندکی مجهزتر است.

رنو کولیوس از یک پیشرانه 2.5 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی بهره می برد که می تواند 170 اسب بخار قدرت و 233 نیوتن متر گشتاور فراوری کند. نیروی فراوریشده نیز از طریق یک گیربکس CVT به هر چهار چرخ خودرو منتقل می گردد. در حالی که پیشرانه اوتلندر Phev که در واقع از دو موتور الکتریکی و یک موتور بنزینی 2 لیتری تشکیل شده است، می تواند در مجموع 203 اسب بخار قدرت را از خود ارائه دهد.

رنو کولیوس با توجه به وزن کمتر خود، می تواند شتاب صفر تا صد 10 ثانیه ای را به ثبت برساند، در حالی که این زمان در اوتلندر 11 ثانیه است. تفاوت اصلی دو پیشرانه در اندازه مصرف سوخت خود را نشان خواهد داد، به طوری که رنو کولیوس با مصرف سوخت ترکیبی 8.3 لیتر در مقابل اوتلندر Phev با مصرف سوخت 1.8 لیتر حرفی برای گفتن نخواهد داشت. البته رنو کولیوس در مقایسه با شاسی بلندهای بنزینی عملکرد بسیار مطلوبی دارد.

درنتیجه مقایسه میتسوبیشی اوتلندر phev، می توان گفت که این خودرو به عنوان یک خودروی پلاگین هیبریدی کار سختی در بازار ایران دارد و در نقطه مقابل رنو کولیوس با فروش بسیار خوب و خدمات پس از فروش مناسب، ارزش خرید بالاتری در مقایسه با اوتلندر Phev به ثبت می رساند.

امیدوارم که این مقایسه توانسته باشد اطلاعات مفیدی درباره مقایسه میتسوبیشی اوتلندر Phev در اختیارتان قرار داده باشد. شما می توانید برای اطلاع از قیمت خرید و فروش میتسوبیشی اوتلندر به سایت وبلاگ دبستانیها مراجعه کنید.

نظر شما درباره مقایسه بالا چیست؟ کدام یک از خودروهای فوق ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه میتسوبیشی اوتلندر Phev با هیوندای سانتافه و رنو کولیوس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه میتسوبیشی اوتلندر Phev با هیوندای سانتافه و رنو کولیوس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید