فیلم رستاخیز؛ داستانی دلهره آور با حضور ملکۀ وحشت

به گزارش وبلاگ دبستانیها، بعد از بازی در فیلم های ترسناکی مثل خانۀ شب (2021)، هدیه (2015) و بیداری (2011)، برخی ها لقب ملکۀ وحشت را به ربکا هال دادند؛ حالا او با بازی درخشانی که در فیلم دلهره آور و روانشناختی رستاخیز ارائه نموده، نشان داده که واقعا شایستۀ آن لقب بوده است.

فیلم رستاخیز؛ داستانی دلهره آور با حضور ملکۀ وحشت

به گزارش وبلاگ دبستانیها؛ هال در این فیلم نقش زنی زیرک و سرسخت به نام مارگارت را بازی می نماید. مارگارت زن مستقلی است با یک دختر نوجوان به نام اَبی که به زودی قرار است خانه را برای رفتن به دانشگاه ترک کند. آن چیزی که ما در ابتدای فیلم از شخصیت مارگارت متوجه می شویم این است که او آدمی با اعتماد به نفس بالاست و تسلط زیادی بر همۀ جنبه های زندگیش دارد.

اما این احساس کنترل و آرامشی که مارگارت دارد خیلی زود در اثر یک اتفاق از هم می پاشد. مارگارت متوجه می گردد که مردی به نام دیوید (با بازی تیم روث) که 22 سال قبل با او ارتباط داشته است، دوباره سر و کله اش پیدا شده و مدام دور و بر او و دخترش ظاهر می گردد. راز هایی که در گذشتۀ تاریک مارگارت وجود داشته و کار هایی که دیوید قبلا انجام داده باعث می گردد که حضور دوبارۀ او زندگی مارگارت را به هم بریزد و فکر او را از اضطراب و پریشانی لبریز کند.

داستان فیلم ممکن است ساده به نظر برسد، اما جاذبه و گیرایی اصلی فیلم در نشان دادن همین تغییری است که در زندگی و فکریت مارگارت اتفاق می افتد و او را از یک آدم حسابگر و هوشمند به یک شخصیت پارانویایی و سرشار از هراس تبدیل می نماید. این همان جهت ترسناک و تاریکی است که ربکا هال با بازی فوق العادۀ خودش آن را برای مخاطب به یک تجربۀ عمیق و باورپذیر بدل نموده است.

آنچه که در رابطۀ گذشتۀ مارگارت و دیوید رخ داده، عنصر رازآمیز و معماگونۀ این فیلم است که فضایی پر از تعلیق را برای فیلم ایجاد نموده و نهایتا چرخش های داستانی غافلگیرنماینده ای را رقم می زند. نکتۀ مثبت دیگری که در فیلم وجود دارد، درآمیختن توهم و واقعیت است. ما ماجرا های فیلم را به نوعی از زاویۀ نگاه مارگارت می بینیم و به همین دلیل دیگر نمی توانیم مطمئن باشیم که آن چیزی که می بینیم و احساس می کنیم واقعیت است یا زاییدۀ توهمات مارگارت.

فیلم رستاخیز تصویری درخشان و تاثیرگذار از زخم ها و رنج های روحی است که ممکن است فکر کنیم پشت سر گذاشته شده اند، اما با یک تلنگر کوچک می توانند دوباره از عمق وجود فرد به سطح بیایند و تمام آرامش و انسجام فکری او را متلاشی نمایند. موضوع این فیلم یک جور ترس ساده و عادی نیست؛ این فیلم تصویری از رستاخیز یک ترس قدیمی و درونی است که گاهی می تواند بسیار هولناک تر از یک ترس تازۀ بیرونی باشد. از ترس بیرونی می گردد فرار کرد، اما ترس و وحشتی که از درون می آید هیچ راه فراری باقی نمی گذارد.

  • کارگردان و فیلمنامه نویس: اندرو سمانز (Andrew Semans)
  • بازیگران: ربکا هال (Rebecca Hall)، تیم روث (Tim Roth) و دیگران
  • تاریخ انتشار: 7 مرداد
منبع: فرارو

به "فیلم رستاخیز؛ داستانی دلهره آور با حضور ملکۀ وحشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم رستاخیز؛ داستانی دلهره آور با حضور ملکۀ وحشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید