فراری روما اسپایدر با موتور V8 راهی خیابان شد، عکس

به گزارش وبلاگ دبستانیها، گجت نیوز نوشت: فراری روما اسپایدر - Ferreri Roma Spider یک خودرو کوپه با پیشرانه 8 سیلندر است که از گیربکس افسانه ای SF90 بهره می برد و در ادامه با تصاویر زیبا و مشخصات فنی مجذوب کننده آن همراه می شویم.

فراری روما اسپایدر با موتور V8 راهی خیابان شد، عکس

نسل سیسیلی های 8 سیلندر کم کم در حال محو شدن است و متاسفانه تا سال 2030، تمام این پیشرانه ها به صفحات تاریخ می پیوندند. اما تا قبل از آن موقع، اجازه دهید تا به تماشای الهه زیبایی نو فراری بنشینم و ظرافت آن را ستایش کنیم.

مشخصات فنی فراری روما اسپایدر

اگر ساده به قضیه نگاه کنیم، فراری روما اسپایدر در اصل یک نسخه کوپه و کانورتیبل از فراری روما به شمار میرود که میزبان سقف سافت تاپ است و قرار است تا جای فراری پورتوفینو M را تصاحب کند. در زیر کاپوت این خودرو، یک موتور 8 سیلندر خورجینی تویین توربو شارژر با حجم 3.8 لیتر واقع شده است که می تواند 612 اسب بخار قدرت و 730 نیوتن متر گشتاور را به وسیله یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته دو کلاچه، فقط به چرخ های عقبی روانه کند.

این گیربکس یکی از شاهکارهای ایتالیایی ها به شمار میرود که در زیر شاسی فراری SF90 هم قرار داشت و سرعت تعویض دنده را به زیر 10 میلی ثانیه می رساند؛ اما در کمال تعجب، دنده عقب ندارد! راننده فراری روما برای اینکه از دنده عقب استفاده کند، باید از یک موتور الکتریکی یاری بگیرد. این ضعف در گیربکس فراری روما اسپایدر اصلاح شده و اکنون شاهد یک جعبه دنده DCT 8+1 هستیم.

به لطف موتور V8 و گیربکس DCT، شتاب 0 تا 100 فراری روما Spider به زیر 4.3 ثانیه رسیده و حالا که سقف آن هم حذف شده، تقریبا 45 کیلوگرم وزن نموده است. بعلاوه در زیر کاپوت، یک پمپ روغن اسپرت نصب شده که در زمان استارت سرد، سرعت آماده شدن خودرو برای درگ را کاهش می دهد.

فراری روما اسپایدر به جز حذف سقف، یک اسپویلر اکتیو سه حالته را هم دریافت نموده تا حدبیشتر درگ ممکن را داشته باشد. تا صحبت از سقف شد، بد نیست اشاره کنیم که سقف کانورتیبل فراری روما اسپایدر از 5 لایه پارچه تشکیل شده است و برای باز شدن، به 13.5 ثانیه زمان احتیاج دارد. بعلاوه در زمان حرکت (با حدبیشتر سرعت 60 کیلومتر بر ساعت) هم می توانید سقف آن را باز کنید.

اتاق و داشبورد فراری Roma Spider

کابین و داشبورد فراری روما اسپایدر نسبت به روما استاندارد، آن چنان فرقی ننموده و باز هم همان فرمان D کات با کلاستر بزرگ را داریم که تمام اطلاعات را به پیش چشمان راننده می آورد. اگر خلاصه بگوییم، فرمان فراری روما اسپایدر واقعا دسته کمی از فرمان خودروهای فرمول یک ندارد! بیشتر کلیدهای این قسمت، لمسی هستند و برای روشن کردن خود خودرو، ابتدا باید ترمز را تا سرانجام فشار دهید سپس قسمت پایین غربیلک فرمان را تاچ کنید.

دکمه قرمز روی فرمان هم برای انتخاب حالت های رانندگی است. روی کنسول، یک نمایشگر مولتی مدیا لمسی با فرمت ایستاده را داریم و سمت راست آن هم یک نمایشگر 8 اینچی لمسی واقع شده است که مخصوص سرنشین جلویی است.

یکی از جذابیت های فراری روما فراری روما Spider به اهرم گیربکس آن مربوط می گردد که میخواهد تا شما را فریب دهد و حس و حال دستی بودن را القا کند. این سه دکمه هرچند که حالت اهرمی شکلی را دارند اما دقیقا مثل کلیدهای معمولی عمل می نمایند و فقط کمی به جلو و عقب می روند. کلید سمت چپی، مخصوص انتخاب حالت دنده عقب است و کلید وسطی، گیربکس را در حالت اتوماتیک یا تیپ ترونیک قرار می دهد. کلید سمت راستی هم مخصوص انتخاب حالت لانچ کنترل و تست درگ است.

قیمت فراری روما اسپایدر

در حال حاضر هیچ عددی برای قیمت فراری روما اسپایدر اعلام نشده است اما با توجه به رقیبان، حدس می زنیم که قیمت این خودرو اسپرت از 250 هزار دلار هم فراتر رود.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "فراری روما اسپایدر با موتور V8 راهی خیابان شد، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراری روما اسپایدر با موتور V8 راهی خیابان شد، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید