سفر های مقرون به صرفه، طرحی شکست خورده اما همچنان در حال آزمون و خطا

به گزارش وبلاگ دبستانیها، سفر های مقرون به صرفه، طرحی شکست خورده، اما همچنان در حال آزمون خطاست و قرار است در قالب اپلیکیشن در اختیار عموم جامعه قرار گیرد.

سفر های مقرون به صرفه، طرحی شکست خورده اما همچنان در حال آزمون و خطا

به گزارش ایلنا، طرح سفر های مقرون به صرفه از جمله طرح هایی ست که با هدف مسافرت به مقاصد داخلی کشور آن هم با هزینه کم در نظر گرفته شده است. با وجود اینکه سال ها از ارائه این طرح می گذرد و راه چاره های مختلفی برای آن نیز ارائه شده، اما تا به امروز نتوانسته پیروز عمل کند.

سیاست توسعه گردشگری، توزیع سفر در کشور است. در چندین دوره معاونان گردشگری و مدیرکل های آن ها در وزارتخانه میراث و گردشگری برای عملیاتی شدن طرح سفر های مقرون به صرفه راه های مختلف را اعم از دخیل کردن بخش دولتی، ارگان ها و نهاد ها و حتی وارد کردن بخش های خصوصی از هتل داران گرفته تا آژانس داران را در پیش گرفتند، اما باز هم به نتیجه نرسیدند. این روند تا جایی پیش رفته است که در حال حاضر می توان گفت سفر های مقرون به صرفه به نوعی تبدیل به طرحی شکست خورده شده است.

با این وجود این گونه به نظر می رسد معاونت گردشگری میخواهد دوباره شانس خود را برای راه اندازی سفر های مقرون به صرفه امتحان کند.

مصطفی فاطمی (مدیرکل گردشگری داخلی معاونت گردشگری) در مورد طرح سفر های مقرون به صرفه قیمت گفت: پروژه ای را با همکاری و مشارکت شرکت مادر تخصصی ایران گردی و دنیاگردی و بعضی از دستگاه های دیگر شروع نموده ایم تا ظرفیت های اقامتگاه های مقرون به صرفه را شناسایی کنیم. مجری اصلی این طرح شرکت مادر تخصصی ایران گردی و دنیا گردی نیست بلکه وزارتخانه میراث و گردشگری خواهد بود.

او تاکید نمود: این کار شروع شده، اما از آنجایی که در سال های گذشته با چالش های زیادی همراه بود از این رو در حال حاضر به صورت آزمایشی این کار را انجام خواهیم داد. از آنجایی که در سال های متمادی اقدامات مختلفی در مورد سفر های مقرون به صرفه انجام دادیم، اما نتوانستیم به نتیجه مطلوب دست یابیم از این رو ترجیح مان آن است که پروژه و طرح حاضر کامل شود سپس در مورد آن اطلاعات کامل جامعه و گردشگران ارائه شود.

فاطمی در پاسخ به این سوال که مسائل و چالش های پیش روی سفر کارت ها و سفر های مقرون به صرفه چه بود که تا به امروز نتوانسته به نتیجه مطلوب دست یابد، گفت: این امر با مسائل متعددی همراه بود به طور مثال در زمانی که شاهد آن بودیم که بعضی از افراد با کارت هایی که برای آن ها صادر شده بود به هتل ها مراجعه می کردند و با کشیدن کارت های خود پول را از هتل دریافت می کردند حتا زمانی شاهد فعال شدن ظرفیت مراکز اقامتی خارج از بخش خصوصی بودیم که در نهایت منجر به متضرر شدن بخش خصوصی شد حتی زمانی نیز بر روی بخش خصوصی متمرکز شدیم که آن هم با چالش های خود همراه شد. اکنون سعی ما بر آن است تا با احصا کردن تمام مسائل گذشته راه چارهی نو ارائه دهیم.

به گفته مدیرکل گردشگری داخلی طرح نو سفر های مقرون به صرفه در قالب اپلیکیشن ارائه خواهد شد. در حال حاضر این کار به صورت آزمایشی با چند اداره و مجموعه دولتی شروع خواهد شد، اما از آنجایی که در مرحله آزمایش قرار گرفته است باید کامل شود سپس در اختیار عموم جامعه قرار گیرد البته این امر نیز منوط به پیروز عمل کردن طرح صفوی مقرون به صرفه خواهد بود چرا که ما هنوز نمی دانیم این طرح پیروز میشود یا نه. در واقع در طرح نو همه افراد می توانند با ارائه کد ملی خود از خدمات سفر های مقرون به صرفه بهره مند شوند. در آن سو نیز هتل ها مراکز اقامتی و آژانس داران درگیر این طرح خواهد شد و باید به احتیاج های مراجعین جوابگو باشند.

منبع: فرارو

به "سفر های مقرون به صرفه، طرحی شکست خورده اما همچنان در حال آزمون و خطا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر های مقرون به صرفه، طرحی شکست خورده اما همچنان در حال آزمون و خطا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید